2010-10-31, 17:49
Medlem
Hejsan!

Efter jag installerat windows 7 på min laptop har ljudet börjat krångla.

Problemet uppstår så fort ett ljud spelas på datorn (mp3, mkv, youtube eller vad som helst) och det eskalerar allt eftersom datorn får jobba tills det når en nivå som gör att man vill slita skallen av sig själv.

Problemet verkar alltså förvärras av att datorn blir utsatt för press.

Jag har googlat, letat och inte hittat något direkt svar på vad det här kan vara.
Jag har installerat om drivrutinerna flertalet gånger och försökt med allehanda inställningar.

Det är garanterat inget fel på det integrerade ljudkortet eller hårdvaran överhuvudtaget.

Någon med ett liknande problem?

Tack på förhand!
Citera
2010-11-01, 08:44
Medlem
Hmmm...

Jag undrar om det verkligen är så att ingen annan har detta problemet eller är det så att ni behöver mer information?

Är det någon som har den minsta aning så tveka inte att börja spåna!
Citera
2010-11-01, 09:10
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoGod
Hejsan!

Efter jag installerat windows 7 på min laptop har ljudet börjat krångla.

Problemet uppstår så fort ett ljud spelas på datorn (mp3, mkv, youtube eller vad som helst) och det eskalerar allt eftersom datorn får jobba tills det når en nivå som gör att man vill slita skallen av sig själv.

Problemet verkar alltså förvärras av att datorn blir utsatt för press.

Jag har googlat, letat och inte hittat något direkt svar på vad det här kan vara.
Jag har installerat om drivrutinerna flertalet gånger och försökt med allehanda inställningar.

Det är garanterat inget fel på det integrerade ljudkortet eller hårdvaran överhuvudtaget.

Någon med ett liknande problem?

Tack på förhand!

Sprakande låter lite konstigt, men om det är ett molande hylande kunde det tänkas vara microfonen som helt enkelt genererar "rundgång"... prova att stänga av mikrofonen.
Citera
2010-11-01, 09:15
Medlem
Det är tyvärr inte det heller.

Sprakandet verkar bara komma när datorn blir lite varm, nästan som om den delen prioriteras bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in