2010-10-31, 22:40
Medlem
Troians avatar
Skulle man kunna överleva genom att äta endast ett dygn per vecka? Två dygn? Övriga dagar får man bara dricka vatten.
Citera
2010-10-31, 22:41
Medlem
WhoFortyTwos avatar
För att överleva eller för att fungera bra?
Citera
2010-10-31, 22:44
Medlem
NaturalBornChillers avatar
Överleva skulle man nog säkert göra, men jag vet inte hur bra man skulle må......Inte bra skulle jag tro.
Citera
Medlem
Tracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
För att överleva eller för att fungera bra?

precis. Men ja du kan överleva, men inte må bra. Man kan fö. överleva bara på vatten i ca 2 månader. Men då "överleva" genom att ligga nästan medvetslös. Annars rekommenderas det att äta 3ggr per dag samt mellanmål.
Citera
Medlem
SmutsigSockas avatar
Tror att man skulle dö i längden, men om du åt ett eller två dygn i veckan så skulle du nog klara dig ett hyfsat bra tag i alla fall.
Svårt att spekulera i så du får nog testa och avlägga rapport
Citera
2010-10-31, 22:45
Medlem
SourTimess avatar
Med vatten klarar man sig länge, runt en månad tror jag. Har du dessutom mat en gång i veckan kan du nog klara dig 2-3 månader, förutsatt att du äter näringsrik mat.
Citera
2010-10-31, 22:47
Medlem
Troians avatar
Jag vill veta hur sällan man kan äta och samtidigt få i sig de näringsämnen och kolhydrater man behöver.
Citera
2010-10-31, 22:49
Medlem
rzizzlas avatar
hmm skulle man bara äta en gång per vecka så skulle ju kroppen ta en massa stryk
och man skulle få problem med magsmältnigs systemet och få en svullen mage mm
som barnen i afrika men detta beror ju på hur lång tid det pågår
och ska man då äta igen så är det kokt kykling som gjäller och äta lite och lungt
men detta beror ju på hur lång tid det gått
men man skulle nog kunna klara sig en längre tid om man åt 3 dagar av en vecka
Citera
2010-10-31, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Skulle man kunna överleva genom att äta endast ett dygn per vecka? Två dygn? Övriga dagar får man bara dricka vatten.

Man skulle kunna överleva, men inte fungera perfekt. Men då skulle man nästan äta ihjäl sig för annars tuppar man väl av.

Man kan äta med en blandning av varje dag och varannan dag och må bra, bara man äter mycket.

Kroppen är anpassad att äta varje dag, men dom människor förr hade ibland ont med föda, dom åt varje dag tills sista dagen där dom nästan åt ihjäl sig och var tvungen att gå och söka igen.

Som jag sa, kroppen är anpassad att äta varje dag men kunna vänta i några dagar och fortsätta fungera bra sådär, för att vi är anpassade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in