Okej, jag hade nämligen exakt lika problem som dig förut. Jag ställde frågan till min frisör som, utan att kolla i hårbotten, trodde att de kunde vara exem. Jag fick ett schampo (ska försöka ta reda på namnet) som faktiskt hjälpte, då jag liksom du hade provat de flesta schampon som träffat min näthinna.
Att ta med i beräkningarna är att jag då också försökte tvätta håret mer sällan, vilket kanske också bidrog till att mitt problem försvann. Jag kanske duschade var/varannan dag men försökte tvätta håret var 4:e.
Vet inte om det är skröna, men om du tvättar håret ofta så blir det fett fortare än om du tvättar mer sällan. Jag försökte i alla fall tvätta håret så sällan jag kunde(dock inte mer än 4 dagar), för låta hårbotten vila så mycket som möjligt från schampot.
Idrottar du ofta eller utför ansträngde arbete kan ju 4:a dagar bli lite väl mycket. Men som sagt, om du inte redan provat, försök att låta hårbotten "vila" så mycket som möjligt. Sen tar väl resultatet någon månad och för mig har det varit permanent i 2 år and still counting