2015-01-01, 16:32
Medlem
Köpte en samsung curved tv för någon månad sedan. Nu är det så att jag satt och kolla tv och det bara blev svart helt plötsligt.. Men ljudet är kvar. Jag kan fortfarande byta kanal höra ljudet. Någon som vet vad som kan ha gått sönder?
Citera
2015-01-01, 17:54
Medlem
JutomenPepsis avatar
Kan man hitta en minst 32 tumm 100hz tv för 2-3000 någonstans?
Citera
2015-01-01, 18:26
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmoiten1
Köpte en samsung curved tv för någon månad sedan. Nu är det så att jag satt och kolla tv och det bara blev svart helt plötsligt.. Men ljudet är kvar. Jag kan fortfarande byta kanal höra ljudet. Någon som vet vad som kan ha gått sönder?

Ring butiken du köpte den ifrån. Lämna in på reperation. Du har garanti.

Citat:
Ursprungligen postat av JutomenPepsi
Kan man hitta en minst 32 tumm 100hz tv för 2-3000 någonstans?

Kolla prisjakt och pricerunner.

Så, nu åter till min fråga - en fråga med lite tyngd(!). Nu när plasma försvinner, vilken teknik ska man välja då? LCD? OLED? LED? Nåt annat? Och vilket fabrikat för kvalitet?
Citera
2015-01-01, 18:38
Medlem
JutomenPepsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Kolla prisjakt och pricerunner.

Kom på det precis efter jag skrivit och hittade en eller två stycken. Men dom var från pixmania och enligt deras omdömden så verkar det vara en riktigt skitsida. Så hoppar att beställa därifrån.

Fast jag kanske har snöat in mig lite mycket på 100 hz? Jag vill ha en tv som inte laggar när man kolla på full hd1080p film. Streamat från appletv eller från datorn med hdmi. Köpte en 50 eller 60hz från panasonic som laggade vid filmuppspelning när det var 1080p. Någon som har lite input till det här?
Citat:
Så, nu åter till min fråga - en fråga med lite tyngd(!). Nu när plasma försvinner, vilken teknik ska man välja då? LCD? OLED? LED? Nåt annat? Och vilket fabrikat för kvalitet?
På prisjakt står detta

Citat:
Länge var vi många som ställde oss frågan LCD eller plasma? Plasma har varit populärt framförallt hos filmälskare då de i allmänhet har bättre svärta och kontrast. Numera har LED-belysta LCD-apparater (”LED-tv”) blivit i stort sett standard då tekniken är billigare och energisnålare. De flesta tillverkare har valt att helt gå ifrån plasma då de inte går att tillverka med 4K-upplösning för humana priser. Istället kommer sannolikt LCD-tekniken att utmanas av OLED framöver. Till skillnad från LED-LCD behöver OLED ingen bakbelysning utan lysdioderna i sig själva bygger upp bilden och detta medför att de går att göra energisnålare, tunnare samt att de har bättre svärta och kontrast.

Så troligtvis får vi se OLED i framtiden då?
Citera
2015-01-01, 18:44
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Handlar mer om vad du är villig att betala för att få bästa möjliga bild snarare än vilken teknik som är bäst. Oled har störst potential och är troligen det vi kommer vi se mest av i framtiden, men i dagsläget är de väldigt dyra och finns inte så många att välja på.
Citera
2015-01-01, 18:45
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JutomenPepsi

Så troligtvis får vi se OLED i framtiden då?

Du är medveten om att det redan finns OLED-tvapparater ute på marknaden att köpa va? Så framtiden är redan här isåfall. Men om några år lär det väl endast finnas OLED att köpa och inget annat.
Citera
2015-01-01, 18:46
Medlem
Vad ska man ha för tv när man inte vill ha en sån där jävla grumlig bild? Har sett att många är det på nära håll men vissa även på långt avstånd. Är nån viss sort som är sån eller är det bara billiga som är så?
Citera
2015-01-01, 18:57
Medlem
JutomenPepsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Du är medveten om att det redan finns OLED-tvapparater ute på marknaden att köpa va? Så framtiden är redan här isåfall. Men om några år lär det väl endast finnas OLED att köpa och inget annat.

Helt ärligt nej, är fruktansvärt oinsatt i TV. Trodde typ det bara fanns lcd, led och plasma. Men vissa telefoner har iofs oled kom jag på.
Citera
2015-01-01, 19:06
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Handlar mer om vad du är villig att betala för att få bästa möjliga bild snarare än vilken teknik som är bäst. Oled har störst potential och är troligen det vi kommer vi se mest av i framtiden, men i dagsläget är de väldigt dyra och finns inte så många att välja på.

6000 spänn. 50". Värsting-TV? Nej. Duger till slötittande av (icke-HD) TV och en massa Playstation (3 idag, 4 framöver)? I hope.
Citera
2015-01-02, 17:08
Medlem
TossigTokers avatar
Jag söker en ny tv. Gärna runt 50" ska gå och lira ps4 utan för mycket lagg budget ca 12000
Citera
2015-01-02, 18:35
Medlem
JutomenPepsis avatar
Måste man ha 100hz på tvn om 1080p filmer streamad via appletv eller HDMI och ps4 ska flyta på perfekt?
Citera
2015-01-03, 13:46
Medlem
Vattumannens avatar
Grym tv för främst PS4 och sport på tv. 40-50 tum. Max 8000. 3D inget jag behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in