2010-10-31, 10:38
Medlem
Kanelbullahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortis et liber
Du är inte så smart va? Syrier är till 99% kristna.
Skilj mellan Syrier och Syrianer/Assyrier.
Citera
2010-10-31, 10:40
Medlem
Patellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortis et liber
Du är inte så smart va? Syrier är till 99% kristna.
Tror du tänker på assyrier/syrianer (inte samma sak som syrier)
Citera
2010-10-31, 10:42
Medlem
tiger_1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnjaP
Det var mitt första inlägg eftersom jag har bättre saker för mig än debattera med patetiska SD-losers.

Om du nu kan så mycket om muslimer så kan du väl bidra till att bringa klarhet i
vilken miljö som de gripna kommer ifrån.

Du har bättre saker för dig? Så mycket bättre att du svarar på mitt inlägg - och jag är knappast en loser...kanske jämfört med din fantastiska karriär och ditt liv, eller?

Jag behöver inte bringa klarhet i någonting för någon som dig...
Du skulle inte förstå ändå...
Citera
2010-10-31, 10:44
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnjaP
Man blir väldigt trött på alla rättshaverister från SD. Kan inte ni skriva i er egen bibel (politiskt inkorrekt), så kan alla andra slippa höra era fånigheter kring muslimer.

Vi vet ingenting om terroristerna, de kan vara al qaida, de kan vara muppar.
Att de är syrier säger ungefär lika mycket som att säga att vi är svenskar.

Är det någon som någonsin varit i moskén i Gårdsten?
Är stämningen öppen eller sluten i moskén?
Många bokstavstroende?

/T

Bullshit. Det är ju helt klart att det handlar om utlänningar. Familjebilder, uttryck och handlande, allt pekar på det. Det är du som lever i en fantasivärd, där utlänningar är snälla och svenskar är dumma rasister.
Citera
2010-10-31, 10:49
Medlem
Det är med all sannolikhet muslimer som ligger bakom, helt enkelt därför att det bara är muslimer som använder beteendet med plötsliga och oanonserade terrorhandlingar.
Och detta måste man få konstatera utan att beskyllas för att vara rasist. Eller?
Citera
2010-10-31, 10:49
Medlem
QuranburnerMuhameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det är ju bra jävla sjukt att man ska behöva ha i bakhuvudet att man faktiskt kan bli terrorsprängd i småbitar så fort man rör sig ner på stan i Göteborg.

Det största hyckleriet är att det är uppenbart för alla att det inte är ett inhemskt problem. Vi har inte haft terror i det här landet på 100 år. Visst en och annan galning har det funnits under alla år och kriminella som riktar sig mot kriminella. Men nu har man i den havererade invandringspolitiken uppenbarligen importerat en hel del jihadister och sedan står politiker och verkar tycka att det inte finns något samband. Att man bara kan låta allting vara som det är, stoppa huvudet i sanden och hoppas att problemet försvinner av sig självt.

Aftonbladet tycker väl att det är en slump att det är somalier som tänkt spränga oskyldiga i götet. Att vilken svensk eller europé som helst kan få för sig något sådant.

Det är ju totalt vansinne egentligen. Vi betalar trots allt 30.5 miljarder kronor i bistånd till alla möjliga fattiga länder, varav mycket till MENA. Vi har en generös invandring som kostar 40-50 miljarder varje år. Vi har trupp och biståndsprojekt i Afghanistan för att försöka hjälpa till och tacken är att Sveriges näst största stad håller på att bli något slags miniversion av Bagdad och att det växer upp ghetton omkring alla större städer i landet. Och när man yttrar någon som helst kritik mot det hela så är man automatiskt rasist. Det är fan skamligt.

"An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last."
Sir Winston Churchill
British politician (1874 - 1965)

Kvinnor skall fan inte ha rösträtt. Det är anledningen till att det ser ut så här just nu. Känslor och fittig feghet har styrt.
Citera
2010-10-31, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Om gripandena är ett resultat av "extremistiska inkompetenta idioter" hur tolkar du själv det?
Min tolkning är att den som skrev detta anser att de gripna är oskyldiga.
Detta pga att uttrycket "extremistiska inkompetenta idioter" är starkt nedvärderande.
Dvs, de gör inte rätt utan bara fel.

Läs om, läs rätt...

"vi släppt in extremistiska inkompetenta idioter."

Hur får du det till att han påstår att de är oskyldiga?
Citera
2010-10-31, 11:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Det var bara en undanmanöver för bomben i Istanbul. Alla blev bortkollrade.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8047918.ab
Citera
2010-10-31, 11:07
Bannlyst
Alla fyra misstänks ligga bakom hotet att detonera en bomb i centrala Göteborg under gårdagen. De fyra männen är mellan 28 och 48 år. Alla är släkt med varandra och två av dem är bröder. De flyttade från Syrien till Sverige för cirka 20 år sedan. Två av dem är välutbildade och de andra två driver egna företag inom servicebranschen.

De är gifta, har barn och brukar besöka moskén i Gårdsten tillsammans på fredagar. Efter förhör beslutade chefsåklagare Tomas Lindstrand att 48-åringen och ytterligare en man skulle anhållas. Två av männen släpptes, men misstankarna mot dem kvarstår.
Citera
2010-10-31, 11:07
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filosof
Läs om, läs rätt...

"vi släppt in extremistiska inkompetenta idioter."

Hur får du det till att han påstår att de är oskyldiga?

Jag tolkade det som att menade att polisen hade släppt in "extremistiska inkompetenta idioter" i sina led vilket ledde till att stackars oskyldiga invandrare blev gripna.
Citera
2010-10-31, 11:10
Medlem
Fortis et libers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelbullah
Skilj mellan Syrier och Syrianer/Assyrier.

Läste slarvigt (nyvaken), sunni alltså?
Citera
2010-10-31, 11:18
Medlem
Muslimer igen alltså. Jaja vi ska ju gilla olika så vad gör några bomber hit eller dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in