2010-10-28, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mows
Det handlar om självförtroende. Inte hur snygg man är.

Håller med på den punkten. Dock går det hand i hand.

För att vara snygg måste man ha självförtroende, för att ha självförtroende måste man vara snygg.

Ingen bryr sig om den som är snygg fast inte har något självförtroende, ingen bryr sig om den som har självförtroende fast är ful.

Nu är ju visserligen detta generalisering men majoriteten tror jag tänker så här.
Citera
2010-10-28, 00:09
Bannlyst
Finns en del forskning kring det här.

Fördelar i arbetslivet, säljer bättre, får bättre lön pga det osv

Kolla vilken datingsajt som helst så fattar du att utseende har betydelse. Som tjej vet man att det har det. Är man på en plats och en tiopoängare dyker upp vet man hur drevet drar igång, tjejerna vill se ut så, männen jadu....

Utseende har betydelse! Dock sägs det att lycka inte sitter i utseendet... Jag tror dock att det ibland kan ha motsatt effekt.
Citera
2010-10-28, 06:28
Medlem
miss-darknesss avatar
Utseendet har en väldigt stor betydelse. En ful tjej har inte samma möjligheter i livet som en snygg när det gäller arbete,vänner,killar.
Klart att personligheten spelar roll men den fula tjejen får ju aldrig någon chans. Vem vill stå för att dom är
Vän med en riktig rugguggla. Ingen vill anställa en sådan till något viktigare jobb
Killar vill ju bara ha knullbara tior, fula tjejer räknas som kukensskräck

För killar därimot har utseendet ingen större betydelse.dom kan se ut hur som helst. Dom är ju ändå värdefulla män
Citera
2010-10-28, 06:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Angelique
Vem i helvete har sagt att jag är ful bara för att jag inte ser exakt ut som Birgit Bardot? Herregud! Kan man inte ens få vara lite ödmjuk här på flashback utan att folk får för sig att man ser ut som Caroline Af fucking Ugglas? Övertydlighet är det enda som funkar för vissa spånskallar här verkar det som!!! Men jag har ofta hört att jag är en 8:a vad nu det egentligen betyder..

Jag är till och med gift med en snubbe med extremt bra personlighet som har överseende med alla mina galenskaper. Det är troligen mer än vad du kommer att lyckas med!

hahahaha lol, jag antog att du såg bra ut och att det var därför tanterna vart svartsjuka som du skrev, men du har alltså tolkat det till att jag tror du är ful??? tror du har taggarna utåt idag

Va bra att du har hittat en bra kille.
Senast redigerad av AspergerDeluxe 2010-10-28 kl. 06:50.
Citera
2010-10-28, 07:26
Medlem
Ja TS. Du har rätt. Fast det gäller i länder där folk är osäkra och är ytliga.
Citera
2010-10-28, 10:24
Medlem
tigervits avatar
Mycket.

Jag har både varit ful (i grundskolan), skitsnygg (i gymnasiet fram till 22 år), tjock och då automatisk ful enligt mig(graviditeter+för mycket mat+ lathet) och nu 8 år senare relativt snygg igen och det är stor skillnad.

Dels så känner jag mig helt annorlunda och har mycket sämre självförtroende som ful och dels så bemöts jag helt annorlunda. Fler fjäskar och flirtar med en när man är snygg.

Men enbart snygghet tar en ingenstans utan man måste ha ett driv och ett intresse för det man gör.
Citera
2010-10-28, 10:32
Medlem
tigervits avatar
Dock har min syn på snygghet förändrats, i gymnasiet så var det väldigt vikigt att vara snyggast, idag så värderar jag kunskap allra högst och därefter utseendet för mitt egna välmåendes skull.
Citera
2010-10-28, 10:35
Medlem
tigervits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelique
Allting är ju relativt och jag påstår inte att jag skulle vara värsta snygga bruden i traditionell bemärkelse men jag märker en stor skillnad på hur jag blir behandlad av män och kvinnor. Kvinnor (i synnerhet kärringar) har en tendens att behandla mig riktigt illa oavsett situation medan män/killar ofta är mycket mer empatiska och tillmötesgående.

Vad beror på detta på egentligen? Har börjat hata kvinnor/kärringar av den enkla anledningen och det är inget som jag är stolt över.

Du kan ju börja fundera över hur ditt egna bemötande påverkar hur andra är mot dig. Gör du något annorlunda när du träffar en man mot när du träffar en äldre kvinna?
Citera
2010-10-28, 12:50
Medlem
MissSoFos avatar
Fördelar med att vara en snygg tjej:
Du blir trevligt bemött av män, lättare att få jobb (särskilt i mansdominerade miljöer), du blir glad när du tittar dej i spegeln.
Nackdelar: Din fulare medsystrar gör allt för att förstöra ditt liv. Deras uppfinningsrikedom är oändlig.
Killar ser dej som en trofé..är inte intresserade av att du är kärnfysiker och har intellektuella intressen.
Nuff said?
Citera
2010-10-28, 12:57
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AspergerDeluxe
Svartsjuka. Det enda en tjej har är sitt utseende. Medan för män så är det så mycket viktigare att ha bra personlighet.

En ful tjej, har nog väldigt svårt att få en kille med bra personilghet som har lätt för brudar. Dvs, istället drar du till dig bara de som är mindre attraktiv, om du inte har utseendet.

Jag är skeptisk. Jag tror det beror mer på vad han presterar socialt, ekonomiskt osv om man nu ska ta upp någon skillnad.

Förövrigt måste jag hålla med Angelique fast ur killsynvinkel. Jag tycker överlag att tanter är mycket trevligare mot mig än gubbar, feta gnälliga jävla fanskap.
Citera
2010-10-28, 13:03
Medlem
tigervits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Du blir trevligt bemött av män, lättare att få jobb (särskilt i mansdominerade miljöer), du blir glad när du tittar dej i spegeln.
Nackdelar: Din fulare medsystrar gör allt för att förstöra ditt liv. Deras uppfinningsrikedom är oändlig.
Killar ser dej som en trofé..är inte intresserade av att du är kärnfysiker och har intellektuella intressen.
Nuff said?

Det där har jag aldrig varit med om, att andra kvinnor förstör eller är öppet avundsjuka.
Blir du inte trevligt bemött av både män och kvinnor så måste det ju bero på att du bemöter dem olika? Har du en otrevlig och överläsen attityd mot andra kvinnor och en flirtande flamsig attityd mot män eller vad beror det på att de behandlar dig så olika?

För min del så är/var bemötandet från kvinnor och män ganska lika varann, skillnaden var väl att en del män kunde flirta vilket få kvinnor gjorde.
Citera
2010-10-28, 13:07
Medlem
tigervits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Nuff said?

Killar ser snygga tjejer som troféer när de är omogna tonåringar kanske, mogna människor ser till helheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in