• 3
  • 4
2010-11-17, 13:51
Medlem
ReallyFakingIts avatar
Ja, det var ju p tiden. Bra att det lste sig iallafall. Hittat ngonstans att kpa gasen d?
Eller kommer du kra p vanlig butangas?
Citera
2010-11-26, 20:50
Medlem
Jag bestllde ifrn en leverantr i Danmark faktiskt, fick hem genuint Zippo-brnsle

Tjejen blev sugen p en vanlig Zippo nr hon sg min s vi bestllde var sin vanlig ifrn Hatshark igen, denna gng fungerade det perfekt.
Sitter och frsker hitta butiker som har "vanligt bensin-brnsle" . Ngon freslog Kronans kemiskt rena bensin men har inte hittat ngot stlle som fortfarande sljer det. Men jag fr leta vidare!
Citera
2010-11-26, 22:29
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CmdBlob
Jag bestllde ifrn en leverantr i Danmark faktiskt, fick hem genuint Zippo-brnsle

Tjejen blev sugen p en vanlig Zippo nr hon sg min s vi bestllde var sin vanlig ifrn Hatshark igen, denna gng fungerade det perfekt.
Sitter och frsker hitta butiker som har "vanligt bensin-brnsle" . Ngon freslog Kronans kemiskt rena bensin men har inte hittat ngot stlle som fortfarande sljer det. Men jag fr leta vidare!

Gripens kemiskt rena bensin. Finns p varenda stormarknad, och p de flesta konsum- och icabutiker. Ofta bland rengringsmedlen (grna bland putsmedel).
Citera
2010-11-27, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Gripens kemiskt rena bensin. Finns p varenda stormarknad, och p de flesta konsum- och icabutiker. Ofta bland rengringsmedlen (grna bland putsmedel).

Aah, tackar.. Ja, det var nog den jag tnkte p kanske. Blandade kanske ihop namnen bara
Ska beska ICA Maxi hr i Vsters sen och frga ut personalen d jag inte lyckats hitta det frut. Tack fr hjlpen, Snorlyktan!
Citera
2010-11-27, 19:08
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Aah, tackar.. Ja, det var nog den jag tnkte p kanske. Blandade kanske ihop namnen bara
Ska beska ICA Maxi hr i Vsters sen och frga ut personalen d jag inte lyckats hitta det frut. Tack fr hjlpen, Snorlyktan!

S lite s. Det funkar minst lika bra som zippos egna, har inte mrkt av att det sotar mer eller ngot.
Citera
2010-11-27, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
S lite s. Det funkar minst lika bra som zippos egna, har inte mrkt av att det sotar mer eller ngot.

Har du mrkt av ngon petroleum-smak? Det r ju en sak som mnga klagar ver tydligen. Men r det kemiskt ren bensin s vet jag inte hur mycket 'bttre' det kan bli jmtemot Zippos egna. Det r vl ocks ren bensin?
Citera
2010-11-28, 01:10
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Har du mrkt av ngon petroleum-smak? Det r ju en sak som mnga klagar ver tydligen. Men r det kemiskt ren bensin s vet jag inte hur mycket 'bttre' det kan bli jmtemot Zippos egna. Det r vl ocks ren bensin?

Zippos innehller vl en del tillsatser och grejer, vill jag minnas. "Hemligt recept" och allt det dr.

Vad gller petroleumsmak vet jag inte, jag rker inte. :P Anvnder mina zippos fr att tnda ljus hemma och brasor i vildmarken.
Citera
2010-11-28, 02:23
Medlem
Ah, dr ser man

Ja, har inte brasorna i vildmarken klagat nnu s kan ju inte jag vara smre.
Jag kan terkomma med mer information senare fr de andra som eventuellt sker p forumet och fr upp den hr trden. Kommit lite off-topic men jag tror nog att OP har verseende
Citera
2012-01-30, 00:21
Medlem
r vldigt sugen p en Zippo blu, hitta denhr trden och tnkte frg hr, hittat en hel del sidor som sljer dessa, men ingen av dom sljer rtt gas vad jag kan se, exakt vad r det man ska ha? r ganska noob p tndare eftersom jag inte rker s frklara grna som ni skulle gra fr en total idiot
Citera
2012-09-06, 21:44
Medlem
Zippo Blu r skit. Jag har en av dessa gastndare som Zippo nyligen gjorde. Kpte min dyrt p alltid svin dyra Teknikmagasinet. Den hll vl i max ett halvr innan den pajade. Gasen strmmade ut okontrollerat dr flamman skulle sl ut. Jag skickade in den till Zippo i Tyskland som bytte ut tndaren och ltt mig behlla mitt graverade skal. Jag hade knappt anvnt min Blu, d jag inte rker. Sjlva tndare ger ett vekt intryck, tung, plastig, komplicerad, omjlig att meka med, knslig, designen r inte heller den bsta. Det saknas tex "hemligt fack" fr extra "flints" (gniststift) vilket gr att man en vacker dag str dr utan tndning. Lgan r het som satan och klipper ltt en cigarrett rak av sger de som rker. Lgan saknar lys kraft s man kan inte lysa upp ett mrkt rum med den tex. Vidare r den totalt olmplig som "verlevnads tndare". Ska man ha den i vildmarken r det nog Windmill tndare som gller. Zippos bensinare r klart verlgsen Zippo Blu i jmfrelse. Zippo Blu r frmst tnkt att anvndas som cigarr tndare d den inte ger smak t tobaken.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in