2010-10-28, 16:30
Medlem
Zanizailas avatar
Jisses vad negativa alla var då.

Jag kan inte vänta.
Citera
2010-10-28, 16:33
Medlem
Jag tycker inte första är en femma, men jag förstår inte varför alla jämför med Matrix och andra uppföljare i övrigt. Har inte Cameron bevisat att han kan göra uppföljare?
Citera
2010-10-28, 16:36
Medlem
MrQkens avatar
Tråkigt att de ska ta 4 år för 2an att komma -.-
Citera
2010-10-28, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Jag tycker inte första är en femma, men jag förstår inte varför alla jämför med Matrix och andra uppföljare i övrigt. Har inte Cameron bevisat att han kan göra uppföljare?

Likt George Lucas så lever Cameron på gamla meriter. Avatar var okej men otroligt överskattad. Till ytan så funkade filmen men saknade helt och hållet själ och en bra story (förstår inte hur han kan skriva en film i över 10 år och endast lyckas rada upp ett gäng klyschor utan någon som helst originalitet). Förutom det så har inte gjort så mycket mer efter Titanic så han har en hel del att leva upp till. Så om han kan göra uppföljare eller ej, det måste han nog återbevisa

Alla filmskapare gör väl en åtminstone en mindre bra film i sin karriär men att Cameron kommer göra två uppföljare till sin möjligtvis sämsta film bådar inte gott. Däremot så tror jag inte han gör det främst för pengarna då han kallat Avatar sitt livsverk. Han håller Pandora (eller vad nu skiten hette) för kärt för att kunna tacka nej till ytterligare filmer och det är nog det största skälet till att han vill göra uppföljare.

Personligen tycker jag att Pandora känns helt jävla poänglöst med den storyn. Ska man skapa egen "lore" så ska det tillföra något och det gör det inte i fallet Avatar. Filmen skulle utan tvivel kunna utspela sig i den planet och i det universum vi lever i.
Citera
2010-10-28, 17:30
Medlem
Balkongnudistens avatar
Hmm 2:an kommer nog att handla om att Jake blir Pandorasmurfarnas kung. Han får sedan en son. Jake blir senare nerputtad från ett berg av en god vän till honom och Jakes son som bara är i sina tidiga tonår flyr ut i djungeln. Många år senare kommer han tillbaka och hämnas för sin far och blir Pandorasmurfarnas nya kung.
Citera
2010-10-28, 17:54
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrQken
Tråkigt att de ska ta 4 år för 2an att komma -.-
Längre tid = Bättre resultat? Man kan alltid hoppas
Citera
2010-10-28, 19:30
Medlem
Paulinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Längre tid = Bättre resultat? Man kan alltid hoppas
Han tog sju år på sig att komma en kopia på Dansar med vargars/Den siste samurajens/Pocahontas handling, vem vet hur klyshigt det kommer bli när han bara har 4 år på sig...
Citera
2010-10-28, 19:35
Medlem
Mordarostens avatar
Hur kommer det sig att det tar ett hår att göra 3'an? lol.
Citera
2010-10-28, 19:57
Medlem
Alla sitter och totalsågar och gnäller över pengamjölkning och ändå kommer alla som skrivit i tråden sitta och se filmen på 3d-bion när den kommer ut...
Citera
2010-10-28, 20:25
Medlem
Paulinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Alla sitter och totalsågar och gnäller över pengamjölkning och ändå kommer alla som skrivit i tråden sitta och se filmen på 3d-bion när den kommer ut...
Eller inte...
Citera
2010-10-28, 20:27
Medlem
tapirs avatar
Cameron gjorde ju en så dålig uppföljare till Terminator

On-T: Avatar; "Århundradets bästa animerade film om blåa kattmänniskor" : http://www.svenskbladet.se/kultur/in...manniskor.html
Citera
2010-10-28, 20:56
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordarosten
Hur kommer det sig att det tar ett hår att göra 3'an? lol.
Gissar på att de filmar båda samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in