2004-06-27, 12:20
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin2
Jaha, ändrade status på dig till "Banned" så inget missförstånd uppstår.

Gällande Semla. Det pågår en häxjakt på honom, det gjorde det innan jag bannade honom första gången och den pågår fortfarande. Banningen var pga. att han själv påstod att hans "bannade" kompis använde Semla-kontot och därför kunde han bannas. Men, även hans föräldrar är döda, fasten de nyss åkte på semester, han bor ensam hemma och har inga pengar samt han vill ta självmord.

Killen är 100% harmlös, han skall inte få förstöra något på Flashback men han kommer få hållas ett tag till. Han är inte elak, han trakasserar inte någon och han ligger inte på gränsen medvetet som en del andra användare gör.

Skall dock städa bland hans användarnamn lite.

Jag får citerar mig själv. Har precis ändrat min uppfattning med tanke på att Semla är samma person som adrenalin:
http://217.75.104.59/scandinavia/showthread.php?t=134128
http://217.75.104.59/scandinavia/showthread.php?t=134121

Sånt här är inte okey. Flashback är absolut ingen lekstuga.
2004-06-27, 12:25
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi har flera steg i hur vi får bort användare som inte respekterar reglerna. Oftast brukar de först få en tillsägelse, ibland en varning. Flera varningar resulterar i att de blir bannlysta. Dessa brukar ibland då komma tillbaka som s.k. "troll" under nytt namn. Vissa skärper sig, och några lär sig inget alls. Då det är svårt att alltid veta ifall det är samma användare som blivit bannlyst precis (så är dock inte fallet med Semla), så tar det ofta ett litet tag innan något händer. Vi brukar undvika IP-banning, men detta är ofta nästa steg ifall användare kommer tillbaka och inte sköter sig. Målsättningen är ju att användrna ska lära sig att följa de gällande regler, men det finns några fall där vi inte lyckas. Och de brukar vi kasta ut.

admin
Tydligen så har han börjat med "adrenalin" som nick nu också, han har säkert skrivit 100-150 inlägg det senaste dygnet. Gissningsvis så har skapat 5-10 nick och spammar sönder vissa trådar med idiotinlägg. Han verkar ju ha tagit åt sig utav kritiken (not), tycker han har bränt sina chanser för länge sen....

FB är bättre utan dessa "posthoror" vars enda uppgift är att förstöra...
2004-06-27, 12:34
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrosen
Tydligen så har han börjat med "adrenalin" som nick nu också, han har säkert skrivit 100-150 inlägg det senaste dygnet. Gissningsvis så har skapat 5-10 nick och spammar sönder vissa trådar med idiotinlägg. Han verkar ju ha tagit åt sig utav kritiken (not), tycker han har bränt sina chanser för länge sen....

FB är bättre utan dessa "posthoror" vars enda uppgift är att förstöra...

Semla aka adrenalins IP i sin bostad är IP-bannad. Han tar ju inte åt sig tillsägelser, inte så mycket mera att göra.
2004-06-27, 12:37
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin2
Semla aka adrenalins IP i sin bostad är IP-bannad. Han tar ju inte åt sig tillsägelser, inte så mycket mera att göra.

Gott!!! Förhoppningsvis ser vi inte honom förrän till hösten då skolan startar.
Kanske har han vuxit till sig då.
2004-06-27, 12:54
Medlem
phreuds avatar
Eller inte

http://217.75.104.59/scandinavia/showpost.php?p=1125376&postcount=14
2004-06-27, 13:17
Medlem
Ampersands avatar
Jag undrar hur mycket IP-bannlysning fungerar. I praktiken riskerar det att göra forumet otillgängligt för många fler som skriver från ett visst delat IP, medan den verkliga skurken bara går vidare till en ny proxy och dessutom har lyckats med att djävlas med så många andra människor som möjligt. Det hjälper knappast att påpeka att oskyldiga personer drabbas, eftersom det bara sporrar personen ytterligare.

Men vissa av Semlas (etc.) trådar skulle väl helt enkelt kunna raderas, helst innan det kommer några svar. Hur roligt blir det att skriva om allt ändå raderas efter några minuter?
2004-06-27, 13:26
Medlem
Michael Barlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ampersand
Men vissa av Semlas (etc.) trådar skulle väl helt enkelt kunna raderas, helst innan det kommer några svar. Hur roligt blir det att skriva om allt ändå raderas efter några minuter?
Då måste admin vara närvarande konstant på forumet och det tror jag han inte ställer upp på.
Om vi användare vill att dessa personer ska sluta posta skit på forumet så är det bäst att ignorera dom.
Får dom ingen respons så är det inget kul att leka längre.
2004-06-27, 13:30
Bannlyst
Nu är jag ny på forumet, men som någon sa ignorera dem helt enkelt. Hur länge orkar dom?
2004-06-27, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birdy
Nu är jag ny på forumet, men som någon sa ignorera dem helt enkelt. Hur länge orkar dom?

Semla....?
2004-06-27, 13:38
Bannlyst
Citat:

Semla....?
uhh?...
2004-06-27, 13:42
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdy
uhh?...
Eftersom du konsekvent svarar på dina egna trådar, så avslöjar du dig direkt...

http://217.75.104.59/scandinavia/showthread.php?t=134099

Såja, nu hamnar du på min lilla Ignorelista...
2004-06-27, 13:46
Bannlyst
Hej!
Detta är första gången jag är på denna sidan. Undrar bara en del angående funktionerna här på FB =) finns det någon FAQ eller liknande =)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in