2010-10-28, 21:00
Medlem
Old Insights avatar
Kul att de har blivit officiellt, inte för att det är så förvånande att uppföljare skulle komma.

Den första var en lättsam och kul äventyrsfilm, så jag ser fram emot 2:an och 3:an.
Citera
2010-10-28, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBateman
Om man jämför med andra uppföljare så lär dessa bli värdelösa.

Som tex Terminator 2? En av världens bästa actionfilmer, gjord av ingen mindre än Cameron. Tror han nog kan lyckas med Avatar 2 och 3. Avatar känns som en trilogi.
Citera
2010-10-28, 21:38
Medlem
Fantastiska nyheter!

Avatar är en av mina absoluta favoritfilmer, så jag ser VERKLIGEN fram emot det här! Synd bara att vi måste vänta så länge ... Man får hålla sig i skinnet med Avatar: Extended edition nu i November som b.l.a innehåller 45 minuter nya scener
Citera
2010-10-28, 21:55
Medlem
Atlanteans avatar
Hur ska Cameron Diaz kunna vara med i en animerad film?
Citera
2010-10-28, 22:39
Medlem
Undrar vilka Disney filmer Cameron ska sno storyn ifrån den här gången?
Citera
2010-10-28, 22:40
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantean
?
Citera
2010-10-29, 05:02
Medlem
Kleinbeins avatar
Citat:
snälla, SNÄLLA säg att du inte va helt seriös där?
Citera
2010-10-29, 05:04
Medlem
Kleinbeins avatar
Alltså, visst, en tvåa, men INTE tre filmer, känns bara som den sista filmen kommer vara övergjord som bara den.
Tvåan hade ju Cameron sagt att den kanske skulle utspela sig under vattnet, känns bara som det kommer va samma film, fast, i überneonfärgat vatten med konstiga varelser.
Första Avatar va inte bra egentligen, visst, den var inte dålig, men, det som jag tänkte på mest på bion va ju hur den såg ut med alla färger och den allmäna typ, mäktigheten, som naturen hade. Handlingen kändes inte så viktig :P
Citera
2010-10-29, 10:26
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:

Nu var du rolig, hahahaha. Cameron Diaz har f.ö medverkat i animerade filmer (Shrek med uppföljare).

Är inte detta ganska gamla nyheter förresten? Har för mig jag läste det i vintras redan.
Citera
2010-11-08, 22:16
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
Är inte detta ganska gamla nyheter förresten? Har för mig jag läste det i vintras redan.
Vart läste du det? Har endast hört rykten innan vilket var rätt självklart med tanke på Camerons bakgrund.

Detta var dock första nyheten jag bevittnade ha källa och fått ett uttalande av Cameron.
Citera
2010-11-08, 22:29
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Vart läste du det? Har endast hört rykten innan vilket var rätt självklart med tanke på Camerons bakgrund.

Detta var dock första nyheten jag bevittnade ha källa och fått ett uttalande av Cameron.

Har för mig att Cameron sa direkt när han märkte att den första gick så bra (dvs i början på 2010) att han skulle göra två till. Läste det i Aftonbladet tror jag.
Citera
2010-11-08, 22:35
Medlem
James Cameron är ju en av få som faktiskt har lyckats med att göra bra uppföljare, han har ju t.o.m gjort de två bästa uppföljarna genom tiderna. (Aliens och T2). Även om Avatar inte var en jättehöjdare så var den ändå en bra film som var otroligt snygg. Det var ingen film man behövde plåga sig igenom men det är heller ingen film man vill se två gånger och det är även det som jag ser som ett problem en uppföljare. Man uppskattade det visuella och blev imponerad, men nu har man redan sett det och att då slå på ytterligare en till film där det visuella inte längre är något nytt kommer säkerligen leda till att man kommer att plåga sig igenom filmen då allt det övriga som filmen innehåller inte är tilltalande. Han måste nog få till något spektakulärt, nytt och intressant för att kunna locka oss som mest blev imponerande för att allt var så snyggt och nytt och inte för att det var en gullig och tråkig handling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in