2010-10-29, 14:07
Medlem
apatileos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutix
Är det inte så att de flesta redan har släktingar som de lovat att köpa av? kan bli svårt att få sålt i såda fall till folk utanför sin egen släkt. Detta är bara något jag har fått för mig dock.

TS: Sälj kvällstidningar, dela ut reklam (suger som fan på vintern dock) eller fråga någon om du kan hjälpa till i affären med grejer på lagret.
Tycker din svenska är jävligt bra, inte ofta jag ser 13 åringar som inte stavar fel vartannat ord och lägger till massa fula förkortningar.

Jo, denna problemställning är det många som påstår sig få. Men det handlar bara om att kämpa, jag drog ut varje dag efter skolan i kanske 3-4v. Betade av bostadsområde efter bostadsområde, och lyckades kränga en hel del. En viktig sak är att inte lägga sig direkt, och ett nej är inte alltid så bestämt. När någon öppnade dörren och sa "nej tack", så brukade jag komma med svar som "det är gratis att titta" osv. Slutade oftast med att kunden inte hade hjärtat att säga till en 12 åring att han/hon inte ville ha något, och en fattig liten bok kunde han/hon väl köpa.
Citera
2010-10-29, 14:57
Medlem
friooos avatar
Dela ut reklam, många 13 åringar som gör det även jag en gång i tiden.... Ärliga cash
Citera
2010-10-29, 15:45
Medlem
580000s avatar
gör inbrott, sälj prylarna, göm pengarna, när du åker ditt så slutar du direkt eller när du fyllt 15
Citera
2010-10-29, 16:58
Medlem
Lysergsyredietylamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakkuehh
jag tycker du later riktigt vettig! diggar din driftighet trots din ringa alder. wow.
hmm kolla med grannar, vara hundvakt, barnvakt, har du veckopeng kan du ju spara den, eller kop triss lotter for den.. onskar jag kunde komma pa mer...
Det är 18 på trisslotter numera...

OnT:
men om du TS fortfarande smyger in här på flashback och läser i tråden så börja kolla runt i grannskapet... kanske kan du skotta snö nu när vintern närmar sig? 100-200 kronor/ garageinfart? Gillar också din driftighet och du kommer vara ett av de få exemplar av ungdomar som kommer att lyckas! fortsätt så!
Citera
2010-10-29, 18:11
Medlem
Odla gräs hemma och sälj till grundskolans värstingar, du kommer bli klassad som tuff och få brudar på köpet! Finns guider på flashback om odling. GLHF
Citera
2010-10-29, 20:26
Medlem
Carixs avatar
Börja jobba på CaféDirekt?

Brorsan gör det och har 500kr i timmen!
Citera
2010-10-29, 23:15
Medlem
grovsmides avatar
Troligtvis redan skrivits men, -Pimpa sina klasskompisar?
Citera
2011-01-12, 22:15
Medlem
De mesta har säkert redan sagts:

Dela ut reklam
Sälj jultidningar
Sälj aftonbladet
Sälj salami (som förening t.ex)
Fråga grannarna om de behöver hjälp med gräsklippning (sjukt underskattat)
Fråga grannarna om de behöver hjälp med trädgårdsskötsel i allmänhet
Fråga grannarna om de behöver hjälp med snöskottning (samma)

Låt din mor/far köpa indexfonder med dig som ägare.

Jag önskar jag hade haft din drivkraft när jag var 13. Isåfall hade jag varit miljonär idag.
Lyssna inte på idioterna som tjatar om att skolan är viktig hit och dit.

Det finns bara en enda sanning:
Inställning är allt.
Citera
2011-01-12, 22:29
Medlem
Bra att du vill leka med aktier. Är du mycket intresserad så kan du bli riktigt bra på det.

Sälj aftonbladet på helger, dela ut reklam. Häng upp en lapp på ICA och erbjud dig att gå ut med folks hundar, barnvakt, klippa gräset, skotta snö, måla om hus osv.
Citera
2011-04-02, 19:27
Bannlyst
Om din mamma eller pappa har ett eget företag, eller någon du känner kan du ju följa med den till en Grossist (mycket billigare en Ica) och köpa några lådor godis. Det kan du ju sälja mycket dryare och säga att det är till en klassresa Det var så jag tjänade pengar när jag var 12-14 skit skönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in