Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Brukar de inte bara titta på bilden på det nya kortet så ser de att det är du, eller?
Jag har faktiskt hört talas om det där tidigare, folk som fått mer eller mindre bråka med personen på andra sidan disken för att de inte har någon giltig legitimation med sig när de ska hämta ut ett ID-kort eller liknande...
Kan ju i och för sig vara en skröna också, för det låter ju helt fantastiskt dumt.
Minns inte hur det gick till när jag hämtade ut mitt körkort, men är det inte så att i alla fall körkorten kommer i ett brev/kuvert?
Kanske har med någon dum regel om att de inte får öppna kuverten, och att de inte kan låta dig göra det själv eftersom du måste ha legitimation för att få ta emot brevet...