Hallå hej
Jag kan i princip ingenting om TV, men var hur som iväg med 2 polare på Mediamarkt häromdagen och det slutade med att jag spontanköpte en Samsung UE55H8000 (
länk) utan att först ha stämt av med tjejen. Vi hade inte planerat att köpa någon TV men det var ju mina pengar, så tänkte att det inte var så farligt. Nu är hon lack eftersom hon i så fall hade valt något "helt annat". Denna TV är ju kurvad, och hon vill ha en som kan sitta klistrad mot väggen. Betalade dessutom 2,200 euro vilket är ca 20,000 kr och ca 4,500 kr dyrare än hos Pixmania, men det vet hon inte än
Hur som - har jag gjort ett bra köp? Jag kollade en film igår och tyckte det var fantastisk skärpa, och gillar även designen. Men skulle vara intressant att veta vad ni som kan TV tycker.
Jag kollar några dokumentärer via SVTPlay eller dylikt i veckan, samt några amerikanska serier via Netflix (Apple TV). Vi kollar väl TV 2-3 timmar i veckan ungefär, och sen använder vi den till att streama Spotify via airplay. Allt ljud kör vi genom ett Bose hemmabiosystem. Inget spelande eller massa filmtittande.