2010-10-31, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herredjvlar
Enligt aftonplanskan (detta kanske har diskuterats förr) så blev de fråga om vad de tyckte om mohammed-karikatyrerna - hur seriös är en sådant förhör? Om man inte gillar mohammed-karikatyrerna spränger man väl inte ett köp-centrum i stan utan typ danska tidningsredaktioner

Nej jag kan sätta en hela renat på att de är släppta om högst 2 veckor, men misstankarna kommer kvarstå - polis och åklagare i bananrepubliken Sverige lägger aldrig ner några åtal eller utredningar för då bevisar ju dem att de haft fel (!)

Varför hänvisar du ständigt till en tidning du hånar? Dessutom tycks du läsa allt vad Aftonbladet skriver. Skulle jag aldrig göra - om jag avskydde en tidning så till den grad jag kallar den något annat, så skulle jag definitivt aldrig hänvisa till den tidningen.
Jag hänvisar aldrig till Expressen eftersom jag tycker det är en stor skvallertidning.
De kommer inte släppas före de är dömda - svensk polis har mkt under fötterna före de ingriper och tar sig in i hemmen.
Citera
2010-10-31, 11:41
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
När det gäller Röda brigaderna och RAF kan jag inte hålla med dig. Konstigt att ta med dessa två av cradleoffilth då de borde vara förebilder för denne...
Aftonhoran nämner förvisso inte nationalitet men däremot vilken nation de misstänkta kommer ifrån. Mycket gråt och tårar om de dumma poliserna och de fantastiskt oskyldiga familjefäderna

Varför skulle två terrororganisationer vara förebilder för mig? Angående nationaliteterna så är jag litet förvånad, att det verkar vara väletablerade familjefäder med egna företag osv gör mig också litet skeptisk. Har någon gjort en höna av en fjäder här?
Citera
2010-10-31, 11:42
Medlem
Clock10s avatar
Och vad har Sverige som land gjort för skada mot dessa muslimer? Här tas de emot med öppna armar, dem får allt dem vill ha och samt så dem sätter själva krav på samhället.

Och nu tänkte man bomba inne i Göteborg för några karikatyrer? Jag höll inte med Jimmie Åkesson förut när han gick ut offentligt med en artikel om att muslimer skulle vara det största hotet mot Sverige sedan andra världskriget. Men nu håller jag med han, baserat på dem misstänktas bakgrund samt att dem är välutbildade. Med andra ord inga anafalbeter till muslimer som tänkte begå detta attentat.
Citera
2010-10-31, 11:42
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herredjvlar
Enligt aftonplanskan (detta kanske har diskuterats förr) så blev de fråga om vad de tyckte om mohammed-karikatyrerna - hur seriös är en sådant förhör? Om man inte gillar mohammed-karikatyrerna spränger man väl inte ett köp-centrum i stan utan typ danska tidningsredaktioner

jag förstår varken dig eller aftonbladets terroristexpert som tjatar om danmark, lars vilks är inte dansk.
Citera
2010-10-31, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
.... borde få de strängast tänkbara straff, om polisens misstankar besannas.
Svenska sk straff är meningslösa för den här typen av existenser.

Förlust av medborgarskap och återbördande av dom inklusive deras avkomma/familj till ursprungslandet är naturligtvis det enda som hjälper
Citat:
Franskt medborgarskap kan ryka

https://svt.se/2.22584/1.2135299/fra...rskap_kan_ryka
Senast redigerad av Spengler 2010-10-31 kl. 11:49.
Citera
2010-10-31, 11:45
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
jag förstår varken dig eller aftonbladets terroristexpert som tjatar om danmark, lars vilks är inte dansk.

En dansk konstnär var först ut med sina karikatyrer (Jyllandsposten tror jag). Sedenmera har det vart reella försök till attentat med denne konstnär.
Citera
2010-10-31, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Varför skulle två terrororganisationer vara förebilder för mig? Angående nationaliteterna så är jag litet förvånad, att det verkar vara väletablerade familjefäder med egna företag osv gör mig också litet skeptisk. Har någon gjort en höna av en fjäder här?

Dina cirklar rubbas och din första tanke är att polisen har fel.
Citera
2010-10-31, 11:46
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Du röstade ju på oppositionen
Att det är folk som bott här länge och är väletablerade är oroande, själv trodde jag på al-shabab-spåret tills jag läste artikeln i Aftonhoran.
Citera
2010-10-31, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clock10
Och vad har Sverige som land gjort för skada mot dessa muslimer? Här tas de emot med öppna armar, dem får allt dem vill ha och samt så dem sätter själva krav på samhället.

Och nu tänkte man bomba inne i Göteborg för några karikatyrer? Jag höll inte med Jimmie Åkesson förut när han gick ut offentligt med en artikel om att muslimer skulle vara det största hotet mot Sverige sedan andra världskriget. Men nu håller jag med han, baserat på dem misstänktas bakgrund samt att dem är välutbildade. Med andra ord inga anafalbeter till muslimer som tänkte begå detta attentat.

Du verkar själv sakna en akademisk utbildning då ditt inlägg visar att du saknar rationellt tänkande.
Dessutom verkar du sakna en grundläggande läsförmåga. I artikeln står det ingenstans om att Muhammedkarrikatyrerna skulle varit skäl för bombhoten. Det står att polisen frågade om Lars Vilks.
Citera
2010-10-31, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Germania

Han är inte göteborgare heller.
Citera
2010-10-31, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler
Straff är meningslöst för den här typen av existenser.

Förlust av medborgarskap och återbördande av dom inklusive deras avkomma/familj är naturligtvis det enda som hjälper

Exakt - undrar vilket år svenska politiker inser detta. Jag hoppas statsministern tar ett krafttag nu. Ska det dröja till SD regerar med hel majoritet i landet och besitter statsministerposten? Håller det på såhär lär det dock inte dröja så länge!!!
Citera
2010-10-31, 11:50
Medlem
Lite långsökt kankse, men kan det finnas kopplingar till detta? Den misstänkte kom på ett plan från Syrien..

http://www.svd.se/stockholm/nyheter/...da_5556861.svd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in