2004-06-26, 22:56
Medlem
jrosens avatar
Skulle gärna vilja ha en förklaring hur snacket/tänket går..
Tänkte på banningen utav Semla, ni väljer att banna honom pga FB regler.
Vilket är helt rätt, men varför tillåter ni honom komma tillbaka under nya klockrena nick Semla#1 & Semlan & Selma och kanske ngt mer.

Ni har ju tagit ett beslut att han skall bort, när nya nick är så upppenbara borde inte även dessa bannas? En sak om folk blir diskreta och förändrar sig och försöker under nytt nick. Då vet man ju inte att dom är tillbaka (ni kan ju se via IP via andra kan bara gissa..)

Jag vet inte vilken typ utav inlägg han har gjort, han kanske har tillfört mycket vettigt. Men med tanke på att han lyckades posta 78 inlägg (Selma) på 12-24 timmar så känns det som en posthora som inte tillfört mycket..

Egentligen så har jag liksom inget emot Selma AKA Semla, men det har ju hänt förut att ni låtit folk komma tillbaka. Oftast har de blivit bannade efter en tid då de återigen brutit med reglerna...
2004-06-26, 22:59
Medlem
Viktorias avatar
Det är midsommarhelg. De har väl ett privatliv och har inte hunnit med. Gissar jag.
2004-06-26, 23:03
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoria
Det är midsommarhelg. De har väl ett privatliv och har inte hunnit med. Gissar jag.
Jo tanken slog mig, men Admin2 har ju varit inne o låst tråden ikväll (ang hans banning). Så det borde ju vara uppenbart vilka nya nick han skaffat.
2004-06-27, 00:39
Medlem
BF_Swedens avatar
Det är väl inte så farligt om Semla springer omkring här. Han var ju rätt så harmlös. Hysteri kallar jag det.
2004-06-27, 00:44
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Administratör
Nu tycker jag vi tar och lugnar ner oss lite, det känns som att jag är tvungen att varna många utav er som snackar skit. Rent ut sagt så snackar ni Bajs allihopa.. Jag ska fundera lite och när jag återkommer, så hoppas jag att ni ligger tysta och sover allihopa. Släck ljuset!

Leka admin är inte att leka med
2004-06-27, 01:46
Medlem
Citat:
Nu tycker jag vi tar och lugnar ner oss lite, det känns som att jag är tvungen att varna många utav er som snackar skit. Rent ut sagt så snackar ni Bajs allihopa.. Jag ska fundera lite och när jag återkommer, så hoppas jag att ni ligger tysta och sover allihopa. Släck ljuset!

Det finns nog ingen som är så dum så att dom tror att du är admin.
2004-06-27, 06:18
Medlem
Mjauvs avatar
Det är trist att det ska vara smått omöjligt att få bort icke önskvärda användare.

Folk som fortsätter komma tillbaka fast de är bannade är rätt sorgliga, om de höll sig i skuggorna vore ju en sak men när man fortsätter med samma störiga stil som på något vis fick en petad från början så är det bara ett rent helvete.

Usch!
2004-06-27, 12:11
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Citat:

Jaha, ändrade status på dig till "Banned" så inget missförstånd uppstår.

Gällande Semla. Det pågår en häxjakt på honom, det gjorde det innan jag bannade honom första gången och den pågår fortfarande. Banningen var pga. att han själv påstod att hans "bannade" kompis använde Semla-kontot och därför kunde han bannas. Men, även hans föräldrar är döda, fasten de nyss åkte på semester, han bor ensam hemma och har inga pengar samt han vill ta självmord.

Killen är 100% harmlös, han skall inte få förstöra något på Flashback men han kommer få hållas ett tag till. Han är inte elak, han trakasserar inte någon och han ligger inte på gränsen medvetet som en del andra användare gör.

Skall dock städa bland hans användarnamn lite.
2004-06-27, 12:13
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrosen
Skulle gärna vilja ha en förklaring hur snacket/tänket går..
Tänkte på banningen utav Semla, ni väljer att banna honom pga FB regler.
Vilket är helt rätt, men varför tillåter ni honom komma tillbaka under nya klockrena nick Semla#1 & Semlan & Selma och kanske ngt mer.

Ni har ju tagit ett beslut att han skall bort, när nya nick är så upppenbara borde inte även dessa bannas? En sak om folk blir diskreta och förändrar sig och försöker under nytt nick. Då vet man ju inte att dom är tillbaka (ni kan ju se via IP via andra kan bara gissa..)

Jag vet inte vilken typ utav inlägg han har gjort, han kanske har tillfört mycket vettigt. Men med tanke på att han lyckades posta 78 inlägg (Selma) på 12-24 timmar så känns det som en posthora som inte tillfört mycket..

Egentligen så har jag liksom inget emot Selma AKA Semla, men det har ju hänt förut att ni låtit folk komma tillbaka. Oftast har de blivit bannade efter en tid då de återigen brutit med reglerna...

Vi har flera steg i hur vi får bort användare som inte respekterar reglerna. Oftast brukar de först få en tillsägelse, ibland en varning. Flera varningar resulterar i att de blir bannlysta. Dessa brukar ibland då komma tillbaka som s.k. "troll" under nytt namn. Vissa skärper sig, och några lär sig inget alls. Då det är svårt att alltid veta ifall det är samma användare som blivit bannlyst precis (så är dock inte fallet med Semla), så tar det ofta ett litet tag innan något händer. Vi brukar undvika IP-banning, men detta är ofta nästa steg ifall användare kommer tillbaka och inte sköter sig. Målsättningen är ju att användrna ska lära sig att följa de gällande regler, men det finns några fall där vi inte lyckas. Och de brukar vi kasta ut.

admin
2004-06-27, 12:14
Bannlyst
OKej denna gång lovar jag att sköta mig 100%

//Adrenalin
2004-06-27, 12:16
Medlem
phreuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrenalin3
OKej denna gång lovar jag att sköta mig 100%

//Adrenalin

Måste vara jobbigt att hålla reda på alla konton nu. Skriver du upp alla lösenord på en lapp, eller hur funkar det?
2004-06-27, 12:17
Medlem
Onkel Gagels avatar
Då var det dags igen...
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in