2010-10-29, 17:23
Medlem
drdracula141s avatar
Är detta ett led i dom "terrorhot" som media har pratat om den senaste tiden mot Europa vad finns i Gbg? jo en moske där några ledande muslimer har precis haft rättegång.

Det skulle inte förvåna mig att det har med rättegången att göra.
Citera
2010-10-29, 17:24
Medlem
Eldrävs avatar
Det speciella nu är väl att säkerhetspolisen tycker sig ha en stark källa. Undrar verkligen hur dom kommer hantera det under morgondagen, blir rätt mycket att stänga av.
Citera
2010-10-29, 17:25
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magomago
Attans det är ju just i de krokarna jag ska imorgon..Men nåja sprängs jag så kommer jag i alla fall dö snygg i håret eftersom jag ska till frisören innan..

Fast hm..tänker till.. det kommer ju ingen se när jag ligger utspridd i 100 bitar

Men skämt å sido..Göteborg och ffa Nordstan har väl varit bombhotat ett stort antal gånger under åren? Speciellt runt jul brukar ju hoten dyka upp lite titt som tätt.. Inget har hänt ännu och jag tror att även denna lördag kommer att passera utan någon större skräll..
Inget ting har ju hänt då det vart bombhotat minns för några år sedan tror det vart på slutet eller mitten av 90 talet som någon stolle hade placerat ett paket i en papperskorg i Nordstan vid femmanhuset där polisen skulle ta upp paketet och det visade sig vara tomt. Detta återupprepar sig år efter år i Nordstan.

Edit är inte Al Gore i stan?
Citera
2010-10-29, 17:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldräv
Det speciella nu är väl att säkerhetspolisen tycker sig ha en stark källa. Undrar verkligen hur dom kommer hantera det under morgondagen, blir rätt mycket att stänga av.

Kanske är det någon som anser att Malmö får för stor publicitet. Fy fan jag lider med er göteborgare, vill inte byta lasermannen mot bombmannen.
Citera
2010-10-29, 17:31
Medlem
platyzmas avatar
Det var då fan, men det ska inte vara kopplat till nån terrororganisation? Vilka annars spränger mitt i städer, gäng? Polisen har alltså avlyssnat gängsluskar som snackar om nån bomb?
Citera
2010-10-29, 17:35
Medlem
foool13s avatar
Någonting med Somalia att göra..
(rättegången)

https://www.flashback.org/t1198111
Citera
2010-10-29, 17:36
Bannlyst
Tror det är någon attentionwhore bara.
Citera
2010-10-29, 17:38
Medlem
Det här är ju vardag nu förtiden. Det är föga troligt att det kommer hända något på riktigt.
Citera
2010-10-29, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av v.brockheim
Det här är ju vardag nu förtiden. Det är föga troligt att det kommer hända något på riktigt.

Svårt att se en koppling mellan terrorister och Göteborgs centrum också, så detta man kan väl knappast ta på allvar.
Senast redigerad av minusgrader 2010-10-29 kl. 17:44.
Citera
2010-10-29, 17:43
Medlem
eduaxels avatar
Fan vad läskigt!
Citera
2010-10-29, 17:44
Medlem
David9s avatar
De senaste kvällarna har drottningtorget kryllat med polisbilar. Igår såg jag 11 stycken där vid 11 tiden. Kan detta ha något med det hela att göra?
Citera
2010-10-29, 17:45
Medlem
drdracula141s avatar
Hur många miljoner går åt i onödan om detta visar sig vara fejk tips???
Kanske skulle gå till något helt annat i stället dom pengarna men polisen får lite extra jobb i morgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in