2010-11-01, 20:04
Medlem
Nu när testar Linux kom jag på en gammal ide som jag ville göra förut med Windows.

Jag har två skärmar kopplade till mitt grafikkort. Det jag undrar är om jag kan plugga in ett extra USB tangentbord så att en till person kan använda datorn samtidigt, fast på sin egen skärm. Naturligtvis lär jag väll behöva någon applikation för detta (om det nu finns). Är detta möjligt?
Citera
2010-11-01, 22:01
Medlem
Hittade äntligen något som heter Userful, men jag vill ha något som är gratis (meningen med linux är ju ändå att det ska vara gratis).
Dessutom går det inte att ladda ner test versionen, 40KB/s på 643MB. Tänker inte vänta på en nerladdning av 640MB i 5 timmar
Senast redigerad av nicke157 2010-11-01 kl. 22:03.
Citera
2010-11-01, 22:45
Medlem
ReidarDahlens avatar
Kolla Ubuntus egen dokumentation ang: MultiseatX.
Citera
2010-11-01, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReidarDahlen
Kolla Ubuntus egen dokumentation ang: MultiseatX.

Tackar, ska kolla genast igenom det
Citera
2010-11-01, 23:36
Medlem
Blir det inte problem med fokusen för de olika programmen?
Jag vet att man kan ha 2 individuella pekare på en och samma dator men när man använder en applikation och den andre samtidigt håller på med något, så flyttas prioriteringen till det program som senast "fick uppmärksamhet".
Kan ju finnas någon lösning på det dock.

Edit: Läste Ubuntu's MultiseatX manual nyss, verkar som att dom har en lösning på detta.
Senast redigerad av Fleshwound89 2010-11-01 kl. 23:39.
Citera
2010-11-04, 01:39
Medlem
Borde väl gå att ordna med två X servrar confade att använda varsin mus, tangentbord och skärm? Alltså utan extra program.
Citera
2010-11-04, 03:53
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke157
Hittade äntligen något som heter Userful, men jag vill ha något som är gratis (meningen med linux är ju ändå att det ska vara gratis).
Dessutom går det inte att ladda ner test versionen, 40KB/s på 643MB. Tänker inte vänta på en nerladdning av 640MB i 5 timmar

Var har du fått det ifrån?
Citera
2010-11-04, 08:54
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snobbslakt
Borde väl gå att ordna med två X servrar confade att använda varsin mus, tangentbord och skärm? Alltså utan extra program.

Yup det tycker jag också är den rätta vägen, klart enklast.
Linux är ju ett fleranvändar-system, så varför inte utnyttja det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in