2010-10-28, 17:12
Bannlyst
Jag är 13 år och vill börja med aktier. Men jag har svårt att tjäna pengar att börja med. Finns det någon form av jobb man kan söka? Inte många statistroller är för 13-åringar, men jag har anmält mig på statist.se ändå. Jag är väldigt bra på trummor, men musikbranschen är inte så framgångsrik vid denna ålder (det är svårt att bli sed). Om det krävs så får jag väl vänta tills jag väl vänta tills sommaren, men helst skulle jag vilja ha något så snabbt som möjligt. Jag funderar på snöskottning, har ni några andra förslag?
Citera
2010-10-28, 17:13
Medlem
gabriel22s avatar
Sälj aftonbladet:P
Citera
2010-10-28, 17:14
Medlem
blotarns avatar
Det är väl period för jultidningar nu? Sånt kan du ju sälja.

Sen är det en åldersgräns på 18 år här. Ledsen grabben. Men lycka till med stålarna!
Citera
2010-10-28, 17:14
Medlem
Labaratas avatar
13 år och börja med aktier.
Citera
2010-10-28, 17:18
Medlem
Phoenix Wrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuelthemad
Jag är 13 år och vill börja med aktier. Men jag har svårt att tjäna pengar att börja med. Finns det någon form av jobb man kan söka? Inte många statistroller är för 13-åringar, men jag har anmält mig på statist.se ändå. Jag är väldigt bra på trummor, men musikbranschen är inte så framgångsrik vid denna ålder (det är svårt att bli sed). Om det krävs så får jag väl vänta tills jag väl vänta tills sommaren, men helst skulle jag vilja ha något så snabbt som möjligt. Jag funderar på snöskottning, har ni några andra förslag?

Ja, gå klart grundskolan. Sök in till ett gymnasium. Ta ett extrajobb på helger, så ses vi om 5 år. Då är du redo att börja med aktier! Lycka till min vän.
Citera
2010-10-28, 17:22
Medlem
EgggEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labarata
Det ska börjas tidigt
Citera
Medlem
Mr.Kanakes avatar
Jultidningar brukar vara kul att hålla på med
Citera
Medlem
Sälja sig i Thailand är ett alterativ
Citera
Medlem
fakkuehhs avatar
jag tycker du later riktigt vettig! diggar din driftighet trots din ringa alder. wow.
hmm kolla med grannar, vara hundvakt, barnvakt, har du veckopeng kan du ju spara den, eller kop triss lotter for den.. onskar jag kunde komma pa mer...
Citera
2010-10-28, 17:24
Medlem
joe_ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labarata
Ja den unge mannen uttrycker sig smartare och bättre än många andra negerhatande pedofilpundare som hänger här.

Klipp gräs, tvätta bilar, skotta snö, passa andras ungar....finns massor att göra...men som sagt ses om fem år.
Citera
2010-10-28, 17:28
Medlem
Börja sno cyklar?
Citera
2010-10-28, 17:28
Moderator
v50s avatar
dela ut reklam, klipp gräsmattor eller skotta snö alternativt andra saker åt dina grannar eller bekanta annars kanske du ska försöka förhandla upp din vecko-/månadspeng
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in