2010-10-30, 18:31
Medlem
Jag har en liten frga som jag vill f svar p innan jag formaterar min dator.

P min dator har jag Windows 7 Home Premium. Licensen r ett "family pack", dvs ett paket med tre licenser p samma nyckel. Allts kan man anvnda samma nyckel p tre olika datorer.
Nu r det s att jag har anvnt nyckeln p en dator och min bror p sin dator. Allts borde vi ha en licens kvar.
Det som gr mig tveksam till att formatera p dirren r detta: nr jag installerar Windows efter att ha formaterat, kommer jag d anvnda den sista licensen eller kommer det vara samma licens som tidigare, eftersom det r samma dator och jag inte har bytt ngon hrdvara?

Kanske lite luddigt frklarat, men jag hoppas ni frstr.
Tack p frhand.
Citera
2010-10-30, 18:36
Medlem
cannaBes avatar
P samma dator fr du installera om Windows s mycket du bara vill. Fr du problem med online-aktiveringen s aktiverar du ver telefon istllet.
Citera
2010-10-30, 18:39
Medlem
Okej, lter nice.
Det verkar vara en uppgraderingslicens, gr det ngon skillnad?
Citera
2010-10-30, 18:51
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaqbook
Okej, lter nice.
Det verkar vara en uppgraderingslicens, gr det ngon skillnad?
Hmm, d har du en uppgraderingsskiva ocks d?

D behver en ha en giltig Vista-installation som r aktiverad p datorn, sen kan du uppgradera till Windows 7. Iaf funkade det s frn XP -> Vista s det borde vara likadant fr Vista -> Windows 7.
Citera
2010-10-30, 18:53
Medlem
Draptrissors avatar
Vet inte varfr men lyckades aktivera en OEM version p tv helt olika datorer. S det verkar vara lite av ett lotteri ibland.
Citera
2010-10-30, 19:21
Medlem
cannaBe: det verkar inte s: nr jag installerade Windows p denna dator installerade jag frst ver XP, men formaterade hrddisken och installerade Windows 7 igen, utan problem. S det verkar inte vara en uppgraderingsskiva.
Citera
2010-10-30, 21:31
Medlem
uppgradera frn xp till w7 krver en ren installation,det behvs inte nr man uppgradera frn vista till w7

Om du vill uppgradera datorn frn Windows XP till Windows 7, mste du markera alternativet Anpassad nr du installerar Windows 7. Vid en anpassad installation sparas inte programmen, filerna eller instllningarna. Det kallas drfr ibland fr en ren installation.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...p-to-windows-7

mvh
t
Citera
2010-10-30, 21:46
Medlem
Det vet jag, men det var inte ens i nrheten av det min frga handlade om; lste du den ens?
Citera
2010-10-30, 22:51
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaqbook
Det vet jag, men det var inte ens i nrheten av det min frga handlade om; lste du den ens?

Med halvtaskig attityd hamnar man ltt p mngas "ignore list". Jag har inte besmt mig nnu.

Ivfsh har du en laglig uppgraderingslicens som du tnker anvnda ickelagligt - d lr du inte f hjlp av Microsofts support. Som svar p din frga, JA - det gr att installera trots att du inte fr det enligt licensen. Microsoft kan inte se om du har uppgraderat elller gjort en ren installation. http://www.google.se/search?q=window...+clean+install
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in