2006-09-27, 21:54
Medlem
Gott&Blandats avatar
fick vänta ca 4 veckor på mitt hos nordea (fick det dock gratis)
Citera
2006-09-27, 22:07
Medlem
8222s avatar
4-6 veckor när jag har skaffat.
En gång tog det ett halvår. De ringde och sa att det gick bra och hämta mitt id på banken, -det kan ni behålla sa jag. Hade beställt på sommaren i stan där mina föräldrar bodde eftersom jag brukade vara där. Men nu var det vinter och jag hade verken tid eller lust att åka dit en vardag. Tur att jag valde att betala när jag skulle hämta ut det.
Citera
2006-09-27, 22:26
Medlem
glyos avatar
Gäller inte detta erbjudande bara folk under 18 år?
Förövrigt tog det för några år sen drygt fyra veckor faktist. Dom samlar på sig massa innan dom skickar iväg skulle jag tippa på.
Citera
2006-10-03, 11:41
Bannlyst
Gah...

Var nere på banken idag och kollade med dem, har gått exakt två veckor sedan jag lämnade in papprena. Tanten påstod att det skulle ta minst fyra veckor medans den person som jag först snackade med nämde något i stil med 2 till 3 veckor. En bekant till mig har en son som ansökte för någon månad sedan på precis samma bank och han fick det efter exakt 2 veckor och 2 dagar. Tycker det är riktigt jävla uselt att man ska behöva vänta i en hel månad för att få ett litet jävla plastkort, hur svårt kan det vara lixom...
Citera
2006-10-03, 11:59
Bannlyst
Hos svenska banker tar det allt mellan 2-4 veckor. Min bror skaffade nyligen ett ID-kort och fick det inom 2 veckor hos Nordea. När det gäller en kamrat till mig fick han det efter en hel månads väntetid. Har man bråttom är det därför lika bra att köpa ett nationellt ID-kort eller ett pass. Tar ungefär 4-5 dagar. Jag kunde hämta ut mitt den 5e dagen. Skillnaden är att ett nationellt ID-kort/pass kostar 200 kronor mer. Men å andra sidan kan du resa inom Schengen med ditt nationella ID-kort, och i hela världen med passet.
Citera
2006-10-03, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tzahal
Hos svenska banker tar det allt mellan 2-4 veckor. Min bror skaffade nyligen ett ID-kort och fick det inom 2 veckor hos Nordea. När det gäller en kamrat till mig fick han det efter en hel månads väntetid. Har man bråttom är det därför lika bra att köpa ett nationellt ID-kort eller ett pass. Tar ungefär 4-5 dagar. Jag kunde hämta ut mitt den 5e dagen. Skillnaden är att ett nationellt ID-kort/pass kostar 200 kronor mer. Men å andra sidan kan du resa inom Schengen med ditt nationella ID-kort, och i hela världen med passet.

Är tjeckien med i Schengen-avtalet?
Citera
2006-10-03, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brofsteel
Är tjeckien med i Schengen-avtalet?

Japp.
Citera
2006-10-03, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tzahal
Japp.

Najs! För sist jag var där tror jag man var tvungen att ha pass, de är/var ju rätt hårda vid tyska gränskontrollen. Men nu går det alltså med nationellt ID-kort! Gött...
Citera
2006-10-03, 15:43
Bannlyst
Förnya pass.

Det är så att jag funderar på att åka till London strax efter jul för att fixa mitt nyår där, mitt pass har dock nu gått ut och jag undrar om det är någon som vet vad det kostar och hur lång tid det tar att förnya ett?
Citera
2006-10-03, 15:47
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knallarn
Det är så att jag funderar på att åka till London strax efter jul för att fixa mitt nyår där, mitt pass har dock nu gått ut och jag undrar om det är någon som vet vad det kostar och hur lång tid det tar att förnya ett?

Jag känner mig snäll och gör därför jobbet åt dig.

http://www.polisen.se/inter/nodeid=33373&pageversion=1.html
Citera
2006-10-03, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag känner mig snäll och gör därför jobbet åt dig.

http://www.polisen.se/inter/nodeid=33373&pageversion=1.html

Thx.
Citera
2007-01-16, 20:59
Medlem
Har varken id eller pass... Hur göra?

Jo det är så att jag ska hämta ut en legitimation som jag gjort i
Swedbank. Problemet är att jag inte kan identifiera mig själv! Jag har nämligen tappat bort mitt pass. Hur ska jag då gå tillväga?
Kan jag gå med min morsa och hon kan faställa att "jag är jag"?

Hmm..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in