Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Tycker jag inte, hela Sthlm är ju en stor soptipp där all skit hamnar, hur fan kan man tycka det är bra?
Finns bra ställen i Sverige men inte dom jag listat upp.
Du verkar verkligen lida av komplex. Antagligen har du bara vart i huvudstaden en gång och då i city då två gator är de enda du kan referera till. Tragiskt och dömmande som helt saknar grund i dina påståenden.
Vet du förresten vad white-trash innebär? Här följer i alla fall en liten redogörelse. Du behöver itne tacka mig för att berika dina kunskaper. Alla kan vi lära oss något nytt av varandra!
Citat:
Saxat från Wiki:
White trash (engelska vitt skräp) är en starkt nedsättande benämning från USA på ljushyade personer med låg social status. Personer som anklagas för att vara white trash har ofta svag ekonomisk situation, låg utbildningsnivå samt ett ointresse för samhälls- och kulturfrågor.
(...)
I viss mån har begreppet white trash sökt sig till Sverige, där det förekommer som nedsättande uttryck om etniska svenskar med låg social status. Ibland talas det exempelvis om WT-namn eller white trash-namn, vilket syftar på att föräldrar med en lägre social status oftare anses välja mera udda och trendiga och inte sällan amerikanskklingande namn åt sina barn.
Har svårt att se att samtliga i Stockholm (eller en överväldigande majoritet) har en svag ekonomiskt situation, låg utbildningsnivå samt ointresse för samhälls- och kulturfrågor. Det är snarare tvärt om jämfört med övriga Sverige och byhålor som där finnes.