2012-05-27, 14:49
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariscea
Mina päron ska skaffa ny TV, och jag känner att jag behöver lite hjälp. De har i praktiken upp till 20 tusen att lägga, och storleken de har siktat in sig på är ca 40 tum. De ska mest se på SVT etc, och det är viktigt att fotbolls-EM ser bra ut på den.. Med andra ord är de inga filmfantaster men vill ändå lägga mycket pengar. De hade varit och tittat på apparater och fastnat för 2 samsungs, Smart 3D ES8005 och ES7005. Min spontana reaktion är dock att det är jävligt mycket lull-lull på dessa apparater som gör att priset springer iväg i onödan. Vad säger ni, vilka apparater finns det som är riktigt bra köp när det kommer till 40 tum för ca 15 000?
2 snabba tips utgå ifrån:
1. låt bli samsung
2. plasma, får du en jäkla bra för 15 -20 lappar.
3. Satsa på panasonic... De kan detta med plasmor.

Det är rätt Samsung är för mycket pressa in lull lull för sälja, men oftast inte färdig utvecklade.
Citera
2012-05-27, 15:33
Medlem
Citat:
Mina päron ska skaffa ny TV, och jag känner att jag behöver lite hjälp. De har i praktiken upp till 20 tusen att lägga, och storleken de har siktat in sig på är ca 40 tum. De ska mest se på SVT etc, och det är viktigt att fotbolls-EM ser bra ut på den.. Med andra ord är de inga filmfantaster men vill ändå lägga mycket pengar. De hade varit och tittat på apparater och fastnat för 2 samsungs, Smart 3D ES8005 och ES7005. Min spontana reaktion är dock att det är jävligt mycket lull-lull på dessa apparater som gör att priset springer iväg i onödan. Vad säger ni, vilka apparater finns det som är riktigt bra köp när det kommer till 40 tum för ca 15 000?

Jag hade ju oavsett valt en Samsung, för jag skulle känna att det är kvalité på det dom gör. Bara för att man väljer Samsung i sig behöver det inte betyda att priset springer iväg. Jag hade heller inte skaffat mig en plasma. Inte för att det är någon större grej, men att tänka på är att bör frakta en sådan stående. Vet man inte om det, kan man ha oturen att ha slängt en viss summa pengar i sjön.

Jag vet faktiskt inte hur nyare plasma apparater är år 2012, men jag vet att många har haft problem med inbrända bildrutor. Men igen, plasma tekniken kanske har kommit ifatt. Men ska dina föräldrar bara se på TV och inte spela exempelvis konsolspel, så kan ju plasma vara ett bra alternativ.

Jag själv sitter fast med en 32a och kommer inom snar framtid skaffa mig en 46a. Jag skulle se detta som ett prisvärt alternativ.

http://www.siba.se/Products/Product....31&ref=section
Citera
2012-05-27, 16:36
Medlem
macknus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viryz
Jag hade ju oavsett valt en Samsung, för jag skulle känna att det är kvalité på det dom gör. Bara för att man väljer Samsung i sig behöver det inte betyda att priset springer iväg. Jag hade heller inte skaffat mig en plasma. Inte för att det är någon större grej, men att tänka på är att bör frakta en sådan stående. Vet man inte om det, kan man ha oturen att ha slängt en viss summa pengar i sjön.

Jag vet faktiskt inte hur nyare plasma apparater är år 2012, men jag vet att många har haft problem med inbrända bildrutor. Men igen, plasma tekniken kanske har kommit ifatt. Men ska dina föräldrar bara se på TV och inte spela exempelvis konsolspel, så kan ju plasma vara ett bra alternativ.

Jag själv sitter fast med en 32a och kommer inom snar framtid skaffa mig en 46a. Jag skulle se detta som ett prisvärt alternativ.

http://www.siba.se/Products/Product....31&ref=section

Samsung står ju inte direkt för kvalité. Sen att ignorera en tv för att man borde frakta den stående är ganska löjligt, man flyttar en tv kanske en till två gånger under dess livslängt och ända sedan min första tjocktv har jag alltid fraktat de stående då det varit simplaste sättet.

Inbränningar är något som är så gått som obefintligt sedan flera år tillbaka på kvalitéapparater. Till konsolspel är plasma oftast bästa alternativet då de inte laggar som en lcd och eftersom det var viktigt att fotboll skulle se bra ut med så är plasma fortfarande bättre alternativet då lcd har en tendens att lagga.

Citat:

En bra plasma från Panasonic är troligen bästa alternativet, Samsungs lcd ska du se upp lite med. De tänker mer på design och annat än själva bildkvalité vilket borde vara det viktigaste. Ska du ha lcd så brukar Sony ligga bra till, helst backlight. Gå sen och titta på tvn ordentligt innan med då det är smaken som avgör.
Citera
2012-05-27, 19:18
Medlem
indentifiera in-ear lurar - Logitech ue

Hej!

for nyss iväg och skulle köpa batterier på affären, när jag var klar åkte jag hem igen och parkerade bilen.
på vägen till lägenheten såg jag ett par in-ear hörlurar ligga och skräpa, tittar såklart efter någon som letar efter dessa men hittar ingen som verkar leta, så plockade därför upp dessa och tittade lite på dom i hissen upp.

De första som slog mig var att detta är inga billiga hörlurar eftersom att dessa hade trassel fria kablar, snygg design och speaker.

kollar genast upp det på internet men hittar inte riktigt dessa då jag skulle vilja ha mer information om dessa.

de närmsta jag kom är dessa http://www.elgiganten.se/product/lju...ultimate-400vi

dock så står det "ue" istället för logitech längst upp på snäckorna samt att "väljaren" skilde sig lite på den mittersta knappen.

Är det någon som kan hitta dessa på internet så jag kan se lite specifikationer och priser skulle det vara kanon!

Hade gott!

Edit: Jo det var dom jag länkade till i bilden, bara att elgiganten har lagt ut fel bild. antingen är det vi400 eller vi500 - vilket vet jag inte då dessa ser likadana ut verkar det som.
Senast redigerad av Frigo 2012-05-27 kl. 19:31.
Citera
2012-05-27, 22:03
Medlem
kroems avatar
UE - Ultimate Ears - har blivit uppköpta av Logitech.
Citera
2012-05-28, 12:48
Medlem
Jag håller på att leta hörlurar och har som krav att de ska vara brusreducerade, ha bra ljud (ofc) och gå bra att ha på sig på tåg, buss, tunnelbana m.m. De par jag tycker verkar bäst än så länge är

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-...t/163072.6047/
http://cdon.se/hemelektronik/akg_k_4...gn=prisjakt_se

men jag undrar ifall sennheiser är värt 700kr extra?

Att de är trådlösa är inget som spelar roll för mig då jag tycker det känns jobbigt att behöva tänka på batteriet, även om trådlöst så klart känns skönt. Det jag undrar är hur de står sig i övrigt, samt om det finns något bra alternativ jag kan ha missat
Citera
2012-05-28, 16:29
Medlem
GrafvityRidees avatar
jag letar efter bra headsett för trance/house music, samt gaming också =). prisklass, 1000-2500 kr vad har ni rekommendera?? finns kanske billigare än 1000 så fall just tell me
Citera
2012-05-29, 11:30
Medlem
nobles avatar
Input på en LG 42LS575T - är det en bra TV?

Hej,

http://www.expert.se...051_519003_102#

Hittar ingen information om denna TV men får ett bra pris på den genom en god vän. Varför säljs den bara på Expert? Duger den åt vanligt tv-tittande, uppspelning genom dator (720/1080p) och PS3-spelande?

Den verkar ju ha 100 hz och full-hd vilket jag har lärt mig är det viktigaste

Tack på förhand,

Tom
Citera
2012-05-29, 11:31
Medlem
nobles avatar
Hej,

Hittar ingen information om denna TV men får ett bra pris på den genom en god vän. Varför säljs den bara på Expert? Duger den åt vanligt tv-tittande, uppspelning genom dator (720/1080p) och PS3-spelande?

Tack på förhand,

Tom
Citera
2012-05-29, 12:10
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noble
Hej,

Tack på förhand,

Tom

får detta : Firefox kan inte hitta servern på www.expert.se...051_519003_102.
Citera
2012-05-29, 12:50
Medlem
Canalatess avatar
Enda som behövs är ATH-M50.

1300:- (Ni hittar inga bättre lurar under 2000:-) jag lovar.
Citera
2012-05-29, 13:06
Medlem
nobles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
får detta : Firefox kan inte hitta servern på www.expert.se...051_519003_102.

Funkar denna?

http://www.expert.se/webapp/wcs/stor...51_519003_102#
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in