Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det retar mig till vansinne att de anhållna och sedan släppta palestinierna plockar maximalt med sympatipoäng i kvällspressen.
Varför retar det dig? Om de anhållna och nu släppta palestinierna är oskyldiga - vilket det mesta faktiskt tyder på att de är - så är det väl inte mer än rimligt att de får vad du kallar "sympatipoäng"? Det är självklart att man känner sympati med människor som utan egen förskyllan drabbas av allvarliga brottsmisstankar och behandlas på det sätt som de här personerna och deras familjer blev behandlade. Hade det retat dig till vansinne om det hade varit fyra (av födsel och härkomst) svenska familjer som råkat ut för samma sak? Det måste naturligtvis ha varit precis lika chockartat och skrämmande för dessa människor som det skulle varit för dig eller mig om vi eller några av våra nära anhöriga blivit utsatta för samma sak. Jag tycker alltså att din reaktion är en aning ologisk och missunsam.
(Lite roligt, förresten, att du använder namnet på huvudguden i det gamla palestinska Ekron som ditt nick...)