Det är skitenkelt. det kan jag gå i god för

Det enda du behöver är två bra polare.
Den första bra polaren behövs för att låna ut sitt födelsebevis.
den andra bra polaren behövs för att intyga att just du är du.
Så går man bara till en bank nånstans i nått mindre samhälle, klagar på att du råkat supa bort jackan med plånboken / alla dina kort i och behöver ett nytt pass. lämna sen fram födelsebeviset och ett kort på digsjälv plus din nya namnteckning, och sedan får din kompis skriva på ett kort att just du är du.
Sen kommer ett leg-kort på posten efter nån vecka. Klart
Och skulle det inte funka så åker du antagligen fast för urkundsförfalskning, både du och din kompis som gått i god för att just du är du. Den andra kan ju skylla på att du snodde hans födelsebevis