2010-11-01, 09:18
Bannlyst
Irriterad som fan över detta då de verkar vara i stor majoritet, dvs folk under och strax över 18. Var är kvalitetssäkringen av FB??? Börjar bli allt mer trött på FB pga småglinen som spammar ner allt med sitt skit och dominerar.
2010-11-01, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4570
Irriterad som fan över detta då de verkar vara i stor majoritet, dvs folk under och strax över 18. Var är kvalitetssäkringen av FB??? Börjar bli allt mer trött på FB pga småglinen som spammar ner allt med sitt skit och dominerar.
Jag har samma uppfattning,men hur löser man de?
Medlem
kalas-s avatar
Det skulle funnits något bra sätt att säkerhetsställa att personerna som vistas på forumet är 18+!
Finns det inget sätt?
Medlem
Lustgasts avatar
Varför är du så arg?
Medlem
Nagaroths avatar
Det lustiga med relationsakuten är människor som är arton. Jag tycker de är lite för mycket folk som är "arton" här.
2010-11-01, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nagaroth
Det lustiga med relationsakuten är människor som är arton. Jag tycker de är lite för mycket folk som är "arton" här.

Exakt! Alla är av någon märklig anledning 18, ibland 19. Aldrig något annat nästan.
2010-11-01, 09:25
Medlem
Failguards avatar
Är medlem på ett airsoftforum där man måste vara 18+, där fick man skicka in en bild på sin legitimation eller få en mod att godkänna en
2010-11-01, 09:33
Medlem
Jack.Dogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Failguard
Är medlem på ett airsoftforum där man måste vara 18+, där fick man skicka in en bild på sin legitimation eller få en mod att godkänna en

Nu har nog i.o.f Flashback bra många fler medlemmar än något airsoftforum. Moderatorerna hade ju inte gjort annat än att granska och godkänna legitimationer.
2010-11-01, 09:34
Medlem
lompan_s avatar
Citat:
Ser du seriöst det där som en bra idé att införa här?
2010-11-01, 09:37
Medlem
kalas-s avatar
Citat:

Hade nog inte gått att hantera riktigt.. Sen vet jag inte om jag hade velat ta ett kort på min legitimation och skicka in heller faktiskt.

Några andra förslag? Födelsedag och personliga siffror går ju att komma runt rätt enkelt dessvärre
2010-11-01, 09:47
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Om det vore upp till admin skulle vi inte ens ha någon åldersgräns:
Citat:
Forumet har nu infört en åldersgräns på 18 år.
Det betyder att du som diskuterar här ska vara över 18 år.
Bakgrunden är bl.a. en lagstiftning som är betydligt mer restriktiv ifall den tillåter minderåriga i debatten. Personligen tycker jag det är lite tråkigt, då jag vet att det finns flera som är yngre och betydligt mer vältaliga än sina äldre kollegor. Men att blunda för lagen vore inte heller speciellt klokt.
Så nu vet ni hur det ligger till.
https://www.flashback.org/t246317

Så länge en användare sköter sig, följer reglerna och netiketten och skriver inlägg som bidrar till diskussionen så anser jag att användaren är en tillgång för forumet, oavsett ålder.

Edit: Då en av de viktigaste principerna med fb är rätten till anonymitet så tycker jag att det är uteslutet att man ska behöva skicka in en bild på sin legimitation eller dylikt.
2010-11-01, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4570

Då får du väl växa till dig lite, så du lär dig att acceptera och vara lite överseende för att allt inte är precis som du vill ha det. Det kommer nog med tiden ska du se.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in