• 1
  • 2
2010-10-28, 22:23
Medlem
trött och utsliten pga dålig (ca 4-5 timmars) sömn de senaste nätterna?

OCH DÅ MENAR JAG MINUS ALLA SAKER MAN KAN HITTA PÅ SOM VAKEN.
Alltså kan något med hjärtat/hjärnan som inte fått vila och är ganska så "not fit" eller hur jag kan formulera mig kring detta ta stryk? Jag tänkte för övrigt ta detta på tom mage.
Citera
2010-10-28, 22:30
Medlem
Mandic!s avatar
Vet inte vad som skulle kunna vara annorlunda, men prova inte om du är orolig?
Citera
2010-10-28, 22:33
Medlem
3.14159s avatar
Från FASS (för förskrivare):
Citat:
Överdosering

Toxicitet: Stora individuella variationer. 5 mg till 1 1/2-åring gav lindrig intoxikation. Ca 30 mg till 6-åring gav måttlig intoxikation. 22,5-50 mg till vuxna samt 40 mg till åldring gav lindrig intoxikation. >50-<100 mg till vuxna gav lindring till måttlig intoxikation. 100 mg till vuxna gav djup medvetslöshet. 187 mg samt alkohol till vuxna gav allvarlig intoxikation.

Symtom: Trötthet, dåsighet, somnolens, förvirring, letargi, medvetslöshet (hos åldringar ibland mycket långvarig) som ibland föregås eller efterföljs av agitation och hallucinationer. Andningsdepression (främst i kombination med alkohol eller CNS-deprimerande läkemedel). Ataxi, muskelsvaghet. Hypotension, sinustakykardi eller bradykardi. Eventuellt intraventrikulärt block, AV-block. Hypokalemi, hyperglykemi. Eventuellt övergående förlängning av APTT, lätt bilirubinstegring. Gastrointestinala symtom.

Andra riskfaktorer, såsom annan sjukdom eller det försvagade tillståndet hos patienten, kan bidra till symptomens svårighetsgrad och kan i mycket sällsynta fall leda till dödlig utgång.

Behandling: Om befogat ventrikeltömning, kol. Flumazenil kan häva CNS- och andningsdepression och är främst indicerat vid allvarlig förgiftning för att undvika intubation och respiratorvård. Observera att effektdurationen för flumazenil är kortare än för zopiklon. Symptomatisk behandling.

(Hemodialys är inte av värde då zopiklon har en stor distributionsvolym).
Ovanstående finns att återfinna här.
Citera
2010-10-28, 22:34
Medlem
LemPicas avatar
Varför inte bara ta en att sova på och komma i form igen?
Citera
2010-10-28, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3.14159
Från FASS (för förskrivare):
Ovanstående finns att återfinna här.

Ok, men vad kännetecknar en lindrig intoxikation då? vad kan hända med min kropp (Efter att ha läst det så tänker jag ta 5 tabletter istället(37,5mg).

För det står ju inte vad utav bieffekterna som omfattar "lindrig intoxikation"..
Citera
2010-10-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Varför inte bara ta en att sova på och komma i form igen?

varför inte bara hålla sig till topic eller sticka härifrån?
Citera
2010-10-28, 23:11
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunanr
varför inte bara hålla sig till topic eller sticka härifrån?

Inte överdrivet lätt att veta vad topic är då du skriver en massa om hur unfit du är.
Men eftersom du uppenbarligen är idiot har jag noll intresse av vidare konversation med dej.
Du hamnar på min ignoreralista så gör dej inte besväret att svara...
Citera
2010-10-28, 23:51
Bannlyst
Själv så har jag tagit 15 zopiklon och jag upplevde inget direkt negativt då, det ända jag kunde tänka på i efterhand var att det var lite väl stor dos och det skulle ha räckt med 3-4 tabletter för att uppnå samma resultat, det vill säga att somna!

Så bättre att dela upp dina sju tabletter i två omgångar, du får inget båttre resultat om du tar 7 istället för 4 stycken!

Sedan kan ju det diskuteras stilnoct som även den är en insomnings tablett, tar man mer än fem det vill såga 5-15stycken så kan stilnoct tomten komma och ta dig och du har inte en aning om vad du sysslat med hela natten!

Hur som helst så ta det lungt och ta inte mer än 3-4 stycken för du får absolut inte ut något extra om du tar alla på en gång!
Citera
2010-10-29, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Själv så har jag tagit 15 zopiklon och jag upplevde inget direkt negativt då, det ända jag kunde tänka på i efterhand var att det var lite väl stor dos och det skulle ha räckt med 3-4 tabletter för att uppnå samma resultat, det vill säga att somna!

Så bättre att dela upp dina sju tabletter i två omgångar, du får inget båttre resultat om du tar 7 istället för 4 stycken!

Sedan kan ju det diskuteras stilnoct som även den är en insomnings tablett, tar man mer än fem det vill såga 5-15stycken så kan stilnoct tomten komma och ta dig och du har inte en aning om vad du sysslat med hela natten!

Hur som helst så ta det lungt och ta inte mer än 3-4 stycken för du får absolut inte ut något extra om du tar alla på en gång!

Vad menar du med det? Menar du att man inte blir mer ångestdämpad/fascinerad/mer munchies etc av fler tabletter? Du har väl läst att jag för övrigt inte ska sova på dom, utan punda
Citera
2010-10-29, 00:18
Medlem
elgecys avatar
Munchies? Jesus
Citera
2010-10-29, 00:20
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunanr
Vad menar du med det? Menar du att man inte blir mer ångestdämpad/fascinerad/mer munchies etc av fler tabletter? Du har väl läst att jag för övrigt inte ska sova på dom, utan punda

Nej, kan du visa var någonstans du faktiskt har skrivit att du inte ska sova på dem?

Tycker din första mening " trött och utsliten pga dålig (ca 4-5 timmars) sömn de senaste nätterna?", säger motsatsen så hur ska man fatta att du inte ska sova på dem?
Citera
2010-10-29, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Munchies? Jesus

Jag får munchies av zopiklon?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera