Citat:
Ursprungligen postat av Dino-ZaUrie
Har varit på Jensen många gånger i sthlm och har aldrig stött på några problem. Att det är ett poppis ställe och man behöver vänta 5-10 min är inte så farligt.
Åt där igår, hade en trevlig servitris som var ny på jobbet men allt gick bra
Det kanske är bara så att det är bättre i stockholm? Som allt annat då!
Sen så brukar ibland servitörer som arbetat länge bli griniga, det är en bransch som kräver stor omsättning på personal tror jag
Har ätit på den mittemot centralstationen i Stockholm tre gånger, alla tre gångerna har:
- Det tagit mer än 30 minuter att få in maten
- Jag behövt vänta 5+ minuter på att få ett bord, trots att det finns ett dussintal bord lediga
- Det fattats något litet, typ fel sås eller att ett pepparkar saknas.
Det första problemet vet jag inte vad det beror på. Det borde inte behöva ta så lång tid, men jag antar att det är underbemanning i köket eller dylikt.
Det andra problemet beror förmodligen på att de åtminstone på den restaurangen har så att kypare har sina egna bord som de servar, och sedan blundar effektivt åt alla andra bord. Det resulterar i att kypare står och hänger, bara för att deras bord är fullsatta men ingen behöver hjälp. Däremot har jag aldrig fått in kall mat.
De tredje problemet beror på slarv, finns inga direkta ursäkter där. I samband med att de delar ut menyn bör de kolla så allt finns på plats, det är ju faktiskt de som väljer var man ska sitta.
Men trots all kritik här så tycker jag faktiskt det är ett bra ställe, bara man inte har bråttom. Maten är god och framför allt prisvärd, och jag har aldrig fått någon dålig mat (Utom när en kille med en tydlig TRAINEE-skylt gav mig revbensspjäll trots att jag beställt oxfilén. Han bad hemskt mycket om ursäkt dock, och blev sådär klädsamt knallröd). Mjukglassbuffén är guld!

Däremot lämnar jag efter varje måltid in en såndär utvärderingslapp där jag påpekar att de kanske borde göra så att servitörerna övervakar alla bord alltid, istället för skumma uppdelningar som ändå inte fungerar "för kundens bästa".
Allt annat är (tyvärr) inte bättre i Stockholm.