2010-11-03, 08:58
Medlem
Motala och Mjölby på delad förstaplats pga av att det bara finns wt-folk som säljer knark. (iof ett +)
Sen kommer Linköping och Norrköping. Tråkiga städer med tråkiga jävla människor och mycket blattar.
Citera
2010-11-03, 08:58
Medlem
the_mechanixs avatar
Södertälje eller Malmö förmodligen, baserat på vilka som bor där förstås.
Citera
2010-11-03, 09:06
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Malmö Blattar överallt som inte vill lära sig svenska, ta del av svenska samhället eller anpassa sig. Lasermannen x 1000 tack
Citera
2010-11-03, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Ståtlig
Malmö Blattar överallt som inte vill lära sig svenska, ta del av svenska samhället eller anpassa sig. Lasermannen x 1000 tack

Läste trådens topic och den fanns bara en stad i mitt huvud, jag dör hellre än flyttar till Malmö så mer lasermannen wannabe's tack.

Jobbat i Malmö ett år och det är min värst tid i mitt liv, vill inte ens åka igenom skiten en gång till i mitt liv. Helt ärligt kan vi inte sälja Malmö till Danmark eller något.
Citera
2010-11-03, 09:20
Medlem
Jag har varit i varenda stor stad i Sverige, låt säga alla städer med över 30 000 invånare.

Jag tycker att Stockholm suger ganska mycket, folket överlag. Bara för att man råkar snacka Göteborgska så blir det genast problem med hjälpsamheten.

Malmö är sjyst, den finaste staden tycker jag. Kanske lite väl mycket som händer där nere dock.

Göteborg är överlägset mycket bättre, dock på nedgång. För 10 årsedan var det överlägset. Staden håller på att förändras till det sämre, vet dock inte vem man skall skylla på

Eftersom jag inte brydde mig om att läsa topic: Så blev det ju bajs.

Sveriges sämsta stad att bo i ! dadaaaaa ÖREBRO
Citera
2010-11-03, 09:22
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
Motivera för mig som aldrig vistats i Kramfors.

I Kramfors finns ingenting, inte ens en riktig krog. De har ett ställe som har öppet lite titt som tätt, men annars är det pizzerian som gäller. Det finns knappt ett utbud av affärer att prata om, staden är ful, liten och ser mer ut att likna en by än än en stad. Jag menar det när jag säger det; I Kramfors finns verkligen ingenting.

Bild på centrala Kramfors, mitt i centrum; http://m23.se/viqtory/bilder/kramfors.jpg
Citera
2010-11-03, 09:31
Medlem
Cosmo08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorkingClassBoy
P3 hade för några månader sen en omröstning på Sveriges sorgligaste stad. Det var nån liten håla som "vann" men Falköping kom tvåa. Själv blev jag förvånad över att Borås inte var med bland dom nominerade. Har bott här hela mitt liv (bortsett från ett år i Stockholm) och det är fanimig den tråkigaste staden jag vet.

OT: Haha så du bor i den tråkigaste staden du vet? Snacka om patetiskt. Följ mitt förslag och flytta till en annan stad, tror inte Boråsarna kommer sakna dig.
Citera
2010-11-03, 09:35
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shifflet
Mkt bra skrivet, trots avsaknaden av styckesindelning. Jag är helt otroligt jävla trött på folk som klagar på vår fina huvudstad när det är helt uppenbart att det till 99% är avundsjuka som ligger bakom. Jag bor inte själv i Stockholm längre, men urinvånarna är oftast väldigt hjälpsamma och otroligt trevliga. Däremot går många som är där på besök i automatisk försvarsställning.

Klart att man ogillar Stockholm om allt man ser när man är där är T-centralen, och alla stockholmare man ser på TV är inflyttade bloggarbönder som spenderar all sin tid på Stureplan men bor i Skarpnäck.
Problemet med Sthlm är city runt Åhléns och Drottninggatan bort mot Pub etc. Det området har förortsifierats rejält med skitaffärer och följaktligen drar sig alla blattar och alla bondläppar som kommit till stan med swebuss för att shoppa dit.
Det är inte riktiga Stockholm. Riktiga stan är tex Kungsholmen och Hantverkargatan.
Citera
2010-11-03, 09:38
Medlem
Feddes avatar
Hörde att Flen blivit röstad till Sveriges näst tråkigaste stad. Var där och den var inte så kul.

Stockholm är en liten skitort jämfört med världens städer, men i Sverige är det den minst white-trashiga. Det kommer såklart finnas massa "slödder" eftersom det är Sveriges största stad, men den har också högre andel icke-slödder.
Citera
2010-11-03, 09:41
Medlem
Axells avatar
Egentligen känns en sådan här tråd rätt löjlig men jag ger väl ett litet bidrag.

Jag ska inte gå in på något specifikt men när jag en gång åkte nattåg från orten där jag bor på (som är belägen i södra Sverige) upp till Riksgränsen så passerade jag många sorgliga små norrländska hålor som såg väldigt deprimerande ut. Inte för att jag bor i en så speciellt stor stad nu heller men jag har nära till både "stor stad" och landsorten. Däremot fanns det norrländska hålor som hade ganska många timmar med tåg till närmaste civilisation. Skulle väldigt mycket till för att jag skulle flytta till någon norrländsk håla med långt till allt.
Citera
2010-11-03, 09:47
Medlem
Champinjonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Har du inte läst mitt inlägg eller? jag bor i Sthlm och är född här till skillnad mot dig.

Varför kan inte du bara flytta tillbaks till Dorotea eller var du nu kommer ifrån?

Haha, verkar ju vara du som tycker det är ballt att vara född i Stockholm.
Citera
2010-11-03, 09:49
Medlem
Markdaisys avatar
Hultsfred. Finns inget större att hämta där längre. Var där en gång och jag kommer aldrig åka dit igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in