2014-09-30, 07:43
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Stoppade du bara in kabeln och började köra eller har du ens försökt att ändra inställningar på TV'n och på 360'n?
Provade gamemode, på tvn. Hur som helst har jag bytt TV. Fick gå ner i storlek men betydligt upp i kvalitet. Mycket nöjd med min nya Philips 42PFS7509/12 . Ang smart så använder jag spotify och thats it. Använder en htpc för alla andra SK smart funktioner. Ljudkvalitet ska tydligen vara dåligt, vilket är mig helt orelevant då allt går genom recivern.
Bild känns mycket viktigare än smartfunktioner. 3 sidig ambilight är trevligt också. Samt 100 Hz.
Senast redigerad av utan.att.stanna 2014-09-30 kl. 07:46.
Citera
2014-09-30, 12:17
Medlem
chronomasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Finns det någon TV som inte har HDMI-ingång idag?
Vad ska man hjälpa dig med. Tumregeln är ju trots allt ju mer pengar desto bättre bild oftast.

Häng upp din nuvarande?!

Tror du missförstod mig. Klart alla TV idag har HDMI, menade bara att BILDEN man får via HDMI och den via PS3 är viktig - inte bild via analog eller digital tv.

Sen så kan jag ju hänga upp min nuvarande på väggen men blir nog inte så snyggt när den är så tjock.
Citera
2014-10-01, 20:41
Medlem
Neatlesss avatar
Irriterar mig så djävulskt på att modellnamnen ändras beroende på region, det gör det svårt att finna recensioner. Nån som vet nåt bra sätt att få fram det engelska modellnamnet på dom nordiska skärmarna? Jag vill få reda på mer info om Samsung UE50H6275XXE.
Citera
2014-10-02, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
Irriterar mig så djävulskt på att modellnamnen ändras beroende på region, det gör det svårt att finna recensioner. Nån som vet nåt bra sätt att få fram det engelska modellnamnet på dom nordiska skärmarna? Jag vill få reda på mer info om Samsung UE50H6275XXE.

Googla namnet utan "XXE" så kan man ofta hitta något.
Eller söka på "Samsung 2014 tv linup" så kan man hitta de flesta modeller.

Den här sidan är ett av resultaten http://www.flatpanelshd.com/article.php?subaction=showfull&id=1395392640
Den med mest likt namn på sidan kan med stor sannolikhet vara den du letar efter, i ditt fall är det SAMSUNG H6200.

På den danska versionen bekräftas detta, där finns H6275 med samma specs och samma bild. http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull&id=1395404188

Sen googlar du bara SAMSUNG H6200 review.
Citera
2014-10-02, 04:55
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoCrispy
Googla namnet utan "XXE" så kan man ofta hitta något.
Eller söka på "Samsung 2014 tv linup" så kan man hitta de flesta modeller.

Den här sidan är ett av resultaten http://www.flatpanelshd.com/article.php?subaction=showfull&id=1395392640
Den med mest likt namn på sidan kan med stor sannolikhet vara den du letar efter, i ditt fall är det SAMSUNG H6200.

På den danska versionen bekräftas detta, där finns H6275 med samma specs och samma bild. http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull&id=1395404188

Sen googlar du bara SAMSUNG H6200 review.

Tack ska du ha Crispy.
Citera
2014-10-04, 21:59
Medlem
Sameshs avatar
Hej!, jag är på jakt efter en tv till vardagsrummet och skulle behöva lite råd, jag vill helst ha en Sony Tv och tänkte mig kanske denna, det är ju lite fel tidpunkt just nu att lägga för mycket pengar på en bra tv med tanke på att dom nya modellerna är på väg in och att 4k/oled blir allt mer vanligare men jag håller på med flytt och måste ha en tv tills nästa vecka.

Jag tyckte att den jag länkar till duger bra ett par år och sedan kan man köpa en bättre (läs 4k/oled) tv då istället eller vad tycker ni?, enda nackdelen är väl att just denna tv har en dum form om man vill ha den på väggen vilket jag hade tänkt mig att ha den på (med flatscreenpanel) men finns special fästen att använda tydligen.

Så vad säger ni, duger den tror ni?
Citera
2014-10-06, 07:37
Medlem
15minFames avatar
Vilken tv ska man välja?

Jag trodde det skulle bli en snabb visit till butiken, men icke så. Då alla butiker har en videoloop som inte går att byta till en tvkanal så har man ingen aning om hur den kommer se ut hemma med sin box. Och tydligen ingen säljare heller.
Trodde jag hade bestämt mig (Samsung UE48H nånting), men så ser jag att den inte hanterar svart så bra i jämnförelse med tv'n brevid som hade sämre bild. Så jag slår istället till och köper en tv 2 säljare rekommenderar som stod med en blueray loop, kommer hem, blir genast besviken och det är bara att packa ihop och lämna tillbaka.

Så, hur kan man välja? En bra tvbild med full/ultra HD som kan hantera svärta och inte allt för dåligt ljud - ska det vara så svårt?
Citera
2014-10-06, 09:09
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Jag trodde det skulle bli en snabb visit till butiken, men icke så. Då alla butiker har en videoloop som inte går att byta till en tvkanal så har man ingen aning om hur den kommer se ut hemma med sin box. Och tydligen ingen säljare heller.
Trodde jag hade bestämt mig (Samsung UE48H nånting), men så ser jag att den inte hanterar svart så bra i jämnförelse med tv'n brevid som hade sämre bild. Så jag slår istället till och köper en tv 2 säljare rekommenderar som stod med en blueray loop, kommer hem, blir genast besviken och det är bara att packa ihop och lämna tillbaka.

Så, hur kan man välja? En bra tvbild med full/ultra HD som kan hantera svärta och inte allt för dåligt ljud - ska det vara så svårt?
(FB) TV-apparater - köpråd och allmänna diskussioner
Citera
2014-10-06, 09:21
Medlem
15minFames avatar
Men en tråd på 1400+ sidor... jag tycker dessa samlingstrådar är vansinne för det går ju inte att läsa allt.
Då har jag nog större chans i butiker men får ge min in i den tråden då
Senast redigerad av 15minFame 2014-10-06 kl. 09:27.
Citera
2014-10-06, 09:31
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Satsa på denna istället.
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/55UB830V/lg-55-3d-smart-led-tv-55ub830v
Varför rekommenderar du den?

Från min andra tråd: Jag hade bestämt mig för Samsung UE48H nånting, men såg i butik att den inte hanterar svart så bra i jämnförelse med tv'n brevid som hade sämre bild.
Så jag har nu jättesvårt att hitta något bra för alla butiker har sin egen videoloop och det finns inget att ha som referens. Hade alla växlat från svt och svthd så hade man vetat vad man kan vänta sig hemma.
Citera
2014-10-06, 09:49
Medlem
Morphiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame

Kolla det här forumet istället. http://www.minhembio.com/forum/index.php?showforum=152
Citera
2014-10-06, 10:03
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morphius
Kolla det här forumet istället. http://www.minhembio.com/forum/index.php?showforum=152
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in