2011-04-02, 08:27
Medlem
kostymnisses avatar
Det r fr j-a hrligt att Roy inte sljer popcorn frvrigt(str p deras hemsida), nu ska skiten bort frn Gamla med hoppas jag.

Nu ska jag se filmen i veckan, har inte ngon mjlighet innan, men allt man lst frn grdagens premir tyder ju p samma sak som artiklar innan, dvs att detta blir en upplevelse.
Citera
2011-04-24, 13:22
Medlem
HerrGs avatar
Mnga var dr till och med en annan gaisare.
http://www.gp.se/nyheter/bilder/1.59...vita-hjaltarna
Recension av filmen
http://www.gp.se/kulturnoje/1.589291...sta-proletarer
Citera
2011-09-04, 16:47
Medlem
bautas avatar
Visas ikvll, kl 20.00 p SVT2.
Citera
2011-09-04, 20:00
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bauta
Visas ikvll, kl 20.00 p SVT2.

Tack! Har sett fram emot denna!
Citera
2011-09-04, 21:21
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Det dr var bra unket.. Fotbollsbiten var riktigt bra men jvlar vilken vnsterpropaganda det var. Var det Janne Josefsson med fejkgteborgska som var berttarrsten? Kndes nstan s.
Citera
2011-09-04, 21:25
Medlem
sakkwalds avatar
Fyfan va jag smlog nr glenn hysn berttade om Johnny Ekstrm
Citera
2011-09-04, 21:42
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Det dr var bra unket.. Fotbollsbiten var riktigt bra men jvlar vilken vnsterpropaganda det var. Var det Janne Josefsson med fejkgteborgska som var berttarrsten? Kndes nstan s.

Jag hller med. Varfr fick Olof Palme s mycket programtid?! Jag hade frvntat mig betydligt mer om sjlva fotbollen. Jag blev besviken.
Citera
2011-09-05, 13:05
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
Jag hller med. Varfr fick Olof Palme s mycket programtid?! Jag hade frvntat mig betydligt mer om sjlva fotbollen. Jag blev besviken.

De ville vl visa att landets ledare engagerade sig i laget, helt enkelt. Vnsterpropaganda, tja jag gr inte p sdan skit nd. Lngt ifrn alla blvittare r sossar frresten, bde brorsan och jag r till hger. Lngt till hger..
Gillade filmen, det var nostalgi det.
Citera
2011-09-05, 13:15
Medlem
Karatepungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Fast det r vl s det ska vara nr det handlar om arbetarlaget IFK Gteborg? Gteborg i allmnhet och IFK i synnerhet r av tradition vnster....
Citera
2011-09-05, 13:31
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatepung
Fast det r vl s det ska vara nr det handlar om arbetarlaget IFK Gteborg? Gteborg i allmnhet och IFK i synnerhet r av tradition vnster....
Nja. Att gra politisk propaganda av det knns vl nd lite verdrivet? Det r ju inget fel att visa arbetarkillarna som spade Hamburg och Barcelona eller hra Ruben Svensson (?) bertta om sin syn p fotbollen och livet i allmnhet ur ett synnerligen rtt perspektiv men detta var ju lngt mycket mer n s. 50/50 vnsterpropaganda/fotboll skulle jag sga.

Citat:
Ursprungligen postat av psak
De ville vl visa att landets ledare engagerade sig i laget, helt enkelt.
Det var mycket mer n s. Palmemordet togs upp ett antal gnger som om det hade nn koppling till exempel.

Sen tyckte jag det var riktigt fult nr dom "missade" klippningen nr dom visade ett utdrag ur aktuellt s att dom fick med lite av inslaget fre. Vad handlade det om d? Palmemordet helt ovntat.
Citera
2011-09-05, 14:23
Medlem
snillet_1s avatar
Om man har problem med politiska vinklingar kanske man ska undvika dokumentrer i strsta allmnhet. Dock tyckte ven jag att kopplingen till Palmemordet var ngot krystad.

Vilket jvla geni Torbjrn "Gud" Nilsson var p planen.
Citera
2011-09-06, 14:31
Medlem
Ngon som har torrent till filmen, fr det var vl inte filmen som sndes eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in