2010-10-29, 15:25
Medlem
Medves avatar
Tycker vi kunde starta en tråd om Jensens.

Har typ nästan varit stammis på Jensens Böfhus i några år nu. Men jag börjar bli rikitgt besviken på dom, dom senast gångerna jag har varit där.

Jag börjar uppleva att i alla fall här i Göteborg så är servitriserna jävligt dryga i alla fall en stor del av tjejerna som jobbar, dom kan ta illa upp om man inte hörde vad dom sa eller om man ber dom att hämta nåt mer eller att man påpekade hon har glömt nåt, minns en gång jag fick ingen kniv så påpekade jag det till kärringen så fick jag ett långt MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM.

En gång jag var där så var det typ halvtomt nästan, ändå fick jag vänta på min maträtt i 40 minuter med servitriserna stog i en klump och pratade och när jag väll fick min mat så var den kall så insåg jag att hon glömde extra såsen, så sa det till henne, hon svarade glatt javisst ska hämta så gick hon och pratade ändå med sina kollegor.

Visst dom har skit god mat och specielt såserna är helt underbara även nacho talrikken eller vad man ska kalla den.

Och nej jag är inte dryg eller elak när jag pratar med dom.

Några fler som har dåliga erfarnheter? Eller bra om ni nu vill berätta det.
Citera
2010-10-29, 15:30
Medlem
Defunctuss avatar
ldrig hört talas om stället men prata med ägaren och berätta som det är att du är en trogen gammal kund som är bekymrad över hur kvaliten har blivit sämre med tiden.
Citera
2010-10-29, 15:30
Medlem
SvenBures avatar
Fick vänta på ett bord i över 35 minuter fastän det fanns bord lediga, vi gick till donken istället
Citera
2010-10-29, 15:35
Medlem
Maniks avatar
Jag har varit där en gång. Då tog det cirka en timma för oss att få vår mat och ingen ersättning fick vi heller. Sen dess har jag inte satt min fot i den restaurangen (Göteborg).
Citera
2010-10-29, 15:35
Medlem
Dino-ZaUries avatar
Har varit på Jensen många gånger i sthlm och har aldrig stött på några problem. Att det är ett poppis ställe och man behöver vänta 5-10 min är inte så farligt.

Åt där igår, hade en trevlig servitris som var ny på jobbet men allt gick bra

Det kanske är bara så att det är bättre i stockholm? Som allt annat då!

Sen så brukar ibland servitörer som arbetat länge bli griniga, det är en bransch som kräver stor omsättning på personal tror jag
Citera
2010-10-29, 15:37
Medlem
Nikromas avatar
Mina erfarenheter kommer från Jensens i Borås.

Vi gick ut fyra pers för att äta lite. Tog alldeles för lång tid att få maten. Vart nog 45 min innan den kom och då hade de gjort en av biffarna medium istället för well. Kompisen påpekar detta och visst, det är inga problem.

Tog 30 min innan den kom tillbaka och då vart den kall som sjutton.
Citera
2010-10-29, 15:51
Medlem
8222s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dino-ZaUrie
Har varit på Jensen många gånger i sthlm och har aldrig stött på några problem. Att det är ett poppis ställe och man behöver vänta 5-10 min är inte så farligt.

Sen så brukar ibland servitörer som arbetat länge bli griniga, det är en bransch som kräver stor omsättning på personal tror jag

Har varit den (kanske finns flera tom) i Sthlm, och de var slöa på allt: från beställningen och det tills maten kom till att få tummen ur och komma med notan... dessutom fick frugan min mat och jag hennes. No biggie kanske, det är de små sakerna man stör sig på.

*edit* För att väga upp det hela så har jag varit på en i Köpenhamn också, och där var allt tipp-topp.
Citera
2010-10-29, 16:21
Medlem
Kattolfs avatar
Jag har bara varit två ggr på Jensens (båda gångerna på restaurangen vid sveavägen) och blev missnöjd båda gångerna. Servicen var usel... Riktigt usel!!! Först fick vi vänta i 20 minuter på att bli anvisade ett bord (stället var halvtomt) och sedan lyckades den korkade bimbon som tog våra beställningar ge oss fel mat TVÅ ggr. När maten väl kom så var köttet ok men såsen smakade halvfabrikat och potatisen var kruttorr. Nåväl tänker vi. Kanske köket hade en off dag och kanske servitrisen var ny eller något. Vi ger stället en chans till... Samma skit upprepar sig igen (med enda skillnaden att korkbollen som serverade bara lyckades göra fel en gång). Detta fick räcka för oss. Aldrig mera detta skämt till restaurang!
Citera
2010-10-29, 16:30
Medlem
joe_ss avatar
Käkat lunch på Sveavägen och varit tillräckligt nöjd med servicen och maten...för att vara en lunch.

Jensens i Västerås däremot...gräslig service med unga snorkiga tjejer som inte har en aning om vafan dom serverar. Snubben som jobbade där var dock trevlig och korrekt.

Men dom får inte mina stålar fler gånger. Sopor!
Citera
2010-10-29, 16:35
Medlem
Superstefans avatar
Citat:

Har ätit på den mittemot centralstationen i Stockholm tre gånger, alla tre gångerna har:
  1. Det tagit mer än 30 minuter att få in maten
  2. Jag behövt vänta 5+ minuter på att få ett bord, trots att det finns ett dussintal bord lediga
  3. Det fattats något litet, typ fel sås eller att ett pepparkar saknas.
Det första problemet vet jag inte vad det beror på. Det borde inte behöva ta så lång tid, men jag antar att det är underbemanning i köket eller dylikt.

Det andra problemet beror förmodligen på att de åtminstone på den restaurangen har så att kypare har sina egna bord som de servar, och sedan blundar effektivt åt alla andra bord. Det resulterar i att kypare står och hänger, bara för att deras bord är fullsatta men ingen behöver hjälp. Däremot har jag aldrig fått in kall mat.

De tredje problemet beror på slarv, finns inga direkta ursäkter där. I samband med att de delar ut menyn bör de kolla så allt finns på plats, det är ju faktiskt de som väljer var man ska sitta.

Men trots all kritik här så tycker jag faktiskt det är ett bra ställe, bara man inte har bråttom. Maten är god och framför allt prisvärd, och jag har aldrig fått någon dålig mat (Utom när en kille med en tydlig TRAINEE-skylt gav mig revbensspjäll trots att jag beställt oxfilén. Han bad hemskt mycket om ursäkt dock, och blev sådär klädsamt knallröd). Mjukglassbuffén är guld!
Däremot lämnar jag efter varje måltid in en såndär utvärderingslapp där jag påpekar att de kanske borde göra så att servitörerna övervakar alla bord alltid, istället för skumma uppdelningar som ändå inte fungerar "för kundens bästa".

Allt annat är (tyvärr) inte bättre i Stockholm.
Citera
2010-10-29, 17:08
Medlem
Dino-ZaUries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superstefan
Har ätit på den mittemot centralstationen i Stockholm tre gånger, alla tre gångerna har:
  1. Det tagit mer än 30 minuter att få in maten
  2. Jag behövt vänta 5+ minuter på att få ett bord, trots att det finns ett dussintal bord lediga
  3. Det fattats något litet, typ fel sås eller att ett pepparkar saknas.
Det första problemet vet jag inte vad det beror på. Det borde inte behöva ta så lång tid, men jag antar att det är underbemanning i köket eller dylikt.

Det andra problemet beror förmodligen på att de åtminstone på den restaurangen har så att kypare har sina egna bord som de servar, och sedan blundar effektivt åt alla andra bord. Det resulterar i att kypare står och hänger, bara för att deras bord är fullsatta men ingen behöver hjälp. Däremot har jag aldrig fått in kall mat.

De tredje problemet beror på slarv, finns inga direkta ursäkter där. I samband med att de delar ut menyn bör de kolla så allt finns på plats, det är ju faktiskt de som väljer var man ska sitta.

Men trots all kritik här så tycker jag faktiskt det är ett bra ställe, bara man inte har bråttom. Maten är god och framför allt prisvärd, och jag har aldrig fått någon dålig mat (Utom när en kille med en tydlig TRAINEE-skylt gav mig revbensspjäll trots att jag beställt oxfilén. Han bad hemskt mycket om ursäkt dock, och blev sådär klädsamt knallröd). Mjukglassbuffén är guld!
Däremot lämnar jag efter varje måltid in en såndär utvärderingslapp där jag påpekar att de kanske borde göra så att servitörerna övervakar alla bord alltid, istället för skumma uppdelningar som ändå inte fungerar "för kundens bästa".

Allt annat är (tyvärr) inte bättre i Stockholm.

Ofta man klagar på att det tar 30 min att få maten till bordet... Sen har det aldrig varit ett enda bord ledigt då jag varit där, sen kan ju någon kanske ha bokat? Att vänta 5 min ser jag inte som problem. En restaurang är ju inget utfodringställe direkt, om man inte äter ensam kan man ju alltid prata med den man är med. Sen kan man ju beställa förrätter, de finns ju av en anledning.

Men det där med pepparkaren har jag märkt också ^^ Igår när jag var där senast så fråga kvinnan bordet bredvid om mitt bords pepparkar då hon inte hade någon.

Men så hemskt som vissa ha beskrivet det har jag aldrig upplevt det i sthlm mittemot centralstation.

Men jag står kvar med att det mesta är bättre i stockholm, sorry
Citera
2010-10-29, 18:43
Medlem
Superstefans avatar
Citat:
Ofta man klagar på att det tar 30 min att få maten till bordet... Sen har det aldrig varit ett enda bord ledigt då jag varit där, sen kan ju någon kanske ha bokat? Att vänta 5 min ser jag inte som problem. En restaurang är ju inget utfodringställe direkt, om man inte äter ensam kan man ju alltid prata med den man är med. Sen kan man ju beställa förrätter, de finns ju av en anledning.

Men det där med pepparkaren har jag märkt också ^^ Igår när jag var där senast så fråga kvinnan bordet bredvid om mitt bords pepparkar då hon inte hade någon.

Men så hemskt som vissa ha beskrivet det har jag aldrig upplevt det i sthlm mittemot centralstation.

Men jag står kvar med att det mesta är bättre i stockholm, sorry

Det beror väl på, Jensen's är mer eller mindre steakhousens Pizza Hut vad gäller matkvalitet och allmän standard? Det är ju inte som att gå på Godthem på Djurgården direkt, utan snarare just utfordringsställe (om än trevligt sådant).
Den tid det tar för dem att grilla min biff och fritera pommes bör inte vara mer än 5-10 minuter effektiv tid, och lägger vi på 5 minuter i vardera riktning för en kypare så tycker jag ändå att 20 minuter är en schysst väntetid. Åtminstone en gång av tre, menar jag. Däremot är det, som du säger, inga problem att vänta 30 minuter om man har sällskap, men det sticker ju alltid i ögonen att se kypare stå och drälla.

Jag är däremot inte lika positiv som du när det gäller att vänta på att få bord. Finns det bord lediga så borde man inom en minut ha en kypare som uppmärksammat dig, tagit dig till bordet, och satt menyn i handen på dig - just som på Pizza Hut.
Alla Jensen's har ju en ganska öppen planlösning, man kan se ingången från i princip hela restaurangen, så nog vet de att man står där.

Men överlag, visst är Jensen's bra! Har jag inte bråttom så går jag jättegärna dit - billigt och väldigt gott. Maten har jag aldrig haft anledning att klaga på, snarare tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in