Citat:

Ursprungligen postat av Bullen

Nej. Man har alltid utrett krigsförbrytelser eller brott mot mänskligheten bland flyktingar. Inget nytt under solen. Men det låter på dig som du hade konkreta tips på förbrytare eftersom du påstår att det finns. citat: Jag kan upplysa hr JOURNALISTEN om att det döljer sig en hel del före detta officerare i Saddams armé, befäl inom Saddams polisväsende, underrättelsetjänst, baath-partifunktionärer och liknande bland alla de "pappers" och "identitetslösa" irakier som anlänt hit efter Saddams fall. 
Men det har du väl inte gissar jag. Utan du menar att det kan finnas... Eller hur?

Vet du hur 
stor den avdelning polisen satt att genomföra de här utredningarna är? Sist jag hörde, bestod den av fyra (4) poliser för hela riket och detta är ett problem man både inom polisen och migrationsverket (förutom en uppsjö olika NGO:s) identifierat, men inte hittat lösningar på.
Man har kanske alltid 
försökt utreda, men man har helt enkelt dåligt med resurser att genomföra dessa utredningar på grund av att problemen att slutligen få dessa personer fällda är gigantiska! Ingen åklagare är beredd att lägga tid och energi på en massa jobb som inte leder någonstans. Vilka är bevisen? Vilka är personerna som är inblandade? Vilken domstol skall pröva ärendet?
Jag kan uttrycka det som såhär att hade detta varit 1945 och Sverige stått som mottagare för en massa flyktingar från det havererade Tyskland, så hade sannolikt samtliga av dem som stod åtalade i Nürnberg kunnat ta sig hit, fått PUT och så småningom medborgarskap... Förutsatt att man kanske ändrat lite i fråga om utseende när det gäller de mer hög-profilerade nazisterna.
Jag vet att det är så, Bullen. Om du inte vet att det jag säger är sant, så har du antingen bott under en sten större delen av de närmast lidna åren eller så är du helt enkelt en dålig schårnalist. 
Som om det fanns några 
bra sådana här i Sverige, förresten.....?