Skulle ta bort hemorrojder för några år sedan, detta var i "smärtnivå" med att föda barn (som jag gjorde något år innan). Mest för att man inte visste hur länge det skulle göra ont eller hur mycket smärtan skulle öka innan det avtog.
Låg på britsen och doktorn för in ett slags instrument som hjälper till att sätta små gummiband om de ömma hemorrojderna. Två stycken klarade jag av sen höll jag på att svimma. Frågade om det skulle göra så här ont och han sade jo, det är ibland smärtsamt men tyckte liksom jag att vi slutar vid två "snörningar". Tanken är att blodtillförseln skall strypas så att de trillar av efter några dagar, vilket de också gjorde.
Men iaf, efter det lilla ingreppet skulle jag klä på mig och åka hem men jag kunde ju inte stå upp då det svartnade för ögonen av smärta, svetten rann och jag ville bara förvinna bort. Sköterskan gav mig lite smärtstillande (kunde väl ha fått det innan i förebyggande syfte, gärna något lugnande också!) Låg på mage i baksätet på mammas bil och kved tills jag mot midnatt återfått talförmågan.
Nej, det här var en hemsk upplevelse