2010-11-01, 11:49
Medlem
anooonyms avatar
Min katt sitter o stirrar på mig länge, märkbart "ängslig" eller så. Vill gå iväg lite men stannar om jag ger den lite uppmärksamhet. Sedan går jag för att släppa ut han, så går han ut men sen går jag in igen då spronger den efter. Sedan går jag då såklart för att se om den e hungrig då äter han mat, och då kan jag gå iväg när han fortfarande sitter o smaskar i sig mat.

Varför vill han inte äta själv?

Han äter såklart annars också men i 9/10 fall så stämmer detta beteende in, att han äter då jag går till maten.
Citera
2010-11-01, 11:53
Medlem
Defunctuss avatar
Han vill ha matsällskap som så många andra, brorsans katt väntar lydigt tills övriga familjen äter mat så går han och äter själv.
Citera
2010-11-01, 11:56
Medlem
givemefives avatar
Katter kan vara jävligt bortskämda faktiskt min mormor har en katt som är asfet och den vägrar använda kattluckan.När den vill in sätter den sig utanför kattluckan och väntar och om någon sitter brevid dörren (det är på baksidan med glasdörr så katten ser alla där inne) då stirrar den på en som om den psykar en att gå och öppna trots kattluckan den kan gå igenom.Min brorsa hatar när katten håller på så så han brukar stirra tillbaka och vägra öppna dörren för han vill att katten ska lära sig att det inte funkar.Till slut byter katten offer och börjar stirra på min syrra eller mamma istället och såklart går dem och öppnar dörren och katten glider nöjt förbi! tjockis katt är han men gullig som få!

Din katt kanske bara gillar att äta med sällskap? eller nåt.
Citera
2010-11-01, 11:57
Medlem
FEFBGs avatar
Min katt äter aldrig när någon är i samma rum. Problemet är bara att matskålen är i köket och i köket är kylskåpet!
Citera
2010-11-01, 12:01
Medlem
Så där är min katt också, speciellt på morgonen.
Då går den upp och äter "frukost" tillsammans med min pojkvän.
Citera
2010-11-01, 12:11
Medlem
anooonyms avatar
På så vis, problem solved.
Gulliga katter är då ^-^)
Citera
2010-11-01, 12:13
Medlem
DsoKss avatar
Ditt djur kanske glömmer bort vägen till maten så han vill att du ska visa honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in