2010-11-03, 14:45
Medlem
Forgs avatar
Jag är född i stockholm och jag tycker staden utklassar alla andra städer jag har varit / bott i. Numera bor jag nära gbg och tycker den staden är mycket fulare/tråkigare och känns mycket mer ghetto än stockholm. Jag åker nog hellre tunnelbana längst ut på blåa linjen än tar spårvagnen till angered.

Stockholm är den enda staden i Sverige jag seriöst skulle vilja bo och jobba i, studera som jag gör nu går bra någon annan stans men när jag sen ska börja jobba efter plugget kommer jag nog ganska säkert flytta tillbaka.

Dessutom har Stockholm mycket trevliga människor och min erfarenhet är att folk är mer dryga i mindre städer, mindre öppna.
Citera
2010-11-03, 14:45
Medlem
avgns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogza
  • Dialekten kan man tycka olika om, men är enligt mig den skönaste av dom. Rikssvenska är la inge roligt?
  • Gängkrig finns i Stockholm med
  • Göteborgare är goa

1.Dialekten kan man tycka vad man vill om, fast det är inget som stört mig dom gångerna jag vart där.
2. Långt ute i förorterna finns det , fast jag vet inte om jag skulle kalla det krig
3.Göteborg består knappast av s.k ''Goa gubbar'' snarare massa gamla sura pensionärer
Citera
2010-11-03, 14:47
Medlem
deTremouillacs avatar
Sverige har tre vettiga städer, resten är bara småorter.
Den mest deprimerande byhåla jag besökt är Åtvidaberg.

Stockholm, Göteborg och Malmö är helt överlägsna.
Citera
2010-11-03, 14:48
Medlem
smokey.the.bears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Bara åka till valfritt köpcentrum en helg så får du se eller rör dig i centrala delarna, Vasagatan, Kungsgatan....

Det är på dessa platser man får se minst WT i sverige.
Citera
2010-11-03, 14:51
Medlem
Slickas avatar
Göteborg utan problem.
Dom mest fördomsfulla tråkigaste människorna jag träffat i mitt liv.
ALLA hatar stockholm, dom tror att alla i stockholm är som bratsen med backslick osv.
Själv bor jag i en 2a, inte särskilt dyrt.
Det händer alltid något vilket gör staden väldigt rolig, varje gång man går utanför sin dörr så händer det något nytt.
Hela staden är inte inom fiskbranschen.
Fin miljö (aa faktist åker man ut en bit så kan det vara riktigt fint)
Tråkiga/dumma människor kan jag inte hålla med om.
gått fram till flertalet människor och frågat efter vägvisningar osv och alltid fått hjälp mycket vänliga.

Och det är ju såklart, är man sveriges största stad så finns det ju dåliga människor där också?

1: Göteborg - fördomsfulla människor, tråkiga och relativt jobbiga.
2: Malmö - Vet att alla områden inte har så mycket invandrare men dom har en jävla massa iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av deTremouillac
Sverige har tre vettiga städer, resten är bara småorter.
Den mest deprimerande byhåla jag besökt är Åtvidaberg.

Stockholm, Göteborg och Malmö är helt överlägsna.
Drar till åtvidaberg 7 nov (4 dagar) är det verkligen så tråkligt där?
Citera
2010-11-03, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Tänkte vi kunde lista dom sämsta städerna i Sverige man kan bo i.

1. Stockholm
(Otrevliga människor, ytliga, dyrt, men framförallt är det en deprimerande miljö, WT-staden nummer 1)

https://www.flashback.org/t1323856
https://www.flashback.org/t1306845
https://www.flashback.org/t1235799
https://www.flashback.org/t843878
https://www.flashback.org/t843892

Ja, vi är WT.
Du är över 18.
Citera
2010-11-03, 14:54
Medlem
molotowtoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Luktar inte alls i Sundsvall såvida du inte åker ut mot Timrå och kör förbi Östrand
Håller med, killen vet ju uppenbarligen inte vad han snackar om.
Citera
2010-11-03, 14:55
Medlem
Är ju bara massa "goa" göteborgare här som hatar allt annat än just den staden. Göteborg är skit. Alla är otroligt otrevliga (dem jag mött). fan för Göteborg
Citera
2010-11-03, 14:59
Medlem
von_Ss avatar
Borlänge får min röst. Stendöd stad, negrer överallt.
Citera
2010-11-03, 15:01
Medlem
Tokkers avatar
Hur kan du säga att Stockholm är "WT-staden nummer 1", är du helt efterbliven, avundsjuk, eller har du inte blivit accepterad i samhället och måste ge någon slags revansch? Du är så sjukt jävla sorglig, man börjar ju undra om du menar allvar när du säger att Vasastan/Kungsgatan består mest utav WT, har bott i Vasastan och är sjukt förvånad över hur du kan spy dig ur något sådant.

Jag undrar vem det är som är White-trash här, du verkar inte vara nå vidare välutbildad eller ha någon vidare inkomst när du säger att Stockholm är dyrt, och ytligt. Det är väl klart att det är dyrare i en storstad än ute på landet din inkompetenta fjant.
Citera
2010-11-03, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Tror ingen kan argumentera mot mig när jag säger att Piteå är den absolut sämsta staden i Sverige. Nu har jag dock inte varit i alla städer i Sverige, men jag talar av egen erfarenhet. Bodde där under 3 månader 2008, och jag är glad över att det inte blev en längre visit. Bodde lite utanför staden och varje jävla dag så vaknade man av stanken från den lokala pappersfabriken (eller vad det nu är). Stadens enda stolthet är pite havsbad samt deras egna festival som de har under sommaren - PDOL.

Det är då norrlands avskum samlas för att lyssna på WT-pop och dricka sig redlösa så att stadens poliskår får ta hand om dräggen. Piteå har inga roliga krogar, inga bra affärer när det kommer till kläder eller något annat. Pizzeriorna suger kuk, det finns en thai-restaurang och en kina-restaurang på samma gata - men det är absolut ingen skillnad på maten.

Dialekten är avskyvärd och deras inställning till folk som kommer söder ifrån verkar vara en gemensam nämnare hos alla i Piteå.

Kan inte annat än hålla med. Piteå är en riktig håla med dryga äckliga människor.
Precis varenda en av dom.
Citera
2010-11-03, 15:06
Medlem
1. Landskrona, jävla blattestad.
2. Helsingborg, massa 15-åringar springer runt och leker tuffa
3. Stockholm, en stad uppbyggd på 1 miljard olika öar - nej det går inte
4. Hjularöd, världens mest döda stad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto