2010-11-01, 18:55
Medlem
haiguises avatar
Hej, är totalt oinsatt i ekonomi över huvud taget, så ni behöver inte kalla mig noob, men jag har iallafall någon fond på nordea med värde 2000kr, disponibelt belopp 1500kr, så jag tänkte ta ut 500 för jag är i brist på cash just nu. Det enda jag hittade var typ någon slags "Säljorder" eller nåt sånt, så jag tog "sälj för belopp: 500 kr" och mottagarkonto: mitt eget personkonto.

Har jag gjort rätt? Kommer jag få 500 spänn på mitt konto eller hur fungerar det?

Edit: Min bank e nordea om det spelar någon roll.
Senast redigerad av haiguise 2010-11-01 kl. 19:36.
Citera
2010-11-01, 20:12
Medlem
Aktieklipparns avatar
Nordea brukar vara rätt så snabba på att genomföra fondtransaktioner tycker jag. Om du lagt ordern i god tid så borde du ha pengarna i morgon eller senast dagen därpå, iaf om fonden är noterad i sek.

Tror att du får ut exakt 500:- men att antalet andelar justeras till stängningskursen.
Citera
2010-11-01, 22:13
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktieklipparn
Nordea brukar vara rätt så snabba på att genomföra fondtransaktioner tycker jag. Om du lagt ordern i god tid så borde du ha pengarna i morgon eller senast dagen därpå, iaf om fonden är noterad i sek.

Tror att du får ut exakt 500:- men att antalet andelar justeras till stängningskursen.

Okej tack så mycket, betryggande

Edit: La iofs ordern runt 17-tiden så det kommer la i övermorgon antar jag.
Senast redigerad av haiguise 2010-11-01 kl. 22:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in