2010-11-03, 14:31
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Bara åka till valfritt köpcentrum en helg så får du se eller rör dig i centrala delarna, Vasagatan, Kungsgatan....
WT-Folk på vasagatan&kungsgatan?? Är du skön eller? PK-Pack kan jag ta men WT!?

Underhållande att skåda alla bönder som kommer in i tråden och gör tappra försök med att nämna Stockholm som sämsta staden att bo i.

Gå ut i hagen me er och vaska lite koskit.
Citera
2010-11-03, 14:32
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avgn
Har du varit i Stockholm eller? I innerstan bor det nästan bara övre medelklass.
Får man fråga vart du själv bor? Norrland skulle jag gissa på.

Göteborg skulle jag gissa på att han bor i. Hans Stockholmshat låter som typiskt lillebrorskomplex i mina öron...

OnT är valfri stad i Dalarna (möjligen med undantag av de större som Falun och Borlänge) samt småstäder i Norrlands inland (Sollefteå bra exempel, vet dock inte om den är stog nog att räknas som stad? Jaja, deprimerande är den i alla fall) bra kandidater imo.
Citera
2010-11-03, 14:32
Medlem
Foggans avatar
håller absolut inte med om en användares negativa förslag som kalmar men det finns småorter i kalmar kommun som borde vara med som torsås. löttorp,och hultsfred usch fy o blä bara deprimerande
Citera
2010-11-03, 14:33
Medlem
Inget fel på Stockholm innanför tullarna..

Göteborg och Helsingborg, där snackar vi riktiga rövhål, äckliga dialekter äcklig städer sjukt deprimerade.
Citera
2010-11-03, 14:34
Medlem
Yorricks avatar
Vad är det som gör en stad till en bra eller mindre bra stad att bo i?
För mig handlar det i mångt och mycket om graden av service. I Gällivare kan man inte köpa grillad kyckling i matbutiken alla dagar i veckan. Stort minus enligt mig.

I Åtvidaberg fanns det onaturligt många morons på torget och runt om i det lilla centrumet. Läskigt och stort minus enligt mig. I Göteborg är biltrafiken nog ämnad att bryta ner icke goa gubbar. Minus enligt mig. Ronneby är folktomt på vardagskvällarna.

Ju större stad desto bättre service. Så är det. Sen är jag själv som Stockholmare den förste att instämma i att Stockholm är en liten stad global sett.
Liten reflektion: Det är många som säger sig se stressade Stockholmare på Drottninggatan och runt Sergels Torg. Hm, många av dem är lantisar som ser andra lantisar bli stressade över att dom inte hittar samtidigt som dom anstränger sig för att se coola ut.
Citera
2010-11-03, 14:35
Medlem
Mattsson69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
WT-Folk på vasagatan&kungsgatan?? Är du skön eller? PK-Pack kan jag ta men WT!?

Underhållande att skåda alla bönder som kommer in i tråden och gör tappra försök med att nämna Stockholm som sämsta staden att bo i.

Gå ut i hagen me er och vaska lite koskit.

Och dina patetiska försök till att leka överklass för att du kommer från Stockholm .. Guess what ? Jag förstår hatet mot Stockholm .. Ni tror världen slutar existera utanför er lilla bubbla .. Vi bönder kan leva utan era stureplansdrickandecidermetrosexuellabögfasoner !
Citera
2010-11-03, 14:38
Medlem
avgns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Göteborg skulle jag gissa på att han bor i. Hans Stockholmshat låter som typiskt lillebrorskomplex i mina öron...

OnT är valfri stad i Dalarna (möjligen med undantag av de större som Falun och Borlänge) samt småstäder i Norrlands inland (Sollefteå bra exempel, vet dock inte om den är stog nog att räknas som stad? Jaja, deprimerande är den i alla fall) bra kandidater imo.
Det är möjligt att han är sillstrypare
Skidorterna i Dalarna är trevligt på vintern
Citera
2010-11-03, 14:38
Medlem
pickups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattsson69
Ähh lägg av .. Sluta läsa aftonhoran och kom in i matchen ! Har bott i Malmö hela mitt liv och aldrig blivit utsatt för något brott ! Välkommen hit om du inte tror mig..

Jag nominerar Stockholm för dess stressiga miljö .. Och ja , jag har faktiskt varit där :O..

vet väl att inget gott kommer ur kvällspressen.... men min uppfattning (baseras bl.a. på ett flertal besök i staden och kringområdet) är att staden är kass... Visst blir man väl inte nedstucken på öppen gata men trevligare stad är väl inte svår att hitta?
Citera
2010-11-03, 14:39
Medlem
Ogzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostskiva
Göteborg är ohotad etta. Bonnig dialekt, gängkrig, fesk, tror sig vara "goa", spårvagnar överallt. Listan kan göras lång.

Malmö slinker in på en andraplats.

TS är självfallet Göteborgare. En Stockholmare har med Göteborg på en sådan lista.
  • Dialekten kan man tycka olika om, men är enligt mig den skönaste av dom. Rikssvenska är la inge roligt?
  • Gängkrig finns i Stockholm med
  • "Fesk"? Va du rolig nu?
  • Göteborgare är goa
  • Spårvagnarna är en del av Göteborgs kultur

OnT:
Helsingborg får min röst.
Fy fan för den staden
Citera
2010-11-03, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WorkingClassBoy
P3 hade för några månader sen en omröstning på Sveriges sorgligaste stad. Det var nån liten håla som "vann" men Falköping kom tvåa. Själv blev jag förvånad över att Borås inte var med bland dom nominerade. Har bott här hela mitt liv (bortsett från ett år i Stockholm) och det är fanimig den tråkigaste staden jag vet.

Lilla raring, det är den enda stad du vet, bortsett från Stockholm.
Citera
2010-11-03, 14:42
Medlem
Haris82s avatar
Fins la fan ingen skillnad på städerna mer än storleken och dialekten? Käns typ som om samma firma bygt varenda jävla byggnad i hela landet. Varje stad har exakt likadana affärrer, barer, biografer osv. som säljer likadana varor och tjänster.
Citera
2010-11-03, 14:45
Medlem
MagiCfrillAs avatar
Shit "Prodelin" vilken trött människa du är som klagar på alla stockholmare. Är du arg för att du inte accepteras någonstans? Tyvär känner jag inte till hela din historia, men lukten av avundsjuka stinker långa vägar.

Enda anledningen till att man gör en sån här tråd för att grina ut och verkligen försöka övertyga folk om hur dåligt stockholm är måste ju vara för att man själv blir undanröjd eller inte trivs. Och eftersom du inte trivs så måste jag be dig hålla käft, för vet du vad min vän det finns andra som trivs i stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in