2014-10-06, 12:42
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Varför rekommenderar du den?

Från min andra tråd: Jag hade bestämt mig för Samsung UE48H nånting, men såg i butik att den inte hanterar svart så bra i jämnförelse med tv'n brevid som hade sämre bild.
Så jag har nu jättesvårt att hitta något bra för alla butiker har sin egen videoloop och det finns inget att ha som referens. Hade alla växlat från svt och svthd så hade man vetat vad man kan vänta sig hemma.
Ultra HD. Om du ändå ska köpa en TV, köp något som håller i minst 5-6 år.
Citera
2014-10-06, 14:21
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Ultra HD. Om du ändå ska köpa en TV, köp något som håller i minst 5-6 år.
Tack för svar.
Jo, jag söker också ultrahd men de jag tittade på märkte jag hade som sagt problem med svart.
Jag har en LG nu men tänkte köpa samsung denna gång men att se hur mycket som fattades i bilden gjorde att jag tvekade. Men man kanske inte kan få allt; en ultrahd som kan hantera svart?
Citera
2014-10-06, 16:14
Medlem
Har ett presentkort hos net on net på 5000. Funderar på att anända det till att köpa TV. Används uteslutande till ps3, spelar mycket och kollar mycket film genom Konsollen.

Vad tror ni om den här?

http://m.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/tv-55-tum-och-storre/lg-60pb660v/203157.5290/
Citera
2014-10-06, 16:26
Medlem
är detta ett bra köp?
https://www.komplett.se/samsung-48-led-smart-tv-ue48h5505/813629#!tab:accessories

kan jag slippa min comhem box och stoppa in kortet i denna? har inte tivo box utan den gamla vanliga.

vilket väggfäste skall jag ha? måste kunna vrida skärmen och dra ut den från väggen.

lyser samsung märket på skärmen?

stort tack till er proffs på förhand
Citera
2014-10-06, 19:30
Medlem
Hallå hej

Jag kan i princip ingenting om TV, men var hur som iväg med 2 polare på Mediamarkt häromdagen och det slutade med att jag spontanköpte en Samsung UE55H8000 (länk) utan att först ha stämt av med tjejen. Vi hade inte planerat att köpa någon TV men det var ju mina pengar, så tänkte att det inte var så farligt. Nu är hon lack eftersom hon i så fall hade valt något "helt annat". Denna TV är ju kurvad, och hon vill ha en som kan sitta klistrad mot väggen. Betalade dessutom 2,200 euro vilket är ca 20,000 kr och ca 4,500 kr dyrare än hos Pixmania, men det vet hon inte än

Hur som - har jag gjort ett bra köp? Jag kollade en film igår och tyckte det var fantastisk skärpa, och gillar även designen. Men skulle vara intressant att veta vad ni som kan TV tycker.

Jag kollar några dokumentärer via SVTPlay eller dylikt i veckan, samt några amerikanska serier via Netflix (Apple TV). Vi kollar väl TV 2-3 timmar i veckan ungefär, och sen använder vi den till att streama Spotify via airplay. Allt ljud kör vi genom ett Bose hemmabiosystem. Inget spelande eller massa filmtittande.
Citera
2014-10-06, 20:02
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokofilen
Hallå hej

Jag kan i princip ingenting om TV, men var hur som iväg med 2 polare på Mediamarkt häromdagen och det slutade med att jag spontanköpte en Samsung UE55H8000 (länk) utan att först ha stämt av med tjejen. Vi hade inte planerat att köpa någon TV men det var ju mina pengar, så tänkte att det inte var så farligt. Nu är hon lack eftersom hon i så fall hade valt något "helt annat". Denna TV är ju kurvad, och hon vill ha en som kan sitta klistrad mot väggen. Betalade dessutom 2,200 euro vilket är ca 20,000 kr och ca 4,500 kr dyrare än hos Pixmania, men det vet hon inte än

Hur som - har jag gjort ett bra köp? Jag kollade en film igår och tyckte det var fantastisk skärpa, och gillar även designen. Men skulle vara intressant att veta vad ni som kan TV tycker.

Jag kollar några dokumentärer via SVTPlay eller dylikt i veckan, samt några amerikanska serier via Netflix (Apple TV). Vi kollar väl TV 2-3 timmar i veckan ungefär, och sen använder vi den till att streama Spotify via airplay. Allt ljud kör vi genom ett Bose hemmabiosystem. Inget spelande eller massa filmtittande.
Hur många timmar i veckan man kollar är iofs rätt ointressant. När man väl tittar vill man ha bra bild. Men det det låter onekligen som du gjort ett dåligt köp eftersom priset är under 15' i din länk.
Citera
2014-10-06, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Hur många timmar i veckan man kollar är iofs rätt ointressant. När man väl tittar vill man ha bra bild. Men det det låter onekligen som du gjort ett dåligt köp eftersom priset är under 15' i din länk.

Nja, skulle inte säga att det är ointressant - mina krav på en TV är egentligen ganska låga eftersom jag inte kollar så länge. Vill att den ska se bra ut och kunna leverera helt OK bild. En gamer som kollar på 10 filmer i veckan har troligtvis högre krav.

Jag har nog gjort ett dåligt köp rent prismässigt, vilket stör mig lite även om det inte är hela världen med några tusenlappar. Men jag brukar inte spontanköpa, vet inte vad som flög i mig, så jag hoppas därför att jag "bara" överbetalat och inte också köpt helt fel TV i den prisklassen (säg 15-17 000 kr).
Citera
2014-10-06, 20:43
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokofilen
Nja, skulle inte säga att det är ointressant - mina krav på en TV är egentligen ganska låga eftersom jag inte kollar så länge. Vill att den ska se bra ut och kunna leverera helt OK bild. En gamer som kollar på 10 filmer i veckan har troligtvis högre krav.

Jag har nog gjort ett dåligt köp rent prismässigt, vilket stör mig lite även om det inte är hela världen med några tusenlappar. Men jag brukar inte spontanköpa, vet inte vad som flög i mig, så jag hoppas därför att jag "bara" överbetalat och inte också köpt helt fel TV i den prisklassen (säg 15-17 000 kr).
Verkar vara riktigt bra TV men litet i överkant prismässigt.
Citera
2014-10-07, 04:24
Medlem
Vad tror ni om denna: http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE55H6415XXE/samsung-55-3d-smart-led-tv-ue55h6415xxe ?
Citera
2014-10-07, 08:28
Medlem
Varför köper nu inte rundad / curved?

Säljaren som sålde till mig sa att de kommer ha 70% curved i sortimentet inom ett halvår.
Citera
2014-10-10, 16:25
Medlem
M-9s avatar
Vilken tv rekommenderas för Playstation 4-spelande? Så man får så bra grafik/bild som möjligt.
Citera
2014-10-10, 17:29
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-9
Vilken tv rekommenderas för Playstation 4-spelande? Så man får så bra grafik/bild som möjligt.
Bra fråga. För egen del minst 50''. Prisokänslig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in