• 1
  • 2
2010-10-28, 05:28
Medlem
Hall alla glada!
Jag tnkte bara hra mig fr om andras erfarenheter med denna tndare d jag r ganska sugen att infrskaffa en fr cigarrerna. Jag har bde lst och sett lite reviews och verkar vl 'sisdr' instlld till den. Anvnder ni ngra andra sorters tndare?
En Zippo knns vrd att infrskaffa d den kommer hlla i mnga r, men det br ju helst inte vara bensintndare d det frsmrar smaken p cigarrerna. Jag skte p 'zippo' p forumet och har nu lst i ver 100 minuter bland matnyttiga trdar. S det har varit intressant!

Jag vet inte om Zippo gr ngra andra gastndare direkt, vet ni?
Sedan kommer man vl till problemet med gas ocks, vart man fr tag p sdant. Ngra bra tips fr en nykomling?
Citera
2010-10-28, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CmdBlob
Hall alla glada!
Jag tnkte bara hra mig fr om andras erfarenheter med denna tndare d jag r ganska sugen att infrskaffa en fr cigarrerna. Jag har bde lst och sett lite reviews och verkar vl 'sisdr' instlld till den. Anvnder ni ngra andra sorters tndare?
En Zippo knns vrd att infrskaffa d den kommer hlla i mnga r, men det br ju helst inte vara bensintndare d det frsmrar smaken p cigarrerna. Jag skte p 'zippo' p forumet och har nu lst i ver 100 minuter bland matnyttiga trdar. S det har varit intressant!

Jag vet inte om Zippo gr ngra andra gastndare direkt, vet ni?
Sedan kommer man vl till problemet med gas ocks, vart man fr tag p sdant. Ngra bra tips fr en nykomling?
Jag vet mnga som anvnder gasinsatsen Z-Plus till sitt Zipposkal och som r njda med det. Gas r inget problem att hitta, finns ofta bde i mataffrernas tobakshrnor och vanliga tobaksaffrer.

De invndningar jag har mot insatsen r att gasbehllaren r ganska liten och att man inte ser om det r dags att fylla p utan att dra ut behllaren. Jag fredrar personligen cigarrtndare med genomskinlig tank av strre volym, t.ex. den hr.
Citera
2010-10-28, 16:40
Medlem
Hey Crazy Swede

Jag var ute p stan och kikade idag i massor med butiker. Gas verkar, som du skriver, vldigt ltt att f tag p. Tyvrr s hade de flesta bara vanliga Zippotndare som drivs med bensin.

Men den som jag var lite sugen p (Zippo Blu) drivs som sagt med butangas och har faktiskt en liten mtare dr man kan se brnslenivn. Jag skall leta vidare p tradera / blocket / ebay efter en sdan att kpa. Det billigaste jag vet om r hos Teknikmagasinet fr 500 kr, vilket lter lite smdyrt..

Zipposhop.se finns ju ocks! Lite dyrt dr dock. Har ngon flera tips p butiker?
Citera
2010-10-28, 18:57
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CmdBlob
Zipposhop.se finns ju ocks! Lite dyrt dr dock. Har ngon flera tips p butiker?

Akta dig fr zipposhop.se . De r svindyra.

http://stores.ebay.com/Hat-Shark/_i....&_sasi=1&_vc=1

Hatshark r jvligt trevlig och plitlig, jag och flera andra hr p fb har bestllt zippos av honom. Tar ungefr en vecka.
Citera
2010-10-28, 19:05
Medlem
ReallyFakingIts avatar
Frn det jag har hrt s kan gasfldet variera lite nr man tnder den frn gng till gng p vissa exemplar. Men med den vrldsbermda garantin s ska det nog inte avskrcka dig frn en sdan.
Fr att f den bl lgan som dem marknadsfr s hrt mste man anvnda deras egna speciella gas fr just Zippo Blu. Den brukar inte s mnga butiker ha i lager s man fr nog bestlla frn ntet. Naturligtvis funkar det med vanlig tndargas ocks, men d med en vanlig lga.

Frnsett dem sm detaljerna s har mnga vnner rekommenderat den fr just cigarrer s det r nog ett bra kp. Sen att det r just en Zippo gr det ju till ett sjlvklart kp!
Citera
2010-10-28, 19:09
Medlem
ReallyFakingIts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
http://stores.ebay.com/Hat-Shark/_i....&_sasi=1&_vc=1

Hatshark r jvligt trevlig och plitlig, jag och flera andra hr p fb har bestllt zippos av honom. Tar ungefr en vecka.

Japp, kan ocks rekommendera HatShark. Bestllde fyra zippo's drifrn senast igr.
Citera
2010-10-28, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReallyFakingIt
Japp, kan ocks rekommendera HatShark. Bestllde fyra zippo's drifrn senast igr.

Aha! Jag skickade brev till honom tidigare idag och frgade om han kunde ta ordrar till oss i Sverige, trots att det inte vrt land finns med i listan lngre. Men det fungerar allts?
Skickar han ut ett brev dr han sger hur mycket han vill ha fr frakten eller hur mycket blir den p?
Vldigt intressant information ReallyFakingIt, tackar
Citera
2010-10-28, 23:15
Medlem
ReallyFakingIts avatar
Det r bara att bestlla som vanligt. Internationell frakt tillkommer automatiskt nr leveransadressen eller adressen p ditt ebaykonto inte r i USA.
Det kostar 3.95$ i frakt fr en tndare och sedan runt 1.75$ fr varje extra.
Senast redigerad av ReallyFakingIt 2010-10-28 kl. 23:31.
Citera
2010-10-29, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReallyFakingIt
Det r bara att bestlla som vanligt. Internationell frakt tillkommer automatiskt nr leveransadressen eller adressen p ditt ebaykonto inte r i USA.
Det kostar 3.95$ i frakt fr en tndare och sedan runt 1.75$ fr varje extra.

Inte dyrt alls, perfekt

Nu r vl bara frgan om man ska infrskaffa en Zippo Blu eller inte, d de flesta p Youtube verkar ha dliga saker att sga om dem.
Liten lga (ven om det nu inte behvs mycket), knakande ljud etc.
De kanske bara hade otur med sitt exemplar men det r ett par stycken jag har sett som har haft samma problem, s man kan ju brja undra..
Citera
2010-10-29, 00:33
Medlem
ReallyFakingIts avatar
Jo, enda anledningarna att kpa Zippo Blu r vll fr livstidsgarantin och att det r just en Zippo. Bryr man sig inte om det s gr nog vilken butantndare som helst jobbet lika bra.

Ngot liknande denna kanske:
http://www4.teknikmagasinet.se/db.pl...tormt%e4ndare&
Citera
2010-10-29, 00:39
Medlem
ReallyFakingIts avatar
Sjlv anvnder jag Gripens kemiskt rena bensin i min zippo. Jag tycker inte att det p ngot stt ger ngon bismak, men det r ju bara min subjektiva sikt.
Citera
2010-10-29, 00:40
Medlem
Jo, jag hller helt och hllet med.
Men det vore kul att ha en kta Zippo s jag tror faktiskt att jag slr till. Borde f den nsta vecka ngon gng om allt gr vl. Problemet NU r vl bara att hitta en snygg en som tilltalar mig rejlt!

Frsker leta mig fram till ngot stlle dr man kan kpa deras riktiga butangas fr den dr bla lgan, d den levereras tom nr man fr den.
Senast redigerad av CmdBlob 2010-10-29 kl. 00:47.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in