Citat:
Ursprungligen postat av mutix
Är det inte så att de flesta redan har släktingar som de lovat att köpa av? kan bli svårt att få sålt i såda fall till folk utanför sin egen släkt. Detta är bara något jag har fått för mig dock.
TS: Sälj kvällstidningar, dela ut reklam (suger som fan på vintern dock) eller fråga någon om du kan hjälpa till i affären med grejer på lagret.
Tycker din svenska är jävligt bra, inte ofta jag ser 13 åringar som inte stavar fel vartannat ord och lägger till massa fula förkortningar.
Jo, denna problemställning är det många som påstår sig få. Men det handlar bara om att kämpa, jag drog ut varje dag efter skolan i kanske 3-4v. Betade av bostadsområde efter bostadsområde, och lyckades kränga en hel del. En viktig sak är att inte lägga sig direkt, och ett nej är inte alltid så bestämt. När någon öppnade dörren och sa "nej tack", så brukade jag komma med svar som "det är gratis att titta" osv. Slutade oftast med att kunden inte hade hjärtat att säga till en 12 åring att han/hon inte ville ha något, och en fattig liten bok kunde han/hon väl köpa.