2012-09-30, 13:35
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicalPears
Har en lite udda förfrågan men jag skulle vilja ha tips på lurar/snäckor som har väldigt dålig bas utan att de för den skulle låter dåligt. Kör just nu på ett par Argon EP4003 på min android tillsammans med poweramp och även om jag dra ner basen helt är det ändå för mycket bas för min smak. Lyssnar mest på väldigt "tunn" musik om man säger så. Tacksam för tips!

Om du vill ha en in-ear med en väldigt snabb, lätt och detaljerad bas utan tryck så rekommenderar jag dig att kolla på balanserade armaturer. Balanserade armaturer erbjuder oftast ett klarare sound men saknar den fylligare basen du får med en dynamisk driver. Basen är där, men du får ingen riktig impact. Det finns dock många undantag till denna regel.
Etymotic, Hifiman RE0, UE700, Rockit R-50( silkeslen, klar och detaljerad, en personlig favorit) är alla in-ears som kan passa.

Personligen gillar jag dock en mer balanserad bas med rätt snabbhet och tajthet för en mer dynamisk och musikalisk presentation av musiken.
Jag vet inte vad du menar med tunn musik men om du gillar musik med mycket instrument så är JVC FXD70(ebay) min främsta rekommendering. Extrem klarhet och detaljskärpa och ett framåt engarerande sound. Bästa 500kr man kan spendera inom audio vad jag stött på så här långt.
Citera
2012-09-30, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
Om du vill ha en in-ear med en väldigt snabb, lätt och detaljerad bas utan tryck så rekommenderar jag dig att kolla på balanserade armaturer. Balanserade armaturer erbjuder oftast ett klarare sound men saknar den fylligare basen du får med en dynamisk driver. Basen är där, men du får ingen riktig impact. Det finns dock många undantag till denna regel.
Etymotic, Hifiman RE0, UE700, Rockit R-50( silkeslen, klar och detaljerad, en personlig favorit) är alla in-ears som kan passa.

Personligen gillar jag dock en mer balanserad bas med rätt snabbhet och tajthet för en mer dynamisk och musikalisk presentation av musiken.
Jag vet inte vad du menar med tunn musik men om du gillar musik med mycket instrument så är JVC FXD70(ebay) min främsta rekommendering. Extrem klarhet och detaljskärpa och ett framåt engarerande sound. Bästa 500kr man kan spendera inom audio vad jag stött på så här långt.

Ett par av tipsen såg intressanta ut. Lyssnar mycket på ambient och annan avslappnande musik och som kontrast till det rent och skärt oljud där diskanten och mellanregistret är vad som verkligen räknas.
Citera
2012-09-30, 15:16
Medlem
thrown-outs avatar
Jag håller på & letar efter en bra & billig 3D tv till farsan.

Jag hittade en Panasonic på elgiganten till ett hyfsat pris men hittar inte något omdöme eller recensioner om tv'n. Är det någon som vet om det är en bra tv sett till priset eller finns det bättre där ute?

Att man inte hittar något test eller liknande är lite oroväckande & jag vill inte att farsan ska skälla ut mig för ett dåligt köp sen.

Det är denna tv http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1198151

Han tänkte köpa den på Elgiganten http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/TXP50XT50Y/panasonic-50-3d-plasma-smart-tv-tx-p50xt50y

Tacksam för svar.
Citera
2012-09-30, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyish
Då litar jag på dig! ZX700 är beställda. Jag återkommer med ett omdöme via PM!
Äsch, posta här så kanske du hjälper någon annan
Citera
2012-09-30, 16:07
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyish
Då litar jag på dig! ZX700 är beställda. Jag återkommer med ett omdöme via PM!

nej skriv här. har också kollar på dessa och vill veta hur de funkar
Citera
2012-09-30, 16:18
Medlem
Jag letar efter hörlurar mellan 500-1000 helst däremellan men jag skulle kunna lägga en lax också. Jag lyssnar ofta på hiphop alltså vill jag ha hörlurar med bra bas, men inte sån där koss porta pro bas direkt. Vill heller inte att basen förstör självaste ljudet, alltså att självaste ljudet också håller bra kvalite för jag lyssnar även på r'n'b. Men basen får heller inte va för fånig ni förstår nånstan där mellan.

Svara fort snälla!
Citera
2012-09-30, 17:24
Medlem
Skyishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APJ
Äsch, posta här så kanske du hjälper någon annan

Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
nej skriv här. har också kollar på dessa och vill veta hur de funkar

Ok!
Citera
2012-09-30, 19:21
Medlem
vad är de billigaste jag kan få för The Ultrasone HFI-780s ?
Citera
2012-09-30, 20:00
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alllan
Tänkte gå all in på en rackarns tv denna gången
Har en gammal 50" från Philips som har allt man inte vill ha på en tv

Men ju mer man läser, ju mer konfunderad blir man....

http://www.komplett.se/k/kcp.aspx?sku=749397&sku=749398&sku=757837&sku=7611 98&sku=757834&sku=749397

Någon som har någon av dessa apparater och kan ge lite feedback ?

Beror på.
Är det ett ljust rum, så är nog plasma något sämre, i synnerhet vt(panasonic's top-plasma).
Har du små barn, eller folk med känsliga ögon, kan aktiv 3d vara en gamble.

Har du ett mörkt rum, vuxet folk och massor av deg, så tror jag inte något slår en 65'tums panasonic vt-50.

Jag hade vt-30 nu senast, men denna gången blev det en lg lm 760 55'a. Skall ha den i ett ganska ljust rum, ibland en del folk på besök, så passiv 3d och led passar bättre.
Senast redigerad av DRPOE 2012-09-30 kl. 20:04.
Citera
2012-09-30, 20:34
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markus91
Jag letar efter hörlurar mellan 500-1000 helst däremellan men jag skulle kunna lägga en lax också. Jag lyssnar ofta på hiphop alltså vill jag ha hörlurar med bra bas, men inte sån där koss porta pro bas direkt. Vill heller inte att basen förstör självaste ljudet, alltså att självaste ljudet också håller bra kvalite för jag lyssnar även på r'n'b. Men basen får heller inte va för fånig ni förstår nånstan där mellan.

Svara fort snälla!

Citat:
Ursprungligen postat av Markus91
vad är de billigaste jag kan få för The Ultrasone HFI-780s ?

1800kr för HFI-780. HFI-580 skulle kunna passa ämmu bättre. Mer impact i basen jämte 780. http://www.jam.se/startsidan/horlurartillbehor/A46675/
Detta är ingen hörlur som passar speciellt bra till portabelt användande som med 3 meter ganska grov sladd och en bulkig rak plugg inte är helt smidigt ochkommer förstöra din mobils hörlursutgång förr eller senare.

Personligen hade jag köpt en Creative Aurvana Live eller en JVC HA-S500 som trots det låga prise erbjuder ett spektakulärt bra ljud.
Citera
2012-09-30, 20:39
Medlem
haha jo sant, men vilken av de två rekommenderar du?
Citera
2012-09-30, 21:04
Medlem
jultomten92s avatar
Val av IN-EAR hörluror

Hej!

Ska köpa nya in-ear lurar och vill kunna få de bästa möjliga för 500kr
Här har ni några förslag ni kan kommentera som jag googlat fram: Denon AH-C360, Jays a-Jays Two eller SoundMAGIC E10.
Ska använda lurarna till att lyssna på baskrävande musik, "hitmusic" som t.ex. på NRJ och allt från Skrillex till Panetoz.
De som hjälper till får extra många julklappar i år!
//Tomten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in