2010-11-03, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thoring89
Nu börjar jag fan bli riktigt jävla trött...Vad är det för idioter som alltid startar sådana här trådar? Det är ju samma visa, ni klagar på de 3 största städerna. Stockholm för att det tydligen ska vara fullt av dryga idioter, finns ingen stad i Sverige som är så måna om att få besökande att känna sig hemma som Stockholmare. Göteborg, är uppvuxen i Göteborg och att 95% skulle bestå av fiskare och att alla heter Glenn...Tror ni själva på det? Sen Malmö, alltid dessa slag mot en stad som är den absolut mest intressanta staden i Sverige, Malmö ligger precis rätt rent geografiskt, det händer saker i staden (jag menar inte kriminella nu) Man bygger och i västra hamnen ligger några av Sveriges absolut häftigaste hus. Cynikern i mig börjar tro att det bara är en jävla massa bönder som skriver här på FB som inte ens varit i en stad med mer än 2 ica butiker.

Fint inlägg. Håller med fullt ut. Rolig tråd, men blir totalt ointressant med alla korta inlägg utan någon längre förklaring. Vi vet redan att alla svenska hålor suger...
Citera
2010-11-03, 07:44
Medlem
Nido6s avatar
Borlänge mådte väl ändå vara den negertätaste jävla äckelhålan man kan hitta?
Citera
2010-11-03, 07:54
Medlem
matrix2005s avatar
Om Stockholm är den sämsta staden så vad är då resterande städer som har sommarstängda bio, där årtiondets event är om Ladies Night landar i hockeyladan samt där eftergymnasial utbildning på orten innebär en drejerikurs på folkhögskolan...?

Min topptrelista över städer som jag varit i (detta borde väl vara kriteriet? Man kan inte skriva en stad som man läst om för då är man dum i huvudet).

3. Ronneby. Gode gud....
2. Värnamo. Bönder och där folk faktiskt tar sig ut till snabbmatsställen vid E4an och tror att detta är ett ställe man ska hänga på en lördagskväll.
1. Laholm. Finns det en enda levande människa där? Satt en hel kväll en sommar utan att hitta en enda pressbyrå eller kiosk, öppen matbutik eller gatukök. Såg tre killar på sina cyklar på hela kvällen. Helt jävla otroligt.
Citera
2010-11-03, 07:56
Medlem
Fortis et libers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Tänkte vi kunde lista dom sämsta städerna i Sverige man kan bo i.

1. Stockholm
(Otrevliga människor, ytliga, dyrt, men framförallt är det en deprimerande miljö, WT-staden nummer 1)
2, Malmö (Välkommen till Sveriges Bagdhad, otrygg stad bo i, fördel dock nära kontinenten)
3, Sundsvall (luktar nästan jämt och staden har en otrevlig stämning av förfallet USSR)
4. Eskilstuna (Den sovande staden, inte mycket händer och mycket kriminella gäng)
5. Gävle (Kommuniststaden nummer 1 i Sverige, alla är röda här och tänker rött, deprimerande miljö)
6. Norrköping (En stad som förvandlats till det sämre pga av en liberal flyktingpolitik, en gång en rik industristad)
7. Örebro (Tillhör det kända gnällbältet, alla gnäller här, en stad man bara passerar för att den är så tråkig)
9. Örnsköldsvik (Trist gammal industristad, absolut ingen finns här, man tror alla flyttat ut när man besöker staden)

Du har bara vart i Stockholm på en skolresa i andra klass va?
Citera
2010-11-03, 08:06
Medlem
clas_ohlssons avatar
Citat:
Tycker jag inte, hela Sthlm är ju en stor soptipp där all skit hamnar, hur fan kan man tycka det är bra?

Finns bra ställen i Sverige men inte dom jag listat upp.

Du verkar verkligen lida av komplex. Antagligen har du bara vart i huvudstaden en gång och då i city då två gator är de enda du kan referera till. Tragiskt och dömmande som helt saknar grund i dina påståenden.

Vet du förresten vad white-trash innebär? Här följer i alla fall en liten redogörelse. Du behöver itne tacka mig för att berika dina kunskaper. Alla kan vi lära oss något nytt av varandra!

Citat:
Saxat från Wiki:

White trash (engelska vitt skräp) är en starkt nedsättande benämning från USA på ljushyade personer med låg social status. Personer som anklagas för att vara white trash har ofta svag ekonomisk situation, låg utbildningsnivå samt ett ointresse för samhälls- och kulturfrågor.

(...)

I viss mån har begreppet white trash sökt sig till Sverige, där det förekommer som nedsättande uttryck om etniska svenskar med låg social status. Ibland talas det exempelvis om WT-namn eller white trash-namn, vilket syftar på att föräldrar med en lägre social status oftare anses välja mera udda och trendiga och inte sällan amerikanskklingande namn åt sina barn.

Har svårt att se att samtliga i Stockholm (eller en överväldigande majoritet) har en svag ekonomiskt situation, låg utbildningsnivå samt ointresse för samhälls- och kulturfrågor. Det är snarare tvärt om jämfört med övriga Sverige och byhålor som där finnes.
Citera
2010-11-03, 08:22
Medlem
TroyMcLures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortis et liber
Du har bara vart i Stockholm på en skolresa i andra klass va?

Det som är fail med Stockholm är att de rev hela stadskärnor under 60-talet för att ersätta dem med betongkomplex a la Sovjet. Ser fan värre ut än före detta sönderbombade städer som Berlin eller Leipzig.
Citera
2010-11-03, 08:26
Medlem
Fortis et libers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TroyMcLure
Det som är fail med Stockholm är att de rev hela stadskärnor under 60-talet för att ersätta dem med betongkomplex a la Sovjet. Ser fan värre ut än före detta sönderbombade städer som Berlin eller Leipzig.

Hela stadskärnor? Om du refererar till Klarakvarteren så ja, det var synd, men detta var inte centrum innan ombyggnaden, utan har blivit det efter. Men jag antar att många lantisar inte ser mer än Sergels torg och Drottninggatan. Det kryllar av oerhört vackra platser i Stockholms stadskärna!
Citera
2010-11-03, 08:26
Medlem
Shifflets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thoring89
Nu börjar jag fan bli riktigt jävla trött...Vad är det för idioter som alltid startar sådana här trådar? Det är ju samma visa, ni klagar på de 3 största städerna. Stockholm för att det tydligen ska vara fullt av dryga idioter, finns ingen stad i Sverige som är så måna om att få besökande att känna sig hemma som Stockholmare. Göteborg, är uppvuxen i Göteborg och att 95% skulle bestå av fiskare och att alla heter Glenn...Tror ni själva på det? Sen Malmö, alltid dessa slag mot en stad som är den absolut mest intressanta staden i Sverige, Malmö ligger precis rätt rent geografiskt, det händer saker i staden (jag menar inte kriminella nu) Man bygger och i västra hamnen ligger några av Sveriges absolut häftigaste hus. Cynikern i mig börjar tro att det bara är en jävla massa bönder som skriver här på FB som inte ens varit i en stad med mer än 2 ica butiker.

Mkt bra skrivet, trots avsaknaden av styckesindelning. Jag är helt otroligt jävla trött på folk som klagar på vår fina huvudstad när det är helt uppenbart att det till 99% är avundsjuka som ligger bakom. Jag bor inte själv i Stockholm längre, men urinvånarna är oftast väldigt hjälpsamma och otroligt trevliga. Däremot går många som är där på besök i automatisk försvarsställning.

Klart att man ogillar Stockholm om allt man ser när man är där är T-centralen, och alla stockholmare man ser på TV är inflyttade bloggarbönder som spenderar all sin tid på Stureplan men bor i Skarpnäck.
Citera
2010-11-03, 08:31
Medlem
jugbandbluess avatar
skulle inte sätta min fot i någon stad som slutar med "-köping". gillar generellt inte städer där befolkningen talar gnälldialekt.

annars är det väl södertälje som toppar listan, stockholm kommer högt upp också på grund av att folk där är fjolliga, dryga och trend-ängsliga.

Citat:
Ursprungligen postat av TroyMcLure

men zå zkulle man göra på den tiden, det zkulle bli zom new york: http://sv.wikipedia.org/wiki/Hjalmar_Mehr
Citera
2010-11-03, 08:41
Medlem
Citat:
Bara åka till valfritt köpcentrum en helg så får du se eller rör dig i centrala delarna, Vasagatan, Kungsgatan....
Men skärp dig nu. Stockholms innerstad har ingenting med wt att göra. Wt kan du däremot hitta ute i Stockholms förorter.
Citera
2010-11-03, 08:49
Medlem
TwentyPastFours avatar
Personligen gillar jag anonymiteten i storstäder, jag skulle inte klara av att bo i ett litet samhälle där alla känner alla.

Lustigt förresten hur folk definierar om begrepp lite hipp som happ för att stämma in på deras syn på världen. Jag tänker då på hur TS menar att Stockholm är WT-staden nummer ett.
Citera
2010-11-03, 08:54
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Tänkte vi kunde lista dom sämsta städerna i Sverige man kan bo i.

1. Stockholm
(Otrevliga människor, ytliga, dyrt, men framförallt är det en deprimerande miljö, WT-staden nummer 1)
2, Malmö (Välkommen till Sveriges Bagdhad, otrygg stad bo i, fördel dock nära kontinenten)
3, Sundsvall (luktar nästan jämt och staden har en otrevlig stämning av förfallet USSR)
4. Eskilstuna (Den sovande staden, inte mycket händer och mycket kriminella gäng)
5. Gävle (Kommuniststaden nummer 1 i Sverige, alla är röda här och tänker rött, deprimerande miljö)
6. Norrköping (En stad som förvandlats till det sämre pga av en liberal flyktingpolitik, en gång en rik industristad)
7. Örebro (Tillhör det kända gnällbältet, alla gnäller här, en stad man bara passerar för att den är så tråkig)
9. Örnsköldsvik (Trist gammal industristad, absolut ingen finns här, man tror alla flyttat ut när man besöker staden)
Bor TS i Göteborg tro?

Jag jobbar på en produktsupport där jag får tala med människor från hela landet. Och Göteborgarna är tveklöst drygast, i 90% av fallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in