2014-01-07, 22:57
Medlem
AaronHernandezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AaronHernandez
Ska man köpa denna 60'' för 9000 kr eller är den skit?

http://www.siba.se/product/13293852/aquos-lc-60le651e-60-smart-led-tv-med-3d-

Det finns 55'' samsung i samma prisklass bör man satsa på en sådan istället?

Ingen?
Citera
2014-01-08, 17:20
Medlem
Vill få lite hjälp med en Tv som jag tänkt handla men först vill jag berätta om Media Markt´s lureri.

Åkte till media markt för att handla en TV och la märke till en LG 60 Tum HD 3D led TV och priset på den var 28.990. Efter lite med och om lyckades jag ta ner priset till 23 lax ( det ska nämnas att denna tv var en visningstv som stått i butiken sen maj 2013 ). Nåväl, jag köpte tv:n men hade en känsla av att " Nej detta är inte rätt " så när jag kom hem så satte jag ihop tv:n och den var as bra. Rätt som det är tänkte jag att jag vill se om de har tv:n även på deras hemsida och Woooops, där var den till priset av 20.790 HELT NY ! Åkte dit dagen efter och sa att jag inte var nöjd med priset och att jag ville ha den billigare och sa att det lureri att sälja en visningstv för 23 lax som stått i butiken i snart 8 månader när samma tv helt ny finns för 20.790. De gav ett pris på 18.790 men jag var inte nöjd, och sa 16.500 men de ville inte. Min fråga är var det rätt av mig att göra så eller fel ? Är inte så¨bra på tv så ni som kan mkt önskar jag svar av. Åkte in till elgiganten och beställde denna TV. Är denna vät 20 lax eller borde jag fråga om de kan änka priset på denna ?

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/55LA965W/lg-55-smart-led-tv-55la965w
Citera
2014-01-09, 00:57
Medlem
Citat:
Ingen?

Jag skulle tro att det är skit ja..
Citera
2014-01-09, 01:32
Avslutad
Citat:
Ska man köpa denna 60'' för 9000 kr eller är den skit?

http://www.siba.se/product/13293852/aquos-lc-60le651e-60-smart-led-tv-med-3d-

Det finns 55'' samsung i samma prisklass bör man satsa på en sådan istället?
Jag köpte den i okt förra året. Gick från en gammal plasma. Den har bra svärta jämfört med den gamla, men tyvärr en hel del clouding som syns när det är mer eller mindre helt svart. Rörelsehanteringen är märkbart sämre än på gamla plasman. Går ju att aktivera "filmglättning" men då får man såpoperaeffekt + konstiga artefakter i bilden, så det går bort!. Sedan stör jag mig på att man ej kan ställa in så att tv-n INTE stänger av sig efter 4 timmar, om man ej använt fjärren under den tiden. Vilket jag inte gör, då jag använder denna 60" som datorskärm. Men kanske de fixar detta i en framtida fw uppdatering. Smart-tv funktionerna suger röv. Är det en viktigt funktion för dig så får du leta efter en annan tv. Samsung är väl bättre på just den biten. Frågan är dock om man kan få en motsvarande eller bättre tv i 60" för 9000 kr. Det kan jag tyvärr ej svara på. För min del så gick plasma bort denna gången, då jag är i behov av att ha en tv som jag kan kan använda som datorskärm. Annars så gillar jag färgerna och svärtan då jag kollar på film. Var rädd för att jag skulle bli missnöjd med just denna bit, men inte då.

Läs vad andra tycker på Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1813572
Senast redigerad av KIR 2014-01-09 kl. 01:48.
Citera
2014-01-09, 12:39
Medlem
AaronHernandezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIR
Jag köpte den i okt förra året. Gick från en gammal plasma. Den har bra svärta jämfört med den gamla, men tyvärr en hel del clouding som syns när det är mer eller mindre helt svart. Rörelsehanteringen är märkbart sämre än på gamla plasman. Går ju att aktivera "filmglättning" men då får man såpoperaeffekt + konstiga artefakter i bilden, så det går bort!. Sedan stör jag mig på att man ej kan ställa in så att tv-n INTE stänger av sig efter 4 timmar, om man ej använt fjärren under den tiden. Vilket jag inte gör, då jag använder denna 60" som datorskärm. Men kanske de fixar detta i en framtida fw uppdatering. Smart-tv funktionerna suger röv. Är det en viktigt funktion för dig så får du leta efter en annan tv. Samsung är väl bättre på just den biten. Frågan är dock om man kan få en motsvarande eller bättre tv i 60" för 9000 kr. Det kan jag tyvärr ej svara på. För min del så gick plasma bort denna gången, då jag är i behov av att ha en tv som jag kan kan använda som datorskärm. Annars så gillar jag färgerna och svärtan då jag kollar på film. Var rädd för att jag skulle bli missnöjd med just denna bit, men inte då.

Läs vad andra tycker på Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1813572

Det sjuka är att när jag var inne på netonet och kolla på den. Så tyckte jag den hade bra färger osv fast att bildkvalitén och inställningarna inte är optimerade i affär. Så jag köper hem denna och bildar mig en egen uppfattning. För inte är väl Samsungs 55'' i samma prisklass bättre? Om dom är det får ni gärna säga till nu så man slipper köpa grisen i säcken.

Smarttv kan vara kul att testa men inget som jag är precis WOW över så det gör inget. Kommer ändå koppla in datorn osv.
Citera
2014-01-09, 13:09
Medlem
-Mystics avatar
Jag har en Sony kdl-42w653a, det är ett väldigt irriterande problem som jämt och ständigt uppstår. När jag streamar media ifrån min dators media-server så tappar TV åtkomsten till Wifi'n. Det följes utav att min router helt stänger ner den trådlösa anslutning även för andra enheter. Varpå jag måste starta om routern för att få igång det trådlösa igen.

Kan problemet bero på överbelastning?
Citera
2014-01-10, 18:11
Medlem
Axezzs avatar
Hejsan!

Min tv har efter 6 långa år gjort sitt därför behöver jag hjälp att hitta en ny och kom gärna med förslag om ni hittar något under dessa kriterier. Om den har en t.ex en smart-tv funktion eller andra finesser så är det en ren bonus.
- 32 Tum
- Full HD
- Den får helst inte kosta över 4000 om det är möjligt
- 2 HDMI ingångar
Senast redigerad av Axezz 2014-01-10 kl. 18:19.
Citera
2014-01-10, 19:43
Medlem
Är ute efter en ny TV, nånstans mellan 40-50" och inte dyrare än 4000kr.

Full HD
HDMI-uttag
Bra synvinklar och färger (plasma vs. LED?)
USB-uttag kan vara fint att ha

Utöver det har jag ingen aning om vad man ska ha för krav på en TV faktiskt, kom gärna med förslag boys!
Citera
2014-01-11, 09:59
Medlem
Paladins avatar
Gott folk! Jag behöver hjälp!

Funderar på att köpa denna tv http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/tv-50-tum-och-storre/lg-50ph660v/189077.3115/ (lg-50ph660v).

Den Har ju allt till ett bra pris. vad jag förstått är 3d och SMART funktionen t om bra på denna tv.
Men jag hittar så olika åsikter om denna tvn över allt på nätet!
Vissa skriver köp ej utan vidare motivation men många utländska köparecensioner ger den ett mycket högt betyg. bra smart funktion, bild och 3d för priset.

Är det någon av Er som ägt en sådan här TV alternativt kan ge lite för och nackdelar med den?

Idag har jag en gammal Samsung PS42B430 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=416236 . Skulle LGn vara ett gott uppköp?

Tack för åsikter!
Citera
2014-01-11, 20:20
Medlem
devafandas avatar
God kväll!

Köpte mig en tv idag och ljudet är något läskigt högt. Är tvungen att ha den på lägsta men det kommer att bli alldeles för högt ikväll när övrigt folk sover.

Finns det någon inställning att pilla på eller är det något hårdvarufel?
Citera
2014-01-12, 14:28
Medlem
Erkan22s avatar
Jag letar efter en ny tv mellan 40-46 tum. Min budget är upp till 8000:- ungefär. Jag har fastnat lite för Samsung UE46F7005 men jag undrar hur den är att spela ps3/ps4 på? Hur fungerar den att se på sport med? Är uppdateringsfrekvensen tillräckligt bra?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1723147
Citera
2014-01-12, 20:17
Medlem
Hej! Jag har köpt mig en Samsung UE55F8005ST och när jag kollar på sport så är ja lite missnöjd med bilden. Hoppas och antar att det finns några inställningar man kan göra så att det blir bra.

Ett exempel på det jag menar är när jag tittar på en fotbollsmatch och det det är någon som slår en långboll så blir bollen lite blurrig typ, man ser lixom nästan som två bollar. Samma sak om ja ser på hockey, så blir pucken blurrig när det är snabba passar.

Någon som kan hjälpa mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in