Citat:
Ursprungligen postat av MagicalPears
Har en lite udda förfrågan men jag skulle vilja ha tips på lurar/snäckor som har väldigt dålig bas utan att de för den skulle låter dåligt. Kör just nu på ett par Argon EP4003 på min android tillsammans med poweramp och även om jag dra ner basen helt är det ändå för mycket bas för min smak. Lyssnar mest på väldigt "tunn" musik om man säger så. Tacksam för tips!
Om du vill ha en in-ear med en väldigt snabb, lätt och detaljerad bas utan tryck så rekommenderar jag dig att kolla på balanserade armaturer. Balanserade armaturer erbjuder oftast ett klarare sound men saknar den fylligare basen du får med en dynamisk driver. Basen är där, men du får ingen riktig impact. Det finns dock många undantag till denna regel.
Etymotic, Hifiman RE0, UE700, Rockit R-50( silkeslen, klar och detaljerad, en personlig favorit) är alla in-ears som kan passa.
Personligen gillar jag dock en mer balanserad bas med rätt snabbhet och tajthet för en mer dynamisk och musikalisk presentation av musiken.
Jag vet inte vad du menar med tunn musik men om du gillar musik med mycket instrument så är JVC FXD70(ebay) min främsta rekommendering. Extrem klarhet och detaljskärpa och ett framåt engarerande sound. Bästa 500kr man kan spendera inom audio vad jag stött på så här långt.