Citat:
Ursprungligen postat av
DurexPlayHeat
Tack!! 🙏🏼
Jag funderar om jag verkligen ska skaffa en tv. Har inte haft en på väldigt länge och det känns verkligen komplicerat rent tekniskt. Vill ha enkla robusta prylar.
Det är främst sport jag kollar och tänkte att nu när det är vinter OS och sen fotbolls-VM nästa sommar så hade en TV suttit nice.
Kan sträcka mig till 10k. Om man får en go produkt. Men vi får ha tålamod och vänta en månad eller så...
Ps. Behöver man extra ljudsystem till TVn eller det funkar bra med ljudet i TVn? Jag har inga problem med hörseln än...
En släkting kör i princip bara med vanliga kanaler via digitalbox och struntar i appar så TV'n startar direkt från boxen och behöver bara tänka på att använda fjärrkontrollen till boxen istället för att byta kanaler och text-tv.
Skall du mest kolla sport så räcker det nog med 5-6K eftersom det inte brukar vara sändningar i högsta kvalitét och dyrare bildförbättring som OLED / MiniLED är viktigare till naturfilmer m.m. i 4K upplösning.
Skall du ha upphängd på väggen? Högtalare kan sitta på baksidan så bättre att ha på en bänk om du har möjlighet men har själv anslutit förstärkaren.