Citat:
Ursprungligen postat av
Trebag
Hej!
Jag och min sambo ska köpa en ny TV, och tänkte lägga mellan 10-12000kr men kan tänka oss att gå upp några tusenlappar om det är nödvändigt. Vi har idag en 47" LG. Vi har tänkt satsa på en 60" eller en 65".
Var på mediamarkt idag för att få lite råd. Han sa att det finns ett mycket större utbud på 65". Det fanns bara typ 2-3 TV-apparater med 60".
Min huvudfråga är, är det värt med 4K? Ska man satsa på det?
Han som hjälpte oss tycket givetvis det. Han sa att det kommer vara standard snart och att snart (i år) så kommer bara "budget-apparaterna" att köra 1080p.
Det känns ju som att 4K är bra att ha om man ska ha en så stor TV, men jag vet inte.. Det kostar liksom från 24.000 och uppåt och så mycket vill vi inte lägga. Man kanske kan hitta någon billigare någonstans.
Vad tycker ni? Är det värt att köra på 4K för att framtidssäkra TV:n?
Vilken TV rekommenderar ni?
Tack på förhand!
Haha, vilken försäljare! Jag menar hur längesen var det inte HD började dyka upp? Finns ju fortfarande massa SD-material kvar och "riktig HD" 1080p har knappast blivit standard. Men han kanske menar att 4k ska bli standard innan HD blir det.. Hade du frågat om det är värt att satsa på 3D så hade han väl sagt att snart sitter alla hemma i tv-soffan med 3D-glasögon.
Jag hade hellre lagt pengarna på en TV med riktigt fin HD-bild, sen om den klarar 4k så är det mer ett plus men inget som avgör eventuellt köp.