• 1
  • 2
2010-10-29, 00:14
Medlem
Hej!

Jag ska bjuda en kvinna på lite mat, kruxet är att vi ska göra en sak innan och vi kommer inte hem förens ganska sent. Så jag skulle vilja ha lite tips på maträtter som man kan förbereda innan och går hyfsat snabbt att laga. Visst man kan dra ihop en korv-stroganoff men eftersom det är en typ av date så kanske man vill laga något lite mer spännande.
Citera
2010-10-29, 00:17
Bannlyst
Fläskfilé ? Stek den redan inatt om du har kött hemma. Eller köp och stek det imon. Sen lägg den i en ugnsform med folier över. När ni kommer hem drar du på ugnen å låter den bli varm. Servera med klyftpotatis och en flaska rött.
Citera
2010-10-29, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1-2-3-4-5
Fläskfilé ? Stek den redan inatt om du har kött hemma. Eller köp och stek det imon. Sen lägg den i en ugnsform med folier över. När ni kommer hem drar du på ugnen å låter den bli varm. Servera med klyftpotatis och en flaska rött.

Bra tips! Dock så är jag trött på just fläskfilé. Tråkigt nog har jag lovat att köra hem henne sedan så det blir hon som får dricka då .
Citera
2010-10-29, 00:26
Medlem
meyss avatar
billys pizza, in i mikron and mission is completed!
Citera
2010-10-29, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meys
billys pizza, in i mikron and mission is completed!

Yes, det gäller att göra ett bra intryck! Jag kan smörja in mig i fettet som rinner av pizzorna så jag riktigt glänser.
Citera
2010-10-29, 00:31
Medlem
meyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenozalle
Yes, det gäller att göra ett bra intryck! Jag kan smörja in mig i fettet som rinner av pizzorna så jag riktigt glänser.

Gör det och kom med en update sen om hur det gick med din dejt.
Citera
2010-10-29, 00:32
Bannlyst
Citat:
Bra tips! Dock så är jag trött på just fläskfilé. Tråkigt nog har jag lovat att köra hem henne sedan så det blir hon som får dricka då .

Du kan ju alltid köpa hem Thaimat eller lik. Brukar dom flesta gillar. Ok, surt, om hon nu inte blir helt bananas av vinet å vill stanna över natt
Citera
2010-10-29, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1-2-3-4-5
Du kan ju alltid köpa hem Thaimat eller lik. Brukar dom flesta gillar. Ok, surt, om hon nu inte blir helt bananas av vinet å vill stanna över natt

Det kommer ske på en vardag så jag tror inte på någon övernattning . Fast jag vill laga något, så att man får visa sina skillzzzz i köket!
Citera
2010-10-29, 05:53
Bannlyst
Citat:
Det kommer ske på en vardag så jag tror inte på någon övernattning . Fast jag vill laga något, så att man får visa sina skillzzzz i köket!
Det lönar sej i längden om du visar henne riktiga "skillz" ist för att be om panikråd på fb.

Ge henne en skön massage , börja med nacke, och sen rygg.
Är det en bra tjej så lär ni er genom att laga mat ihop.

Om du nu måste imponera gå till en riktigt bra italiensk restaurang (inte ginos pizza runt hörnet) och köp 2portioner lasagne men be att få den takeaway utan att de värmer den. Det enda du behöver göra är en enklare sallad i förväg och ev en schysst baguette eller bondbröd & såklart bränna av lasagnen i ugnen innan maten.

Blir jobbigt för dej om hon efter detta kommer tro att du is the shit i köket nästa gång ni ska äta.

Lycka till iaf
Senast redigerad av jimmyl 2010-10-29 kl. 05:59.
Citera
2010-10-29, 14:32
Medlem
Kattolfs avatar
Vet inte om det här blir litet sent inlägg, men en sak som alltid är bäst att laga långt innan man skall äta den är en god köttgryta. Kalops, Boef Bourguignon el. dyl. Smaken mognar om den får stå ett dygn och blir mycket mustigare.
Citera
2010-10-29, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattolf
Vet inte om det här blir litet sent inlägg, men en sak som alltid är bäst att laga långt innan man skall äta den är en god köttgryta. Kalops, Boef Bourguignon el. dyl. Smaken mognar om den får stå ett dygn och blir mycket mustigare.

Gryta var en bra idé! Nej det är inte försent. Det kommer ske nästa vecka.
Citera
2010-10-29, 21:08
Medlem
Ja, en gryta som du lagat dagen innan och skalad potatis som ligger i kastrull med vatten, bara att vrida på plattan.
Du har kollat att hon inte är vegetarian/allergisk?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in