Citat:
Ursprungligen postat av
Moltas666
Vad omfattar garantin? Clouding och pixelfel? Om inte är det ganska ointressant.
5 års garanti låter sjangdobelt men faktum är att avskrivningstiden på TV-apparater idag är väldigt kort. Den tekniska utvecklingen går rasande fort och en TV inköpt 2011 är redan gammal.
Jag har inte den blekaste aning om vad garantin omfattar men det var i princip det enda positiva jag skrev så andemeningen måste gått dig förbi. Dessutom vidhåller jag att en tillverkare eller rättare sagt säljare som IKEA per automatik kan anses vara en säkrare säljare än andra och det alldeles oavsett garantins villkor.
Citat:
Min erfarenhet (vi har nog i familjen haft/har sammanlagt 15 apparater) är att TV-apparater rätt sällan går sönder. Dock bör man fundera lite innan man köper lågprismärken. Det har visat sig att dessa ofta är försedda med sämre elektronik (det är därför dom är billiga) och det betyder sannolikt att dom rasar snabbare.
Jag har förvisso inte kommit upp ens i närheten av det antalet tv-apparater men däremot baserat på all hemelektronik jag haft sen 80-talet så spelar märket eller prislappen mindre roll för kvaliteten/livslängden. Visst, märke/prislapp ger kanske fler funktioner och något bättre bild/ljud etc. men livslängden har inte varit någon större skillnad på. Nästan tvärtom faktiskt att dyra high-end prylar har krånglat mer än budget/no name-prylar som har fungerat som förväntat utan att glänsa. Och just Samsung (tillsammans med Philips) i alla prisklasser har jag absolut sämst erfarenhet av.
Citat:
Sen är det självklart så att i vissa lägen räcker det med lite billigare apparater. Jag köpte till vårt sovrum en 40" Samsung som dom nästan kastade efter mig. Inga speciella finesser, enkel och avskalad...jag tror jag gav 3000 pix.
Man behöver dock inte köpa senaste megaskärmen från Samsung för 30 lakan men man bör undvika lågprisskräpet.
Med risk för att det nu istället är min läsförståelse som brister, menar du att Andersson är lågprisskräp?
/#LOUDmouth#