2014-01-20, 22:59
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Jag har inte den blekaste aning om vad garantin omfattar

Om du inte vet VAD garantin omfattar har jag svårt att se garantiåtagandet som en fördel.

När det gäller Anderson så är det ett typiskt lågprismärke...sök och du skall finna.
Citera
2014-01-21, 02:33
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Om du inte vet VAD garantin omfattar har jag svårt att se garantiåtagandet som en fördel.

Jag sågade Uppleva med 6 rader text men ok, du har fortfarande inte riktigt släppt det där med garantin eller fattat min poäng med garanti i kombo med stabil säljare.

Citat:
När det gäller Anderson så är det ett typiskt lågprismärke...sök och du skall finna.

Ok, då vet jag att egna erfarenheter är underordnade (alltid väl underbyggda) omdömen på nätet. Tack för informationen! När du ändå är i farten tar jag gärna mot tips på hur man söker information. Helst i pm dock då det är dumt att ödsla med visdomen om du vill behålla din edge.

/#LOUDmouth#
Citera
2014-01-21, 10:35
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Jag sågade Uppleva med 6 rader text men ok, du har fortfarande inte riktigt släppt det där med garantin eller fattat min poäng med garanti i kombo med stabil säljare.

Alla säljare värda namnet uppfyller garantivillkoren. IKEA skiljer sig alltså inte från andra leverantörer. Ett utökat garantiåtagande från en leverantör är självklart inte värt mycket när man inte vet vad åtagandet innebär. Om garantin innebär att du får äta en portion köttbullar gratis i IKEAs servering i 5 år om TVn lägger av...är det fortfarande värt något då?

Citat:
När du ändå är i farten tar jag gärna mot tips på hur man söker information.

Hur man söker information? Du kan börja med att hasa dig bort från den sten du sovit under alldeles för länge.

Citat:
Helst i pm dock då det är dumt att ödsla med visdomen om du vill behålla din edge.

Min edge...

Finns du öht i verkligheten?

Nästa gång du söker information så passa på att fråga din skolfröken eller handledare nästa gång du har rast.
Citera
2014-01-22, 11:36
Medlem
Susos avatar
Är denna något att ha? Om inte vad/vilken rekommenderas inom prisklassen? Inte intresserad av smart-funktioner
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1664174
Citera
2014-01-22, 12:01
Medlem
Citat:
Ja

På pluskontot skulle väl hamna att IKEA brukar vara bra att ha och göra med samt att tv'n har 5 års garanti.

Men i detta fall hade jag garanterat valt Andersson

Sen kommer det ju garanterat vara folk som med bestämdhet hävdar att tv'n måste ha trettiosjuhundra gigaterramegahertz och ha en optisk smeksensor i låga register etc. men .....

/#LOUDmouth#

Välj inte Andersson, rent skräp, men men, man får ju vad man betalar för. Köpte en Andersson för ungefär 2 år sedan att ha på landet, skiten pajjade efter 1,5 år. Dålig bild, urkasst ljud.

Du verkar ha noll koll, det är iofs ok, men lura inte andra här på FB med din okunnighet.
Citera
2014-01-22, 14:03
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Alla säljare värda namnet uppfyller garantivillkoren. IKEA skiljer sig alltså inte från andra leverantörer. Ett utökat garantiåtagande från en leverantör är självklart inte värt mycket när man inte vet vad åtagandet innebär. Om garantin innebär att du får äta en portion köttbullar gratis i IKEAs servering i 5 år om TVn lägger av...är det fortfarande värt något då?

Släpp Uppleva nu! Och vill du slå mig på fingrarna i konsumentjuridik är du välkommen att försöka i annat forum.

Citat:
Hur man söker information? Du kan börja med att hasa dig bort från den sten du sovit under alldeles för länge.

Min edge...

Finns du öht i verkligheten?

Nästa gång du söker information så passa på att fråga din skolfröken eller handledare nästa gång du har rast.

Läsförståelse och ironi är tydligen lika svårt

Citat:
Ursprungligen postat av Dumptruck
Välj inte Andersson, rent skräp, men men, man får ju vad man betalar för. Köpte en Andersson för ungefär 2 år sedan att ha på landet, skiten pajjade efter 1,5 år. Dålig bild, urkasst ljud.

Du verkar ha noll koll, det är iofs ok, men lura inte andra här på FB med din okunnighet.

Alltså, allvarligt. Är det det moderna skolsystemets fel eller vad beror det på att läsförståelsen verkar vara så låg. Jag har inte på något sätt hävdat att alla Andersson-produkter skulle vara bättre eller sämre än någon annan. Jag nämnde att jag har bra erfarenheter av Andersson och att jag skulle välja Andersson framför IKEA Uppleva men att det säkert skiljer en hel del mellan olika modeller.

Jag skrev ett seriöst svar till Helgur men alldeles uppenbart är det som att svära i kyrkan att överhuvudtaget nämna annat än märkesapparater i positiva ordalag eftersom det tog sån skruv. Jag ska lämna er tekniknördar i fred så får ni sitta och klappa varandra på axlarna.

/#LOUDmouth#
Citera
2014-01-22, 21:52
Medlem
Citat:

Jag skrev ett seriöst svar till Helgur men alldeles uppenbart är det som att svära i kyrkan att överhuvudtaget nämna annat än märkesapparater i positiva ordalag eftersom det tog sån skruv. Jag ska lämna er tekniknördar i fred så får ni sitta och klappa varandra på axlarna.

/#LOUDmouth#

Och tack för svaret Står mellan de två budget TV-apparaterna för mig som sagt
Citera
2014-01-23, 21:48
Medlem
Hej!
Är på jakt efter en Samsung tv på 46" med en budget på max 8.000 kr.
Krav är att den ska klara av Spotify appen och allmänt tv/film/sport tittande.
Har kollat på följande: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1725676,1725678,1725674
Vilken skulle ni rekommendera av dessa eller någon annan?
Citera
2014-01-24, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helgur
Uppleva vs Andersson

Varit TV lös nu i ett par år men tänkte till slut skaffa en, väljer mellan IKEAs Uppleva och Netonnet Andersson. Vet att båda två är jävligt mycket budget tv men vilken tror ni är bäst?
Ska användas till Netflix, filmer samt koppla datorn till den och lira lite spel.

Andersson: http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/tv-40-43-tum/andersson-l4223fdcpvr/191430.6155/

Uppleva (inte bestämt om jag ska ha 40 eller 46", dock har jag 15% rabatt på detta priset):
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/living_room/23138/

Här har du även ett annat "budget"märke: http://www.swedx.se/index.php?cPath=133_140

Äger själv en tv av detta märke sedan några år tillbaka, dock inte LED.
Citera
2014-01-24, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jensan1990
Hej!
Är på jakt efter en Samsung tv på 46" med en budget på max 8.000 kr.
Krav är att den ska klara av Spotify appen och allmänt tv/film/sport tittande.
Har kollat på följande: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1725676,1725678,1725674
Vilken skulle ni rekommendera av dessa eller någon annan?

Ingen som har några tips och ideér??
Citera
2014-01-24, 18:40
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jensan1990
Ingen som har några tips och ideér??

den här blir väl bra ? http://cdon.se/hemelektronik/samsung/46-led-tv-samsung-ue46f6515sbxxe-smart-3d-p23632550?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_t erm=46+LED-TV+Samsung+UE46F6515SBXXE+Smart+3D&utm_content=236 32550&utm_campaign=prisjakt_se_home-electronics_TV+-+LED
Citera
2014-01-26, 13:09
Medlem
jimmyfingerss avatar
Jag har kollat runt lite i tråden men hittar inte infon jag letar efter så jag frågar er:

Jag har inte haft en tv på säkert sju år och jag gillar de gamla modellerna. Ser jag på brorsans Samsung smart-tv så är kvaliteten alltför hög för min smak. Jag ser mycket gamla 70-talsfilmer och hela känslan försvinner med en för ny och bra tv. Så jag undrar om ni har något råd att ge mig om vad jag ska köpa för tv. Jag ska nästan uteslutande ha den för att se på film (dvd och från datorn), och jag vill ha den gamla tv-känslan, inte "ju skarpare desto bättre". Vad ska jag köpa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in