2022-12-25, 11:56
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Klart en massa reviews är fake.
Tror falska betyg är mindre vanligt än att väldigt många ser på allt på ett väldigt binärt sätt. Antingen tyckte man om en film och då är den värd en tia eller också tyckte man inte om filmen och då är den värd en etta. Vi får ju komma ihåg att många av de som är snabbast att se en film är ungdomar och de brukar inte vara så mogna i hur de bedömer saker, det är ju bara att se på den hjältedyrkan av ex. artister som är så vanligt i den åldern.

Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Ettan var bland det mest värdelösa jag sett i mitt liv så förvånar mig inte att tvåan är lika usel
Då har du inte sett speciellt mycket film. Ettan var ändå ett gediget hantverk och rent tekniskt en tour de force.
Citera
2022-12-25, 12:15
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espiye
Jag har inte sett den, men såg halva första Avatar. Det är ett spektakel. Redan Aristoteles för 2500 år sedan beskrev att spektakel hade det lägsta konstnärliga värdet. Det fanns redan då alltså. Grejen är att Hollywood använder det visuella CGI för att få in kunder i biograferna. 3D är ju något som vi inte har i TV eller datorskärmar ännu. Det finns på bio och används som en unik säljpunkt. Det är bara pengar det hela handlar om, och då kommer ju konsten och de högre värdena i kläm.
Du missade alltså när 3DTV total floppade innan 4K och 8K tv kom ut på marknaden?

Såg Avatar för mer än ett decennium sen och antar att denna Disneys Avatar 2 är full av WOKE.
Citera
2022-12-25, 12:42
Avstängd
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Tror falska betyg är mindre vanligt än att väldigt många ser på allt på ett väldigt binärt sätt. Antingen tyckte man om en film och då är den värd en tia eller också tyckte man inte om filmen och då är den värd en etta. Vi får ju komma ihåg att många av de som är snabbast att se en film är ungdomar och de brukar inte vara så mogna i hur de bedömer saker, det är ju bara att se på den hjältedyrkan av ex. artister som är så vanligt i den åldern.

Då har du inte sett speciellt mycket film. Ettan var ändå ett gediget hantverk och rent tekniskt en tour de force.

Irrelevant om den var bra gjord eller tekniskt galant - det var en otroligt tråkig film rent handlingsmässigt och en pina att ta sig igenom.
Citera
2022-12-25, 13:21
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Ehh? 3D var hur populärt som helst i TVs osv för flera år sedan, det floppade dock enormt till den graden att man i princip lade ner det, även på bio, eftersom det inte finns intresse. Har en gammal Samsung 55 med 3D stöd och fick brillor till, i princip aldrig använt.

https://m.youtube.com/watch?v=Dbjb2spwQVg

Just Avatar 2 är nog ett undantag då många ink jag såg den första i 3D, tyckte filmen var värdelös redan då, snygg men storyn var tramsig och förutsägbart
Då hjar du nog samma tv som mig
en plasma tv köpt 2010
Fortfarande en bra tv
men 3 d Det aqnvänder jag nästan aldrig
Citera
2022-12-25, 13:26
Medlem
Laureths avatar
Var inget stort fan av 1an, men det var ändå lite underhållning och en faktiskt berättelse. Way of water vetefan alltså. Extremt hur den kretsade kring den där familjen. Hur många andra vattenfolk blev mördade? Det var inte försän hans egen son blev skjuten som han lärde sig läxan som han redan lärt sig i första filmen.. Självisk som faeen. Lämnar sitt folk i skiten för att han e rädd. Turok Makto!

Reagerade också på namnet: Way of water.. Book of water.. Avatar: The last Airbender som var tvungen att ändra titeln på första boken pga Cameron.. Nu kopierar han istället.
Citera
2022-12-25, 13:46
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Tack för tipset, så slipper jag gå med familjen, tyckte trailern såg besvärande lik ut Avatar 1 "men vi byter luft mot vatten".

Ettan var fantastisk för 12 år sedan, på Royal i Malmö största duken i Sverige, i 3D. När jag sedan såg om den året efter på DVD så häpnade jag över den tunna historien. men på bio i 3D var man verkligen med i djungeln.

Men det är ju inte "film" som någon skrev, det är spektakel.

3d har alltid varit spektakel, man har provat det sedan 1953 vart 10e år och det har aldrig hållit mer än ett år. Någon som minns att Hitchocks Dial M for Murder var gjord i 3D? När man ser den efteråt så förstår man vissa scener, t.ex hur offret sträcker ut handen mitt i duken. Men efteråt sa Hitchock om 3D "its a 9 day wonder, and I came in on day 9".

Jag köpte en sony 3D-TV efter avatar. Jag såg en långfilm med glasögon på den, det var kul, sedan tittade jag aldrig mer på den i 3D.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2022-12-25 kl. 13:55.
Citera
2022-12-25, 13:51
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Man är ju bra dum i huvudet om man nu tittar på tvåan om man hatar ettan. Förstår inte på mig sådana idioter. Jag gillar till exempel inte Fast&Furious filmerna och då kollar jag följdaktligen inte på nummer 5.6.7.8.9 och fan vet hur många uppföljare det finns men så är jag inte en komplett idiot heller.
Haha, du har precis beskrivit människans inneboende optimism, som t.ex gett oss alla världelösa Star Wars och Marvel-filmer. "Rymdimperiet var ju bra så den här måste vara bra!"

All krypto bygger på falsk optimism. "Nästa gång går kursen upp", som majoriteten losers säger efter 5 misslyckade köp.
Citera
2022-12-25, 14:05
Medlem
Krocketklubbas avatar
CGI dödade Hollywood. Det är mestadels skräp som har släppts dom sista 10-15 åren med några få undantag.

2 sekunder in i varje film möts man av någon totalt kass animation som en 12 åring hade gjort bättre på mammas platta. Pinsamt.
Citera
2022-12-25, 15:03
Medlem
Sam.Boyds avatar
Men mina brorsbarn o deras kompisar älskade den.
Men de var 9-10 år då…
Citera
2022-12-25, 15:09
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Tack för tipset, så slipper jag gå med familjen, tyckte trailern såg besvärande lik ut Avatar 1 "men vi byter luft mot vatten".

Ettan var fantastisk för 12 år sedan, på Royal i Malmö största duken i Sverige, i 3D. När jag sedan såg om den året efter på DVD så häpnade jag över den tunna historien. men på bio i 3D var man verkligen med i djungeln.

Men det är ju inte "film" som någon skrev, det är spektakel.

3d har alltid varit spektakel, man har provat det sedan 1953 vart 10e år och det har aldrig hållit mer än ett år. Någon som minns att Hitchocks Dial M for Murder var gjord i 3D? När man ser den efteråt så förstår man vissa scener, t.ex hur offret sträcker ut handen mitt i duken. Men efteråt sa Hitchock om 3D "its a 9 day wonder, and I came in on day 9".

Jag köpte en sony 3D-TV efter avatar. Jag såg en långfilm med glasögon på den, det var kul, sedan tittade jag aldrig mer på den i 3D.

Jag uppskattade Monstret i den svarta lagunen i 3-D som barn.

Även en animerad film med en sköldpadda o miljövård i havet.
Var sevärd.
Citera
2022-12-25, 15:10
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Görs det överhuvudtaget några bra filmer längre? Tycker allt är sequels och nyinspelningar där huvudsyftet är specialeffekter.

Nej, ska man se nåt blått så är det en gammal hederlig smurf-film som gäller.
Jodå ! Såg en MYCKET bra film nyligen : En runda till med en briljant Mads Mikkelsen i huvudrollen. Blev faktiskt lite tagen av den Se den !
Citera
2022-12-25, 17:10
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Avatar I var ju bara mest PK-skit, där "vita män" patriarkatet, utnyttjar de stackars urinvånarna som nära på är ett matriarkat. Där ALLT bara är ren harmoni, hela naturen bara samexisterar, om det inte vore för de elaka svinen "vita männen".

Skit i kubik, man måste vara bra hjärndöd att gå och kolla på 2:an eller för den delen lita på im(im)db(debil/penis)'s omdömen. Men svennarna är hjärndöda så jag tror nog de sätter en 10:a på den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in