Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-31, 18:08
  #1
Medlem
-Kniffel-s avatar
Har en LG viewty men jag hittar inte hur man kopierar in bilder på simkortet(vill flytta det till en annan mobil). Någon som vet hur man gör? Finns säkert tidigare trådar, men jag hittade tyvärr ingen om just det (om det ens går?)
Citera
2010-10-31, 18:22
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Kniffel-
Har en LG viewty men jag hittar inte hur man kopierar in bilder på simkortet(vill flytta det till en annan mobil). Någon som vet hur man gör? Finns säkert tidigare trådar, men jag hittade tyvärr ingen om just det (om det ens går?)

SIMkort är programmerade och strukturerade på det sättet att de oftast bara kan hantera och lagra telefonnummer, sms och grundläggande inställingar (såsom operatör och pinkod). Men jag antar att du menar ett vanligt minneskort?
Citera
2010-10-31, 18:45
  #3
Medlem
-Kniffel-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrslingerbult
SIMkort är programmerade och strukturerade på det sättet att de oftast bara kan hantera och lagra telefonnummer, sms och grundläggande inställingar (såsom operatör och pinkod). Men jag antar att du menar ett vanligt minneskort?
Nej, det visste jag inte Trodde det fungerade att lägga in bilder via SIM också..

Hm, är lite less just nu, jag hittar ingen som säljer USB-kablar till viewtyn och skulle verkligen vilja föra över några bilder.
Det finns ju bluetooth men förstår inte hur det fungerar, min datorn hittar mobilen fast mobilen hittar inte datorn. Någon som vet hur man löser det problemet? (ja jag är oteknisk )
Citera
2010-11-01, 03:32
  #4
Medlem
MaRcizcos avatar
SIM-kortet är ju ett "telefonkort" och inte "minneskort" som ditt memory stick som sitter i telefonen är.
Kan du inte synka telefonen med exempelvis Google Contacts över ditt WiFi hemma och köra så?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback