2010-10-29, 11:07
Medlem
http://www.aftonbladet.se/ledare/article8037845.ab

Håller med om detta

Om Sverige ska bli ett land utan korruption krävs en lag för öppen redovisning av partibidrag. Politiker och sakkunniga måste dessutom redovisa sina uppdrag och inte som Carl Bildt tycka att det är självklart att resa på andras bekostnad. Just Carl Bildts mörkade affärer med Lundin Oil och Vostok Nafta är för övrigt ytterligare exempel på Moderaternas hyckleri.

När mutor och korruption riskerar att ta över måste statsministern ta kontroll. Inte backa undan, mörka och skylla ifrån sig.
Citera
2010-10-29, 11:27
Medlem
sephines avatar
Ha ha, jag läste moderatorernas mutor. Lite väl mycket flashback på sistone.

När till sist poletten trillade ned i rätt skåra så säger jag ja.
Ja, en ändring i grundlagen vore på sin plats.
Citera
2010-10-29, 12:44
Medlem
chibarikus avatar
Jag tycker tvärtom.
Jag vill ha möjligheten att stödja ett parti utan att det blir en offentlig handling.
Citera
2010-11-09, 20:10
Medlem
MastodontFilmsMatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chibariku
Jag tycker tvärtom.
Jag vill ha möjligheten att stödja ett parti utan att det blir en offentlig handling.

Varför? står du inte för dina åsikter?
Citera
2010-11-09, 20:27
Medlem
chibarikus avatar
Varför ska man gå in i ett bås och lägga rösten i ett kuvert när man röstar? finns ju ingen anledning heller då om du inte står för din sak.

Och nej jag vill inte gå ut med vilket parti jag röstade på. Bor i en kommun där S och V fick nästan 70% tillsammans och jag röstade på ett alliansparti som fick ca 2%. Min arbetsgivare är knallröd så jag tror ärligt jag skulle få problem med mitt jobb om det kom ut vad jag röstade på.
Citera
2010-11-09, 22:35
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chibariku
Jag tycker tvärtom.

Allt är till salu. Går du ut på nätet så är din info till salu. Du kommer aldrig hitta ett parti som kan motarbeta detta.
Flashback är inget undantag.
Citera
2010-11-10, 09:48
Medlem
stekarekonoms avatar
Upprepande bidrag skall redovisas inom viss tidsintervall.
Jag är helt säker på att korruption sker i någon form i dagens regering.

Även tror jag att regeringen får muslimska bidrag för uppbyggnad av nya moskéer och främjad invandringspolitik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in