2010-10-29, 12:45
Medlem
Hallo! stötte igår kväll på ett problem när jag startade upp mitt world of warcraft, vilket inte är speciellt krävande? Alltså allting fungerar som det ska annars, kan spela cs och sitta på internet och flumma hur mycket jag vill.

Det som händer är helt enkelt att det blir en jävla massa färger, skärmen delar ibland även upp sig i 4 rutor och det blir en jävla röra helt enkelt. Jag tycker inte det borde vara grafikkortet då det är ett år gammalt geforce gtx 275 och samma med datorn som också har ganska bra prestanda. Skulle det kunna vara damm eller något liknande som stökar till det, eller är det helt enkelt paj?
Citera
2010-10-29, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyokushin.
Hallo! stötte igår kväll på ett problem när jag startade upp mitt world of warcraft, vilket inte är speciellt krävande? Alltså allting fungerar som det ska annars, kan spela cs och sitta på internet och flumma hur mycket jag vill.

Det som händer är helt enkelt att det blir en jävla massa färger, skärmen delar ibland även upp sig i 4 rutor och det blir en jävla röra helt enkelt. Jag tycker inte det borde vara grafikkortet då det är ett år gammalt geforce gtx 275 och samma med datorn som också har ganska bra prestanda. Skulle det kunna vara damm eller något liknande som stökar till det, eller är det helt enkelt paj?

Tror du att du kan ta en print? Känner igen fenomenet på min gamla dator, grafikkortsdrivrutinerna slutade svara när det hände och datorn frös i 10-20 sekunder ungefär, ibland blev jag tvungen att starta om.
Visserligen var det en 4 år gammal dator, men som var väldigt bra.

Problemet började efter ett par år när jag haft den, från ultra settings till low för att kunna lira wow överhuvudtaget i 30 fps då, enligt Dindator så var det grafikkortet som var på sista versen då den oftast var på 24/7 i 30 grader varmt rum under sommaren som troligen fick den att smälta eller så..
Citera
2010-10-29, 14:20
Medlem
Precis kommit hem nu och kört ett furmark test i 10 minuter som alltså belastar grafikkortet så mycket det bara går i princip och detta gick helt perfekt. Fattar inte vad det kan vara eftersom det bara gäller wow när jag loggar in på min char.

Kan tyvärr inte fixa en print just nu av olika anledningar men borde kunna göra det imorgon.

Men hur som helst, ingen annan som har någon aning om vad det skulle kunna vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in