Flashback bygger pepparkakshus!
2010-10-31, 20:44
Medlem
Det är så att jag, via hdmi, kopplat TV:n till datorn för att kolla film osv.
Det jag undrar är ifall det är möjligt att få ljudet från det som visas på TV:n spelas upp i dessa högtalare samtidigt som jag har någonting annat igång på datorskärmen och detta ljud spelas upp i datorhögtalarna?
Jag kör windows 7 och har en HP dator, TV:n är av märket LG. (om nu detta är relevant...)

HJÄLP!
Citera
2010-11-08, 09:40
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EEDDGGAARR
Det jag undrar är ifall det är möjligt att få ljudet från det som visas på TV:n spelas upp i dessa högtalare samtidigt som jag har någonting annat igång på datorskärmen och detta ljud spelas upp i datorhögtalarna?
Jag kör windows 7 och har en HP dator, TV:n är av märket LG. (om nu detta är relevant...)

HJÄLP!

Du menar alltså att du vill skicka ljud från TV:n till datorn och sedan ut i högtalarna? Genom HDMI? Om jag förstått de rätt, så nej.. Det går inte.
Citera
2010-11-08, 11:10
Medlem
glootus avatar
I ljudinställningarna nere i system trayen så går det bestämma volymen på olika program och ljudkort? Isåfall borde det gå att sänka allt utom VLC på hdmi'n och sänka VLC på ditt vanliga ljudkort. Om jag nu har förstått dig rätt. Film+ljud på tvn och du kan sitta ifred och kolla pr0n på datorn dvs.
Citera
2010-11-08, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EEDDGGAARR

HJÄLP!

fattar inte vad du vill, förklara bättre! men eftersom ljudet suger på alla tvapparater så antar jag att du vill ha ljud från tv:n till datorn.

om du vill ha TVljudet till datahögtalarna så behöver du bara koppla en 3,5mm kabel från tv:ns hörlursutgång till datorns linjeingång (hane i båda ändar), brukar finnas på baksidan (har för mig att det är den blå kontakten). jag har realtek där man kan ställa in uppspelningsvolymen på linjeingången.
klart, skittungt ljud i mitt 5.1 datorhögtalarsystem.
Citera
2010-11-08, 23:32
Medlem
Tobeos avatar
Grafikkort i datorer har oftast ganska svårt att ta emot ljud via HDMI, eller?

På min TV har jag ett vanligt 3.5mm uttag som jag kan koppla in för att få ljud till datorn eller tvärtom.
Citera
2010-11-08, 23:55
Medlem
javla_bajss avatar
Ja, det ska du kunna göra om det går att välja vilket ljudutgång du vill använda i programmen du använder. Förut fixade jag det genom att först välja HDMI som standardutgång, och när jag körde t.ex. Spotify kom ljudet ur TV:n. Sen när jag skulle köra Skype ville jag ha det i hörlurarna, så jag ställde bara in den ljudutgången som standard i Skype, då kom Skype ur hörlurarna och musiken ur min TV.
Citera
2010-11-09, 07:28
Medlem
SlumNexs avatar
mitt ati kort klarar att skicka grafik och ljud via hdmi
annars så får du ta och dra en separat ljud kabel till tv´n
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem