• 2
  • 3
2010-10-28, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prettomorsan
Fler tips:
- I stället för att hyra festlokal, låna kyrkans församlingshem, brukar vara gratis om man gifter sig där. Annars kanske det kostar 500 kr eller så.
- Låna pengar av föräldrarna, de tycker det är så fint med bröllop att det säkert går bra!
- Önska er pengar till bröllopsresa i stället för present.
- Ha kuvertbröllop (gästerna betalar för sin mat, och ger i gengäld billigare och enklare presenter).
Fast det sista är lite tråkigt.
tack för SERIÖST svar!
Citera
2010-10-28, 23:47
Medlem
rosa_humlas avatar
Hindersprövninggen kostar ingenting, har precis fått min hemskickad.
Citera
2010-10-29, 00:32
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsNS
smart.... fast jag är kvinna,min sambo är man.....pucko

Pucko?
Det är inte jag som skrev:

"... ja nu är det ju så att svärfar är brudens far, men den luffaren är liksom utesluten och nu är det ju jag som är dottern, jag vet vad jag pratar om, vette fan om jag ens vill ha honom närvarande... "

Om din svärfar är far till bruden och du är en dotter (Kvinna.), hur får du då ihop det hela om du inte är homosexuell?

Jag utgår ifrån att de jag diskuterar med kan svenska (Eller åtminstone behärska de uttryck de använder sig av.), vilket du tydligen inte gör...

Hur ska man då kunna veta att din sambo är en man?

Senast redigerad av Allaballawalla 2010-10-29 kl. 01:00.
Citera
2010-10-29, 10:16
Medlem
Hur kan man bara komma på tanken om bidrag till bröllop?? Vad tror folk det är för värld vi lever i?

hmm kan jag få bidrag till en ny porsche? jag har inte riktigt råd själv men jag vill väldigt gärna ha en..
Citera
2010-10-29, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Vad tror folk det är för värld vi lever i?
Sossarnas sverige? Ohlys?
Citera
2010-10-29, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Sossarnas sverige? Ohlys?

Ja det är möjligt att man kan finna det så.

Men för att vara realist och sur så har jag inte läst i Sossarnas partiprogram att de vill bidra till bröllop.

Verkar ju också konstigt att folk tror vi bor i S land när vi bor i M land sen över fyra år tillbaka. Tror inte heller att personer som dessa vet vem som ens är vår statsminister besitter man den kompetensen så ställer man inga frågor likt denna.

Det ska möjligen röra sig om V anhängare då V i regel har lite mer pengar än andra partier....*tydligen*
Citera
2010-10-29, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Pucko?
Det är inte jag som skrev:

"... ja nu är det ju så att svärfar är brudens far, men den luffaren är liksom utesluten och nu är det ju jag som är dottern, jag vet vad jag pratar om, vette fan om jag ens vill ha honom närvarande... "

Om din svärfar är far till bruden och du är en dotter (Kvinna.), hur får du då ihop det hela om du inte är homosexuell?

Jag utgår ifrån att de jag diskuterar med kan svenska (Eller åtminstone behärska de uttryck de använder sig av.), vilket du tydligen inte gör...

Hur ska man då kunna veta att din sambo är en man?

Jag reagerade också på det.

TS verkar rätt blåst i skallen, dessutom grinig och otacksam. Som någon tidigare skrev tycker jag hon ska avstå bröllop, framförallt med tanke på inställningen hon har gentemot partnern och övriga familjen.
Citera
2010-10-29, 21:14
Medlem
SparkMans avatar
OT: Jag tror att TS är en arbetslös värmlänning

OnT: Ett tips är att meddela gästerna att man får ta med egen dricka (om man inte vill ha blandsaft eller vatten) och så bjuder ni på korv och makaroner till middagen. En liten gräsplätt med en bandspelare kan ni använda som festmaterial
Citera
2010-10-29, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsNS
myndigheter...........? vem har talat om statliga bidrag och myndigheter......?

Det är ju du som vill ha bidrag till ditt bröllop? och som många skrivit tidigare så kostar det inget att gifta sig. Det som kostar är kläder och festen efteråt och det är ju en jävla tur att det inte finns bidrag till sånt.

Det är möjligt det finns nån fond eller nått som någon fri kyrka har för bröllop. Kolla med pingst kyrkan dom ska tydligen ha gått om pengar
Citera
2010-10-29, 22:27
Medlem
grovsmides avatar
Jag kan tänka mig gå i bräschen och ge en krona eller två under liknande förutsättningar som i TS fall, jag representerar vare sig myndigheter eller statliga bolag.

Posta bild å film på dig och din kvinna på bröllopsnatten så kanske det hjälper i din jakt på pengar, kändisskap på köpet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in